Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Starbreeze schreef:Heb het artikel gelezen. Ze wil het niet afschaffen, maar loslaten indien dit beter is voor het paard. Ik ben ook klassiek opgeleid maar sommige dingen spreken me van Anky wel aan. Zeker dat 1 hulp tegelijk geven. Het punt is alleen dat Anky het allemaal simpel vindt, alleen hebben de meeste minder talent dan zij en dan wordt het ineens minder simpel. Maar dat geldt voor het skala ook, klinkt simpel, maar goed paardrijden vind ik nog steeds moeilijk.
Starbreeze schreef:Heb het artikel gelezen. Ze wil het niet afschaffen, maar loslaten indien dit beter is voor het paard. Ik ben ook klassiek opgeleid maar sommige dingen spreken me van Anky wel aan. Zeker dat 1 hulp tegelijk geven. Het punt is alleen dat Anky het allemaal simpel vindt, alleen hebben de meeste minder talent dan zij en dan wordt het ineens minder simpel. Maar dat geldt voor het skala ook, klinkt simpel, maar goed paardrijden vind ik nog steeds moeilijk.
miss_lizje schreef:Starbreeze schreef:Heb het artikel gelezen. Ze wil het niet afschaffen, maar loslaten indien dit beter is voor het paard. Ik ben ook klassiek opgeleid maar sommige dingen spreken me van Anky wel aan. Zeker dat 1 hulp tegelijk geven. Het punt is alleen dat Anky het allemaal simpel vindt, alleen hebben de meeste minder talent dan zij en dan wordt het ineens minder simpel. Maar dat geldt voor het skala ook, klinkt simpel, maar goed paardrijden vind ik nog steeds moeilijk.
Tot die conclusie kwam ik dus ook een paar pagina's eerder. Ik snap de haat en nijt in dit topic niet zo. Ik kreeg helemaal niet het gevoel dat ze pro afschafen was, alsof er voortaan een taboe op het skala moet liggen. Maar het lijkt nu eerder andersom, als je al denkt aan iets anders proberen dan het skala word het nog net niet als slecht bestempelt.
maar ik zag overwegend negatieve, ik snap dat ook niet zo goed. Of wel, er wordt commentaar gegeven zonder dat het artikel gelezen is denk ik. Moet zeggen dat ik niet eens een echte Anky fan ben, ik kan haar met clinics niet zo goed volgen, maar haar artikelen vind ik toch wel duidelijk en verhelderend. Simpelman schreef:Starbreeze schreef:Heb het artikel gelezen. Ze wil het niet afschaffen, maar loslaten indien dit beter is voor het paard. Ik ben ook klassiek opgeleid maar sommige dingen spreken me van Anky wel aan. Zeker dat 1 hulp tegelijk geven. Het punt is alleen dat Anky het allemaal simpel vindt, alleen hebben de meeste minder talent dan zij en dan wordt het ineens minder simpel. Maar dat geldt voor het skala ook, klinkt simpel, maar goed paardrijden vind ik nog steeds moeilijk.
Bij een halve ophouding geven we zit, been en teugelhulp nagenoeg tegelijk.
Een goed geschoold paard heeft er geen enkele moeite mee dit te begrijpen en dat komt doordat het volstrekt logisch en coherent is.
maar ik snap Anky wel om dan nóg minder te doen om het makkelijk te maken. Het is gewoon een ander systeem. En ik ben er ook wel voor om met zo min mogelijk hulpen het beste uit mijn paard te halen.
Starbreeze schreef:@simpelman, nog een aanvulling. Ik ben bij mijn paard ook bezig om de ophoudingen zonder been uit te voeren, hij is graag erg voorwaarts en ik merk dat ik hierdoor wat duidelijker aangeef wat er moet gebeuren en hij beter reageert en niet zo heet wordt. Dan is het toch prima. Been en hand open is weg, hand dicht en zit is terug.
maar als je paard gedragen met impuls voorwaarts gaat, zonder (te veel) aan te drijven, dan zijn de buikspieren toch ook aangespannen? Ceriadwen schreef:Wat ik me afvraag is wanneer we de afbranders überhaupt ooit een keer in een ring zien verschijnen
Japeloup schreef:Ceriadwen schreef:Wat ik me afvraag is wanneer we de afbranders überhaupt ooit een keer in een ring zien verschijnen
Ben een stille meelezer, maar ik denk omdat de "afbranders" het niet eens zijn met de manier van jureren en wellicht omdat voor hun de competitie drang niet zo groot is. Voor hun hoeft het niet snel ze willen een paard correct opleiden.
Ik zeg daarbij niet dat dat voor alle "afbranders" geldt!!!
Is er oorlog hier?
De zon schijnt, fijne zondag!