Wie rijdt er als volwassene op een pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:19

Ben 26 en rijd momenteel de pony van een vriendin
Ben 1.63 m en weeg 74 kg het gaat om een d pony
Dit gaat prima al ben ik momenteel meer bezig om haar te beleren voor de kar dan echt rijden

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:49

Wisdem schreef:
Hoera wat fijn om dit te lezen :D en wat een leuke foto sammyoo. Zo zien wij moeder en dochter er ook uit als we samen rijden. Zal eens kijken of ik nog zo een foto kan plaatsen. Ik moeder 49 jaar van een dochter van 15 jaar rij al ruim 6 jaar op een d-pony van 1.45.ben zelf 1.68 en 73 kilo. Ben bezig om aftevallen dus dat komt goed. Mijn dochter rijdt een paard van 1.60. Paarden zijn mij te machtig ivm mijn spieren en haar kan ik goed rijden. Voor het plaatje ziet er misschien niet goed uit maar ben heel blij dit topic te lezen. Had het bijna opgegeven.

Niet opgeven hoor! Ik vind pony's gewoon leuker, voor mij geen paard!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:23

Officieel nog geen volwassen maar ben 18 en heb een haflinger. Is wel dik 150 maar toch pony. Ik zou denk ik niet snel voor een paard gaan. Hoe goed dat ook bij mijn lengte zou passen (185), ik vind pony vaak een stuk leuker. Maar pony is jong dus ik verwacht op m'n 30ste nog wel een rondje op hem te hobbelen als hij nog leeft en gezond is :)

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:43

Ik ben 177, en rij altijd op een pony van 138(fjordje), past prima

KarmaWitch

Re: Wie rijdt er als volwassene op een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:41

Ik ben leiding dit jaar bij LC en ga wrs als we buitwnrit doenop de pony's. Gewoon omdat ik die chiller vind en ik volgens eigenaresse prima nog pas. Zal dan D-pony's wordeb haha.
Misschien kent iemand Goofy van LC? Nja die pony's zal ik dan gaan rijden haha

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:12

Als je met LC les chevaux of hoe je die ook schrijft bedoelt ken ik Goofy wel :) daar heb ik praktisch op leren paardrijden. Wel ruim 10 jaar geleden maar wat een heerlijk draakje was het toen! Hij stond toen in de winter een paar jaar op stal jaspers!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:09

Whahaha jaaa die!
Hij heeft hele tijd bij ons gestaan en het IS nog steeds zo'n draakje joh.
Ben zelf 1x eraf gekletterd omdat zadel niet helemaal goed aangesingeld was en meneer dacht: lekker puh... Jups lag ik eraf.
Maar ik reed toen in de les voor mij er op omdat meisje uit die les eraf gepleurd was...
Wat een heerlijk beest, zie er gewoon naar uit weer op hem te mogen rijden :D

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:34

Ik ben 26 jaar en reed tot een 9 maand geleden op een B-pony (ik schat dat hij nipt geen C-pony was), van het zeer forse type. Ik ben zelf 1m60 en weeg 51 kilo. Daarnaast reed ik ook een D-pony van 1m45. Geen problemen mee gehad. Graag had ik later nog een Haflinger of Fjord gekocht en die zijn ook meestal maatje D-pony.

OudProfiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:57

Ik vind dat het er heel erg aan ligt hoe zwaar en lang je bent. Leeftijd maakt op zich niet uit.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:19

AmbervdHil schreef:
Ik vind dat het er heel erg aan ligt hoe zwaar en lang je bent. Leeftijd maakt op zich niet uit.

Leeftijd zou inderdaad niet uit moeten maken. Maar toen ik nog dressuur reed was het toch een beetje not done om ponies leuker te vinden dan paarden. Maar ja, ik ben nu eenmaal niet zo groot en ik heb hoogtevrees :P . Al heb ik ook wel op kastelen tot 1.80 gereden maar was eigenlijk te lui voor bergbeklimmen (dat was in een tijdperk waarin opstapjes ook nog not done waren) .
In het western gebeuren is het toch wat normaler om met een klein paardje of pony aan te komen. Quarters zijn over het algemeen ook niet zo heel groot dus dan valt een echte pony ook niet zo op. Weet eigenlijk niet zeker of ik wel hoor te reageren hier. Ik verzorg en rij af en toe een Quarter van 1.45. Mevrouw is er heilig van overtuigd dat ze een Paard is, wat volgens mijn rasboeken ook wel klopt. Technisch gezien is het geen pony, qua maat wel. Qua karakter klopt het ook wel, ze is een heerlijk eigenwijze donderstraal met een beste kop erop en in de winter zo lekker fluffy dat ze zelfs weleens voor Shet is uitgemaakt :') . En ik vind ponies gewoon geweldig en ben van mening dat je gewoon moet rijden wat je prettig vindt zolang het voor het dier ook maar prettig is.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:23

Ik meld mij ook maar! Ik word in juli 21, en heb zelf een stevige D-pony van 1.45m :)
Ik ben dan ook maar 1.60m, en altijd al een ponymensje geweest.. paarden? Neuhh.. veel te groot! Een aantal jaar terug reed ik nog wel eens een grote ruin van 1.75 schofthoogte, maar ook dat zal je me nu niet meer zo snel zien doen. :P

jolien72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:23

Gewoon lekker doen! Wij hebben een e Pony (Arabier) waar ik samen met mijn dochter op rijd...Niks mis mee!!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:26

Ik ben 1,54m en 56 kg en ik heb nu een E-pony als bijrijdpaardje (1,55). Maar dit is wel echt het maximum :o
Als ik ooit op zoek ga naar een eigen paardje, wordt het een C of D pony :j

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:26

Ik ben 17 rij op een IJslander. Kwa hoogte een pony dus :+ Het is nog een zeer grote ijslander, een D pony. Ik ben 1.74 lang. Officeel is een IJslander een paard maar als je echt gaat meten om het formaat waar je op zit en met het idee hoe ver je benen er onder uit steken :Y) vind ik het echt een pony paard.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:32

leuk dat er nog zoveel zijn die met een pony rijden, ik ken in mijn omgeving echt niemand die volwassen is en met een pony rijdt, behalve dan een tinker of haflinger ofzo. wordt ook altijd raar bekeken met mijn C-pony maar dat maakt mij niks uit, ben nu eenmaal een ponymens :p

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:22

Nordique schreef:
leuk dat er nog zoveel zijn die met een pony rijden, ik ken in mijn omgeving echt niemand die volwassen is en met een pony rijdt, behalve dan een tinker of haflinger ofzo. wordt ook altijd raar bekeken met mijn C-pony maar dat maakt mij niks uit, ben nu eenmaal een ponymens :p

Ik rij als volwassene op een B-pony, dus het kan altijd 'erger' haha. Wordt vaak raar aangekeken als ik aan serieuze dingen meedoe (rijden ook gewoon wedstrijden tussen de paarden), maar zodra we aan de slag gaan is iedereen vaak positief verrast :)
Daarnaast heb ik ook nog een D-pony en rij ik soms voor mensen een paard. Maar zelf komt er nooit een paard hier, ik hou het lekker bij de pony's voor mezelf. Hoop ooit nog een veulen te fokken uit mijn Btje die hopelijk dan de C-maat haalt. Dat is net wat beter.
Dit is met de B-pony [SGW-ITP] 1e crosstraining: Kleine pony, groot hart

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:33

Hihi ja ik heb gisteren je topic gezien! Ik ben vorige week op crosskamp geweest een hele week met mijn C'tje :) hier is ook iedereen positief verrast eens ze hem zien lopen! Ik ga er ook wedstrijd mee rijden binnenkort (hij is nu een goed half jaar onder het zadel), eind mei onze eerste jumping!
Ik heb nog een paard staan ook, toen ik mijn eerste paard kocht had iedereen mij overtuigd om een paard te kopen ipv een pony, 'omdat dat not done is om als volwassene met een pony te rijden'. De tweede werd toch een pony en nu komt er geen paard meer bij hoor ik blijf voor altijd bij de pony's! :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:34

Ik heb ook liever een pony dan een paard!
Mijn pony merrie is 1.52
http://i203.photobucket.com/albums/aa1/ ... twijk6.jpg
Mijn bijrijdster (op de foto) is Z2 startgerechtigd met haar tussen de paarden.
Ik ben zelf 1.68 en 56 kilo en ik pas er ook nog prima op.
Leuke pony foto's van iedereen hier!

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:37

Def: mooie pony! ze ziet er veel groter uit dan 1.52 op de foto's!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:41

19, er rijd 2 pony's van ongeveer 1,43 :) past prima!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:45

heb er ook 1 van denk 1,50 geschat
ik zelf 1,64 en dat past prima

KirstenAp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:51

Ik heb sinds bijna een jaar een leuke kruising c pony, merrie van 1.34 hoog. Ik ben zelf 1.57. Kan prima. Ik wil wel graag afvallen, want vindt mezelf te zwaar. Vooral omdat ik een ook nog een grote robuuste friese ruin heb. Is de overstap soms net iets te groot en voel ik mezelf dan schuldig dat ik op haar rug klim.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:36

Ik heb een IJslander van 144 hoog.
En ik ben zelf 170 is een brede pony maar heb nog geen zadel voor der.
We hobbelen zo rond en dat gaat echt super. :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 01:05

Ik meld me ook! Ben 19 jaar en rijd op een pony van 1.45. Ze is al 8,5 jaar bij me en ik moet er niet aan denken om haar weg te doen. :+

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:54

Wel leuk om te zien dat er veel mensen zijn die nog (en graag) met pony's rijden :)!