Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:"the horse is always right, because he only knows how to be a horse"
_Ezra schreef:De schuld hoeft niet perse bij een van beiden te liggen. Ongelukken kunnen ook door factoren gebeuren waar geen van beiden iets over te zeggen hebben. De bliksem kan plotseling inslaan in een boom dichtbij waardoor het paard er vandoor gaat. De vraag is dan ook niet wie de schuld heeft, maar wie de verantwoordelijkheid heeft. En dat is de ruiter.
LisaFalco schreef:Ik zeg altijd schuld van de ruiter, want voor elke 'fout' van het paard hoort de ruiter een oplossing te hebben. Al heeft het paard nog zo'n lastig karakter, de ruiter zal altijd zelf het probleem moeten oplossen; waar eigenlijk ook meteen het hele paardrijden om draait.
Dat paarden onverwachts schrikken, dat kan, maar het is alsnog de taak van de ruiter om die situaties te voorkomen en op te lossen
_Ezra schreef:De schuld hoeft niet perse bij een van beiden te liggen. Ongelukken kunnen ook door factoren gebeuren waar geen van beiden iets over te zeggen hebben. De bliksem kan plotseling inslaan in een boom dichtbij waardoor het paard er vandoor gaat. De vraag is dan ook niet wie de schuld heeft, maar wie de verantwoordelijkheid heeft. En dat is de ruiter.
_Ezra schreef:De vraag is dan ook niet wie de schuld heeft, maar wie de verantwoordelijkheid heeft. En dat is de ruiter.
Janique29 schreef:LisaFalco schreef:Ik zeg altijd schuld van de ruiter, want voor elke 'fout' van het paard hoort de ruiter een oplossing te hebben. Al heeft het paard nog zo'n lastig karakter, de ruiter zal altijd zelf het probleem moeten oplossen; waar eigenlijk ook meteen het hele paardrijden om draait.
Dat paarden onverwachts schrikken, dat kan, maar het is alsnog de taak van de ruiter om die situaties te voorkomen en op te lossen_Ezra schreef:De schuld hoeft niet perse bij een van beiden te liggen. Ongelukken kunnen ook door factoren gebeuren waar geen van beiden iets over te zeggen hebben. De bliksem kan plotseling inslaan in een boom dichtbij waardoor het paard er vandoor gaat. De vraag is dan ook niet wie de schuld heeft, maar wie de verantwoordelijkheid heeft. En dat is de ruiter.
Ik zou zeggen een combinatie van deze twee reacties. Je kunt je als ruiter nou eenmaal niet op alles voorbereiden. In elk geval vind ik dat het nooit de schuld is van het paard!