Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, leuke vergelijking, in het buitenland heb je dat gedoe met stokmaten ook niet....paard is paard vanwege zijn ras... 

LindyH schreef:Op de één of andere manier denken leken-ouders vaak dat paarden 'beter' zijn dan pony's.
Kennissen van mij hadden voor hun dochter van 14 een dier gekocht. Dus ik zeg:"Oh leuk, een pony?"
Zij: "Neeee, een paard!" met zo'n blik van 'Wat denk je wel!'
Alsof een pony een Trabant is en een paard een Audi.
Maar zoals we allemaal weten zitten er zowel onder de pony's als paarden Trabanten en Audi's.
Bovendien denken leken vaak dat pony's niet groter zijn dan 1,30, en dat alles daarboven een paard is. Dus zijn ze zwaar beledigd als je het hebt over een pony voor een kind van 14.
Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij de TS zit, maar ik moest eraan denken bij het lezen van de OP.
xNK schreef:LindyH schreef:Op de één of andere manier denken leken-ouders vaak dat paarden 'beter' zijn dan pony's.
Kennissen van mij hadden voor hun dochter van 14 een dier gekocht. Dus ik zeg:"Oh leuk, een pony?"
Zij: "Neeee, een paard!" met zo'n blik van 'Wat denk je wel!'
Alsof een pony een Trabant is en een paard een Audi.
Maar zoals we allemaal weten zitten er zowel onder de pony's als paarden Trabanten en Audi's.
Bovendien denken leken vaak dat pony's niet groter zijn dan 1,30, en dat alles daarboven een paard is. Dus zijn ze zwaar beledigd als je het hebt over een pony voor een kind van 14.
Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij de TS zit, maar ik moest eraan denken bij het lezen van de OP.
Maar van een Trabant kan je ook een Audi maken... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1728755

JasmijnJoy schreef:En TS hoe zit het ermee?
Als ik eerlijk ben bokkers. Zou ik dit meisje geen eens een pony geven![]()
Talent, misschien. Dat kunnen we niet zien/zeggen na 1 filmpje.
Goed rijden, dat kan.
Maar ene meisje van 11? Die hoort lekker met manege pony's te trutten, spelen met vriendinnetjes. EN goed haar best doen op school.
Zodra ze naar de middelbare gaat krijgt ze het zeker druk met school. Ongeacht haar niveau. (ervaring) En dan laat ze die pony waarschijnlijk een beetje vallen.
Want jongens, school, en vriendinnen zijn ook belangrijk! Misschien vaagt de passie voor paarden wel weg! Daar zit je dan met de gebakken peren. omdat je dochter talent heeft, jij geld. En dus een goed paard hebt gekocht.Nee, je doet er denk ik niet verstandig aan een paard/pony aan te schaffen.
Daarbij is de DA, hoefsmid, voer etc. Ook duur.
Goed rijden, dat kan.
Maar ene meisje van 11? Die hoort lekker met manege pony's te trutten, spelen met vriendinnetjes. EN goed haar best doen op school.
Zodra ze naar de middelbare gaat krijgt ze het zeker druk met school. Ongeacht haar niveau. (ervaring) En dan laat ze die pony waarschijnlijk een beetje vallen.
Want jongens, school, en vriendinnen zijn ook belangrijk! Misschien vaagt de passie voor paarden wel weg! Daar zit je dan met de gebakken peren. omdat je dochter talent heeft, jij geld. En dus een goed paard hebt gekocht.Nee, je doet er denk ik niet verstandig aan een paard/pony aan te schaffen.
Goed rijden, dat kan.
Zat kinderen die de sport niet opgeven. Ik snap ook echt niet waarom je juist manege pony's aanraad? Niet alle kinderen willen alleen maar tutten. En vinden vriendjes en vriendinnen belangrijker. xNK schreef:JasmijnJoy schreef:En TS hoe zit het ermee?
Goed rijden, dat kan.
Waarom móét je met manegepony's tutten op die leeftijd? Ik heb vanaf mijn 8e een pony en ondertussen zijn het er 4, geen problemen met school (lees: Atheneum) en juist door het zo druk te hebben, leer je plannen en dat werkt voor mij (en ik hoor wel meer mensen) alleen maar mee.
Maar ik moet wel zeggen, ik ga niet veel met vriendinnen om na school, omdat ik graag iets wil bereiken met mijn pony

Suzanne_k schreef:Na het filmpje te hebben gezien, wil ik ook adviseren om een zeer ervaren pony te kopen. Ze mist op de sprong af en toe nog wat balans en een groot paard gaat ze daardoor denk ik niet voldoende uitzitten. De hoogte van de hindernissen bij de paarden begint op de 1.00 meter aanzienlijk hoger dan het (60 centimeter?) parcours dat ze nu springt.
JasmijnJoy schreef:Tja, ik vind dat. Ik heb daar vele ervaring mee!
Ik wou vroeger ook meer wedstrijdjes rijden etc. Maar ik wou ook op zijn tijd tutten, en met vriendinnen spelen.
Ik weet nog dat ik die springles machtig irritant vond. En gewoon elke keer bijna moest huilen. Ik wou het niet. 2x in de week rijden.
Het kan toch? Het zou gewoon zonde zijn. Achteraf ben ik blij dat ik geen eigen pony heb gekregen hoor!

Geryon schreef:JasmijnJoy schreef:Tja, ik vind dat. Ik heb daar vele ervaring mee!
Ik wou vroeger ook meer wedstrijdjes rijden etc. Maar ik wou ook op zijn tijd tutten, en met vriendinnen spelen.
Ik weet nog dat ik die springles machtig irritant vond. En gewoon elke keer bijna moest huilen. Ik wou het niet. 2x in de week rijden.
Het kan toch? Het zou gewoon zonde zijn. Achteraf ben ik blij dat ik geen eigen pony heb gekregen hoor!
Maar dat ben jij.. En daarom manegepony's aanraadden vind ik een raar advies
JasmijnJoy schreef:Nee, niet om te kopen o.i.d.
Maar je kent haar niet? Dus je weet toch niet hoe zei is.
En als 11 jarig meisje, met ouders die niks van paarden weten.
Tja, vind ik zelf niet verstandig.