houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:02

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:04

nadja15 schreef:
[ Afbeelding ]
Barst los!

Ik ben jaloers op jou houding :o, een klein puntje (wat al eerder is gezegd), je mag meer in het zadel zitten.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:08

liefsmarleen schreef:
Dit is van mn eerste springwedstrijd een maandje terug.
Dit is volgensmij wel de duidelijkste foto waar je mn zit ziet. :)
[ Afbeelding ]

Ik heb 1 tip, je moet meer meegeven met je handen :)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:10

ik zal donderdag ook eens foto's laten maken!! :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:14

marshmellow schreef:
@Chanellhoii; je geeft je pony goed ruimte van voren, wel iets meer met je billen bij het zadel blijven. Je staat nu bijna rechtop wat niet nodig is, vooral omdat het geen hele hoge sprong is :)
@nadja15; Vind dat je heel netjes zit! Idd iets wat te ver naar voren maar vind het niet heel storend eruit zien.
@liefsmarleen; Je been ligt heel netjes! Zo ver uit het zadel is niet nodig, en proberen iets meer mee te geven met je handen boven de sprong.

[ Afbeelding ]
Ik hang te ver naar voren, en moet meer op m'n kont zitten.
En m'n piano handen zijn om te huilen.. dit heb ik me hele leven al, heb zo'n idee dat dit niet meer goed gaat komen.. (speel ook echt piano, laten we dat maar de schuld geven dan :+ )

[ Afbeelding ]
Hier moet ik m'n knieën wat meer aan het zadel houden.
Heb mijn handen op z'n hals, maar leun er niet op :)

Je geeft zelf alles aan :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:22

Ik doe een poging :)

Pagina 5:
xVeraX: Je zit netjes! Je zou je handen wat meer mogen dragen en heb het idee dat je strak gaat zitten omdat je bezig bent met je proef. Probeer je wat meer te ontspannen, dan gaat alles een stuk fijner :)

Evelijn: Mooi paard! Je hebt hem lekker aan het lopen :j
Je mag wat trotser gaan zitten, rug recht, schouders naar achteren en naar voren kijken, ook mogen je tenen wat meer naar binnen. Mooie verbinding met het bit!

Pagina 6:
suikermeisje: Probeer je handen stiller te houden, nu til je ze iedere x mee omhoog met lichtrijden, onafhankelijker zitten dus :)
Mooi paard heb je, leuke combi zo samen!

Paardengek0: Jou foto's doen het bij mij niet...

XMandyLover: Probeer een knik in je ellebogen te houden en je handen voor je uit en boven de schoft.
En op de 2e foto zou je wat meer op links mogen gaan zitten en je tenen mogen wat meer naar binnen :)

ankehoix: Ik vind je zit goed hoor! Je zou wat trotser mogen gaan zitten met zo'n knappe bok :9

flooredking: Op de springfoto vind ik je netjes zitten :j . Nog een tip voor het handen bij elkaar houden: maak een soort bruggetje van je teugels zodat je ze niet ver van elkaar weg kan zetten. Verders weet je het zelf wel denk ik :) je beenhouding vind ik wel erg netjes.

Pagina 7:
BenteMaxime: Op beide foto's vind ik je pony's erg strak lopen.. Probeer wat losser te worden in je hand en je schouders naar achteren te zetten.
Let ook op dat je je benen niet afsteekt, nu zit je in een lichte stoelzit :)
Op je 2e post vind ik je op de haflinger weer in lichte stoelzit zitten terwijl je op de fjord je onderbeen wat meer naar voren mag leggen.

Kostolany: Ik heb maar een stukje van je filmpjes gekeken maar ik krijg je indruk dat je veel met je handen doet. Probeer wat minder te trekken en te plukken, dan ziet t er een stuk anders uit :)
Ik zie ook dat je een beetje ingezakt zit, probeer (al is het moeilijk) toch wat trotser op je paard te zitten.

TsarinaZ: rug recht, naar voren kijken, voeten niet te ver in de beugels, ellebogen aansluiten en je handen niet wegdrukken tegen de schoft maar juist wat voor je uit zetten en je teugels wat korter pakken :)
Ik vind je beugels vrij kort (ook voor springen), maar t is maar wat je fijn vind :D

nienke555: ik vind je zusje netjes zitten op de foto, beetje moeilijke foto's om te oordelen :)
Op de 2e foto mag ze wel d'r handen wat meer dragen en naar voren kijken.
Op de 4e foto mag ze wat meer terug zitten met haar bovenlichaam, dan gaan haar voeten vaak automatisch wat verder naar voren.

Jolandeee: Ik vind je fotos te oud om te oordelen, heb je geen recentere?

romyloverrr: Ik vind je ook netjes zitten :j Al mogen je handen wat meer uit elkaar en je ellebogen wat meer aansluiten.

antje_vip: je mag je handen wat lager houden en wat meer bij elkaar, en je ellebogen aansluiten.
Je voeten niet te ver in de beugels en hakken naar beneden :) De springfoto vind ik ook niet zo slecht, springen met een dressuurzadel is niet echt fijn haha! Je mag je handen wel boven te hals zetten ipv erop :)

manonfleur: Ik vind je op beide foto;s netjes zitten, op de 2e foto mag je je handen wat hoger dragen.

paardje45: Ik vind je erg strak met je handen, je zet ze erg laag neer waardoor het lijkt alsof je je paard naar beneden drukt. Probeer je handen wat meer te dragen, knik in je ellebogen en te ontspannen, en je tenen wat meer naar binnen te steken.

JessicaR: ik vind je helemaal niet zo slecht zitten hoor! Probeer je benen lang te maken en je tenen naar binnen te steken en wat meer voorin je zadel te gaan zitten :)

CrazyIris: je zit idd te ver naar voren, probeer je bekken te kantelen met lichtrijden en vanuit je knieën licht te rijden, klinkt lastig maar oefening baard kunst!

themelgut: probeer je benen lang je maken, je zit nogal in stoelzit ;) Zet je handen ook wat hoger, ziet er mooier uit voor het plaatje :j
Miss helpt het om je beugels een gaatje langer te doen? Gave pony heb je!

sindykaya: probeer de lijn tussen je ellebogen en het bit recht te hebben, je hebt nu een soort knik in je polsen, voor de rest zit je helemaal niet verkeerd hoor!

LiannePuthzy: je beugels op de 1ste foto mogen wel een gaatje korter :j voor de rest: rug recht, naar voren kijken, handen wat meer dragen en schouders naar achteren geeft meteen al een ander beeld!

Pagina 9:
Kermis: ik vind je een beetje in stoelzit zitten, maar dat komt ook deels door het boomloze zadel. Probeer er ook op te letten dat je teugels geen waslijntjes zijn en haden rechtop :)

matedor: ik vind je netjes zitten, je mag voor het beeld je handen wat hoger dragen :)

chanellhoi: je zit wat ver naar voren, probeer je kont terug te steken en niet met je hele bovenlichaam naar voren te gaan. Je handen mogen ook wat verder naar achteren.

nadja15: Je ellebogen mogen wat meer aansluiten, je mag wat meer naar voren kijken en je schouders wat meer terug zetten, voor de rest zit je top! :)

liefsmarleen: probeer iets minder met je bovenlichaam naar voren te leunen en meer je balans te houden (is erg moeilijk hoor!), vind het er netjes uit zien :j

marshmellow: probeer je handen rechtop te houden en de lijn van het bit en je ellebogen recht te maken. Ook mag je meer rechtop gaan zitten en naar voren kijken, is volgens mij best moeilijk met een springzadel :P

kabayo: je beugels mogen een gaatje langer, je beenhouding word dan denk ik een stuk beter, het ziet er nu een beetje opgetrokken uit :)

Zo dit was mijn aandeel :D

Beetje onduidelijke foto:
Hakken uitdrukken en handen moeten wat meer voor me uit, ellebogen aansluiten.
Afbeelding

Handen lijken op hals te steunen maar dat lijkt :)) Beugels moeten korter en ik moet meer naar voren kijken.
Afbeelding

zelfde probleem.. Beugels te lang.
Afbeelding

Ik pas beter op een paard vind ik zelf :) handen mogen hier ook verder voor me uit.
Afbeelding

Kabayo

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:33

Dankjullie voor de tips!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:45

Laatste:

Foto 1: je mag je hakken wat meer uitdrukken, de andere dingen zeg je zelf al.
Foto 2: je zegt het zelf al :D
Foto 3: naar voren kijken, verder kan ik niet zien hoe je benen liggen, daar is de foto te onduidelijk voor :)
Foto 4 (oftewel laatste foto :') ): probeer je handen gelijk te houden, je rechterhand is nu hoger dan de linker. Verder lijkt het alsof je te veel je best doen om rechtop te zitten, probeer wat meer onspannen te zijn in je bovelichaam
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 28-10-13 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:46

marhmellow: je leunt inderdaad erg naar voren en volgens mij mag je je tenen ook wat meer naar binnen draaien
kabayo : ik vind je erg mooi rechtop zitten ! alleen moeten de beugels wat langer !
amiigo : ook jij zit opzich mooi rechtop maar volgens mij niet echt op je zitbeen knobbels ( kan het verkeerd hebben )maar het meeste zeg je zelf al

ik heb piano handjes en neiging om voorover te buigen en naar beneden te kijken

ik heb al in geen 5 jaar meer echt les gehad.
heb inmiddels wat centjes gespaard en ga binnenkort dan weer afentoe lessen :)

wees een beetje lief want ik heb een kleine afwijking in mijn rug (A)

en bij deze mag ik meer een knikje hebben in mijn ellebogen
Afbeelding
Afbeelding

en even namens mijn nichtje, voor het eerst op mijn pony ( hier wil ze wedstrijden mee starten )
Afbeelding

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:32

Team_Sublime:
1ste foto: Ik zou je handen iets meer rechtop houden en iets hoger, nu leunen ze precies op het schoft.
2e foto: Ziet er goed uit.
3e foto: Handen een beetje hoger voor de rest ziet het er goed uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:45

Ik zal even kijken of iemand ook foto's van mijn houding wilt maken:-)

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:50

mijn houding is ook echt heel slecht... op dit moment heb ik geen recente foto maar waarschijnlijk worden die binnenkort gemaakt. Ik durf ook niet zo goed advies te geven want waarschijnlijk zeg ik het toch allemaal weer fout...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:04

Black_Devil schreef:
mijn houding is ook echt heel slecht... op dit moment heb ik geen recente foto maar waarschijnlijk worden die binnenkort gemaakt. Ik durf ook niet zo goed advies te geven want waarschijnlijk zeg ik het toch allemaal weer fout...

Je kan alleen maar proberen, als het niet klopt maakt het niet uit iemand zal je wel verbeteren :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 07:02

Team_Sublime schreef:
marhmellow: je leunt inderdaad erg naar voren en volgens mij mag je je tenen ook wat meer naar binnen draaien
kabayo : ik vind je erg mooi rechtop zitten ! alleen moeten de beugels wat langer !
amiigo : ook jij zit opzich mooi rechtop maar volgens mij niet echt op je zitbeen knobbels ( kan het verkeerd hebben )maar het meeste zeg je zelf al

ik heb piano handjes en neiging om voorover te buigen en naar beneden te kijken

ik heb al in geen 5 jaar meer echt les gehad.
heb inmiddels wat centjes gespaard en ga binnenkort dan weer afentoe lessen :)

wees een beetje lief want ik heb een kleine afwijking in mijn rug (A)

en bij deze mag ik meer een knikje hebben in mijn ellebogen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

en even namens mijn nichtje, voor het eerst op mijn pony ( hier wil ze wedstrijden mee starten )
[ Afbeelding ]

Mijn tips aan jou:

Wat is erg aan alle foto's zie, is dat je geen vuisten met je handen maakt, probeer vuisten van je handen te maken. Ik zie ook op alle foto's dat je je hakken wat meer moet uitdrukken en voeten meer uit de beugels moet zetten :), nog een ding over je armen (foto 2), houd je handen wat meer bij je paard, je hebt ze nu te dicht op jou. Tenslotte heb jij snel de neiging om in de stoelzit te komen, probeer wat meer naar voren te zitten en wat rechtoper :)

De tips voor je nichtje:

Ze mag haar handen wat hoger houden :) Door haar jas kan ik haar lichaam niet zo goed zien, het lijkt wel alsof ze wat in de stoelzit zit, ze moet wat meer naar voren zitten.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 07:06

Kimberly520 schreef:
Team_Sublime:
1ste foto: Ik zou je handen iets meer rechtop houden en iets hoger, nu leunen ze precies op het schoft.
2e foto: Ziet er goed uit.
3e foto: Handen een beetje hoger voor de rest ziet het er goed uit.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Probeer meer een knik in je armen te krijgen, je hakken mag je wat meer uitdrukken en probeer recht naar voren te kijken :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:17

Leerzaam topic!

@ Paardjes45 [pagina 8]: Ik zie vooral spanning in je schouders, armen en handen. Probeer wat ongedwongener te zitten. Voor de knik in je ellebogen helpt het om je ellebogen zo nu en dan eens in je zij te 'voelen'. Dan ga je direct ook weer netjes rechtop zitten. Ik zie dat je je handen ook een beetje vreemd naar binnenknikt...ook hier, check bijv. iedere korte zijde of je handen nog mooi rechtop zijn ~~}>

@ Jessica_R: hmmm, moeilijk. Je hebt inderdaad ontzettend lange benen, dan kan je ze gewoon moeilijk kwijt. Hakken uitdrukken kan je vaak fijn oefenen terwijl je doorzit, dan kan je continu wat 'druk' vanuit je enkels uitoefenen en zo meeveren met de beweging. Lichtrijdend is moeilijker omdat je echt omhoog komt. Om dan je haak nog laag te houden is een kwestie van heel onafhankelijk zitten...moeilijk -:)

@ CrazyIris: tegen vooroverzitten? Heel bewust voor je gevoel extreem achterover zitten. Als je geneigd bent voorover te kukelen denk je vaak juist dat je netjes rechtop zit. Om dus écht recht te zitten moet je voor je gevoel flink achterover. In werkelijkheid valt he dan reuze mee. Ook voor jou, iedere korte zijde denken: achterover! ~~}>

@ Kermis: hmm, lastig. Boomloze zadels zitten als een schommelstoel maar daardoor gaan je benen vaak ook alle kanten op (spreek uit ervaring...zittechnisch echt rotdingen..). Wat bij mij erg goed hielp is je been héél lang maken en ook beuwst iets achterover houden. Jij zit ook echt op je kont inplaats van op je zitbotjes. Beweeg je heupen eens van achteren naar voren en probeer daarin het midden te voelen. Dat is waar je op moet zitten, niet op je bips :D

@ marshmellow: vind dat jij erg netjes zit hoor :) Inderdaad ietsje achterover blijven met je bovenlijf maar in galop is dat gewoon erg lastig omdat je heen en weer gewiegd wordt. En handjes netjes rechtop ~~}>

@ Kabayo: wat zit je netjes rechtop! Je beugels kunnen wel 2 gaten korter, dan kan je je bovenbeen makkelijker ontspannen :)

@ amigo: inderdaad je ellebogen bij je houden, netjes in je zij. Ik vind je beenhouding wel netjes hoor :)

Over het algemeen valt het me toch op dat erg veel mensen met stoelzit rijden. Zelf heb ik hier ook nog wel eens last van. Ligt vaak voor een groot deel aan het zadel (boomloos of een zadel dat achterover ligt). Verbeteren kan door zonder beugels te rijden en je onderbenen bewust iets naar achteren te leggen. Dan moet je bekken ineens anders kantelen maar zit je uiteindelijk wel stabieler door .

Zelf ben ik altijd onwijs kritisch op mijn houding maar moet zeggen dat ik de laatste tijd wel erg tevreden ben :o Waar ik een paar jaar geleden kampte met ontzettend stoelzit en opgetrokken bovenbenen, is het voorover zitten er nu weer een beetje ingeslopen ~~}> Kwestie van bewust over nadenken als je aan het rijden bent dus ik hoop het er snel genoeg weer uit te hebben {:}

Wat plaatjes op verschillende paarden en daarbij ook verschillende zadels.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eigen commentaar weet ik al, nu aan jullie :D
Altijd leuk, uit de oude doos :o :o (uit ong. 2008)
http://rs49.pbsrc.com/albums/f270/Maatj ... pg~320x480
http://rs49.pbsrc.com/albums/f270/Maatj ... pg~320x480

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:36

Voor mijn houding hoef ik niet echt zorgen te maken want vrijdag heb ik weer na bijna 2 jaar weer les:-))

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 05:54

De laatste:

Wat ik het meest zie op de foto zijn pianohandjes, ook mag je je hakken wat meer uitdrukken, verder vindt ik je zit heel netjes hoor :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:46

toch maar ook een foto maar neerzetten wat vinden jullie er van??
beugels waren een gatje korter omdat ik ging springen. volgens mij de teugels ook.

Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:49

de laatste
ik vind je een beetje aardappel zak achtig zitten (kan ook door trui)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:51

Mijn tips aan jou :)

- Probeer wat rechtoper te zitten, wees geen zak aardappelen, maar houdt je rug wat rechter.
- Je mag je handen wat hoger houden en ik vind je handen wat aan de strenge kant (kan ook een moment opname zijn), maar ontspan je armen en handen dus wat meer, laat ze was losser, houd je handen wat hoger en iets meer naar voren ;)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 15-11-13 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:53

trysteffy: Je zit iets in stoelzit en inderdaad iets naar voren, voor de rest wel netjes! Stoelzit kan komen door een te groot zadel, maar ik denk dat als je je beugels iets langer hebt dat dat al scheelt. Vind namelijk verder je zadel er niet te groot uitziet oid.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:59

@MariekeS, ziet er al heel erg netjes uit, zie soms nog wel onderbeen iets te ver naar voren, op het zadel van de schimmel lijk je ook iets teveel achterin te zitten, daar zou je onderbeen ideaal 2-5 cm terug moeten.

@trysteffy, behoorlijke stoelzit, ook als je met springmaat rijdt moet er loodrechte lijn van oor, schouder, heup, enkel zijn. Kan zijn dat je zadel te klein is, en dat je daardoor niet goed in middelpunt kunt zitten, zie op deze foto iig weinig ruimte achter de lepel.. dus lijkt dat je vooral op de lepel zit...dat heeft ook weer invloed op hoe je paard beweegt hij kan dan namelijk nooit zijn rugspieren dan juist gebruiken.
Het geheel ziet er ook wat gespannen uit.
Probeer meer in midden van het zadel te gaan zitten, op je twee zitbeenknobbels,
Nou ja... misschien heb je wat aan dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=gyJdiJX1l1k&feature=share&list=PLM-dIJhRcHINnnsBz7dP4DHp-UOa8TpBp

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:05

Ik heb nog wat bijgelezen, dankt iedereen voor de tips! Kzal eens proberen van extra achterover te hangen en licht te rijden vanuit mijn knieën :)

Kyralicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:32

Ook ik ben wel benieuwd!

Dit is de meest recente, ongeveer 2 weken geleden.
http://i179.photobucket.com/albums/w304/kyrewietje/20130317_115450_zpsbf7d2837.jpg

Ik weet dat ik bij deze hieronder mijn hak te hoog heb, was schouderbinnenwaarts aan het oefenen met een 4-jarige. (Is trouwens nog geen excuus, maar even ter informatie)
http://i179.photobucket.com/albums/w304/kyrewietje/Ik/Barry01.jpg

Deze is al 5 jaar oud, maar vind het opzich niet slecht, alleen moet de hand waar ik de zweep in vast het ook rechtop, maar daar heb ik wat moeite mee. En m'n benen zouden iets verder naar achter hebben gemoeten.
http://i179.photobucket.com/albums/w304/kyrewietje/Ik/Angie02.jpg

Het kan trouwens op alle foto's lijken alsof ik mijn buik naar voren duw, maar mijn rugwervel staat niet recht.