Maar ik zou het toch anders proberen, en daarna pas beginnen met de sporen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pippaimane schreef:even ontopic en ook na een lange tijd maar ik vraag me af doet dat eigelijk pijn sporen? (bij het paard)
Ik vraag het me eigelijk af...
sorry

Met springen niet en buitenrijden ligt eraan.
daffie1986 schreef:Angela schreef:In uitzonderingsgevallen kunnen spoortjes wel fijn zijn om een paard voorwaartser te krijgen
En hier wordt ik toch zo moe van, hoe komt iedereen hier bij? Een paard dat niet voorwaarts is, is niet aan het been. Dan kun je leuk een spoor gaan gebruiken maar daar wordt het paard alleen nog maar slechter van aan het been. Dit is dus precies de onzin waarom iedereen graag met sporen rijdt, mijn paard is niet aan het been of het paard is lui voor het been.Magrathea schreef:Je hebt ze ook niet nodig in de endurance, maar toch. Weer wat geleerd
En waarom zouden we in de endurance geen sporen nodig hebben? Zou overigens tijd worden dat ze in de B en L ook sporen zouden verbieden voor dressuur en springen. Maarja vind het ook nog steeds belachelijk dat je in de dresuur verplicht bent om stang en trens in je paard zijn mond te hangen en volgens mij(maar dat weet ik niet 100% zeker) ben je ook verplicht om vanaf een bepaald niveau met sporen te rijden.
Gipsylover schreef:Ik heb altijd spoortjes om, ongeacht op welk paard ik zit. Ik gebruik ze nooit, rijd met mn kuiten, alleen als het nodig is.
Ik denk dat als je met sporen rijd het belangrijk is dat je ermee kunt rijden en dat je niet bij elke pas loopt te prikken.