loriene schreef:Wat dacht je dan...ben niet iemand die zoals velen de andere kant op kijken en er niets van zeggen.![]()
Arm dier deed echt zijn best en je kon wel zien dat het boven gemiddelde kwaliteiten had.
daa

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
loriene schreef:Heb net dit topic helemaal doorgelezen maar de laatste 2 pagina`s gaan echt nergens over!!!!![]()
Wij zijn afgelopen weekend naar een wedstrijd geweest met onze dochter waar alleen Z1 tm ZZL starten.
Pony`s en paarden.
Ben echt wel geschrokken van hoe daar soms werd gereden!!! Heb ook enkele fijne combinaties gezien hoor.
Verschrikkelijk in de mond trekken....ja echt harde rukken!!!![]()
Ben echt wel wat gewend maar sommigen gingen echt wel te ver!![]()
Bij 1 ben ik compleet uit mijn dak gegaan!!! Er zat een sloot tussen waar ik niet over kon !!!Heb die vent toch uit staan schelden!!!
Reed Z2 volgens mij,hoorde van mijn dochter dat hij bij het losrijden al ruzie met zijn voorlezer of hij wel zou starten.
Reed dus toen met zweep aan de ene kant en een tak aan de andere kant.
Voor dat hij de proef in moest ging hij nog even losrijden een stukje verderop schuin tegenover waar wij stonden met de auto en trailer.
Ging niet zo goed....hij rijdt naar een vrachtwagen die daar stond....zag dat er iemand klaar stond met een lange menzweep en die man geeft dat paard zo hard die kon een pak slaag!!!!!
Nou ik word me daar toch boos en heb ze staan uit te schelden...meer kon ik ook niet doen.
Hij heeft de 1ste proef greden en ik heb niet gekeken....was zo boos!!!
Heb mijn mobiel gepakt en toen hij de proef uit kwam ben ik bij de sloot gaan staan zo van.....en doe dit nog maar een keer,zet ik je op de foto!!!!
Ze deden het niet.
Zag later dat hij de 2de proef vrijwillig had opgegeven.
Sjolvir schreef:[***], het kan ook anders hoor!
Jury die me na proef bij haar riep, omdat mijn paard haar neus aan 1 kant uitpuilde.
(Ze zat half hoog bij een binnenwedstrijd, kon dus niet goed zien hoe de neusriemen zaten tov haar neus.)
Moest na mijn proef bij haar komen.
Vond het top dat ze daarop lette en ook durfde aan te spreken, die jury's bestaan dus ook wel degelijk.
(voor de goede orde, hij zat niet te strak tussen neus en sperriem kon in zo mijn hand steken,
maar mijn pony heeft nou eenmaal ene gigantische bult op haar neustrompet zitten.)
merrieveulen schreef:het is natuurlijk ook voor niemand eenvoudig om toe te geven dat iets wat je misschien al járenlang voor 'goed' hield, ineens toch niet zo goed blijkt te zijn. de meeste mensen doen mijns inziens echt wel hun best om het allemaal zo goed mogelijk te doen, maar leren gaat met vallen en opstaan, en niet zelden heeft het paard daaronder te lijden, al is het maar een klein beetje (denk alleen al aan onrustige zit of handen bij beginnende ruiters/ combinaties). gelukkig kan een paard best wel wat hebben en zijn de meeste paarden behoorlijk vergevingsgezind.
fouten maken mag, beulen niet. en volgens mij zit het verschil daarbij 'm in de intentie. is het per ongeluk of met opzet? een paard weet dat ook donders goed.
ik ben nu 27 en ik kom zóveel nieuwe dingen tegen nog elke keer, toevoegingen op wat je al deed, aanvullingen maar ook stukjes 'in de plaats van', die de puzzel steeds iets completer en meer kloppend maken. en dat vind ik persoonlijk juist het leuke, steeds die nieuwigheden, steeds wat verder komen. en daar hoort ook bij dat je er soms achter komt dat je fouten hebt gemaakt die voor het paard helemaal niet zo fijn waren. je kunt het verleden niet veranderen, wat je wél kunt is altijd eerlijk blijven kijken naar hoe het beter kan.
knollentuin schreef:@[***] wb je vraag over leeftijd van paarden, ws ook vanuit de topsport, hoe oud is totilas nu eigenlijk? en die loopt al internationaal grand-prix.. mensen willen de beroemdheden nastreven endoen dat klaarblijkelijk in alles, dus als een paard met 10-11 grand-prix loopt moet m of z op 6 jarige leeftijd ook..
knollentuin schreef:@[***] wb je vraag over leeftijd van paarden, ws ook vanuit de topsport, hoe oud is totilas nu eigenlijk? en die loopt al internationaal grand-prix.. mensen willen de beroemdheden nastreven endoen dat klaarblijkelijk in alles, dus als een paard met 10-11 grand-prix loopt moet m of z op 6 jarige leeftijd ook..
jepsica schreef:En als je dan je paard los door het lijf op eigen benen door een M proef rijdt. Maar het paard voor en na jou bij elkaar getrokken wordt maar wel zijn benen in zijn nek legt. Die mensen dan dikke punten rijden en ik dan met net niet of net wel puntje naar huis gaat. Denk je wel bij jezelf. Met trekken en schoppen rij je blijkbaar wel dikke punten. Mijn paard pikt het niet en ik wil het niet. Maar daardoor frusteert het me soms wel om wedstrijd te rijden.
CM_ schreef:De paardensport wereld is gewoon explosief gegroeid de afgelopen jaren.
En dan gaat het gemiddelde niveau vaak omlaag.
Ik zie veel ruiters die met moeite met wekelijkse concoursen hun puntjes bij elkaar sprokkelen en zo inderdaad in het Z terecht komen.
Och enerzijds respect dat ze het zo volhouden, maar vroeger vielen deze mensen eerder af en gingen een andere sport doen.
Het niveau van de instructeurs is gedaald, en het niveau van juryleden idem dito.
Waardoor slechte ruiters blijven bestaan.
CM_ schreef:Vind het heerlijk als er weer eens oprecht gejureerd wordt met 3en en 9ens op je coupon, en commentaar.
Niet alleen 5jes en 6jes, daar heb je geen ene bal aan.
CM_ schreef:Maar het blijft jammer dat de kwaliteit van het paard zo telt,vaak zie je slechte ruiters op een knalgoede knol, die door hun paard de punten krijgen, terwijl de gedreven, ambitieuze ruiters met minder geld, en dus een minder spectaculair paard steeds weer onderaan eindigen.
Ik mag zelf absoluut niet klagen, heb twee goede paarden onder mijn kont, en geen problemen met behalen van winst. Maar dit is wel wat ik om me heen zie gebeuren.
jerich0 schreef:Daar verliest de klassieke kunst alles. Men wil niet op wedstrijd,dus de jeugd ziet het verschil niet. Een goede klassieler zou net wel die uitdaging moeten aangaan,zelfs in jumoing,om de jeugd het verschil te ronen. Maar manegwes zitten vol trek en sleurwerk want dat is al wat ze zien...