Borisje schreef:Pentax schreef:Wat doen mensen trouwens op de weg met paarden die op hol slaan? Paard heeft meer schrikreacties dan alleen wegrennen.
Dát vraag ik me dus ook af, waarom gaat iedereen ervanuit dat paarden er vandoor gaan, ik vind het niet meer dan normaal
dat mijn paarden er niet zomaar vandoor gaan hoorDie blijven altijd bij me, ookal vinden ze iets eng.
Als een paard op zij springt omdat er ineens een eend uit de berm komt, okee, maar als een paard er in blinde paniek vandoor
gaat, dan vraag ik me toch af waar het fout gaat. Waarschijnlijk bij de baas, die het paard niet goed voorbereid heeft op
de 'gevaren' van buiten de bak. Had je meer schriktrainingen moeten doen.
En inderdaad, als je gaat denken, wát als, kun je beter gelijk van een flat springen, want wie weet stort er straks een vliegtuig
op je huis en ben je er ook niet meer.
Dit klinkt helemaal als iemand met een fles drank achter zijn kiezen,die denken ook dat ze verantwoord kunnen sturen en dan nog stoer zijn ook.
Ik rijd zowel bitloos als met een neckrope.Ik rijd ook al 40 jaar paard.Dus ervaring genoeg.Maar ik ga net zo min met een neckrope naar buiten als ik met drank op achter het stuur kruip.
Die blijven altijd bij me, ookal vinden ze iets eng.

Dacht dat je het meende die eerste zin 
Vindt het gewoon een vreemde vraag/stelling maar dat vinden wel meer mensen hier geloof ik :d
kan ik me ook zo aan ergeren... maar goed, laten we het niet daarmee vergelijken, want dan kunnen we altijd nog roepen dat met straaljager over het wandelpad heen denderen erger is dan met een paard zonder optoming.