BP alleen op de cross en crosstraining omdat het moet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xSimonee schreef:Ik rijd altijd met cap. Altijd.
Met bodyprotector rijd ik alleen op manegepony's omdat mijn moeder er dan bij is![]()
Op mijn verzorgpony rijd ik zonder.

)
Cavalia schreef:ik denk dat als mensen zonder cap gaan rijden (vooral 1e keer ofzo) ze er misschien wat gespannender opzitten (onbewust misschien wel) en daar het paard op reageert.
ik had het niet door, laatstaan dat ik er zenuwachtig van werd
Het ergste wat ik had, was een verstuikte onderste ruggenwervel. Navraag leerde me ook, dat die ook niet beschermd is met zo'n ding.
Wat ik aan 'ongelukken' verder heb meegekregen waren vooral beenbreuken en armbreuken. Een vest kan je daar niet tegen beschermen.
En als klapper op de vuurpijl had een bevriende moeder voor haar dochter zo'n vest gekocht op de groei (ik geef toe), want dat doen ouders nu éénmaal. En die ging van de pony af en die brak door toedoen van dat ding haar sleutelbeen.
horzlover schreef:xSimonee schreef:Ik rijd altijd met cap. Altijd.
Met bodyprotector rijd ik alleen op manegepony's omdat mijn moeder er dan bij is![]()
Op mijn verzorgpony rijd ik zonder.
Ik ook maar op mijn nieuwe stal was het gewoon en liet ze de keuze aan mij, dressuur=weg dat ding hij heeft me nooit echt geholpen wel meer pijn opgeleverd, voor springen oke maar verder niets voor mij.
Ts ik vind het je verantwoordelijkheid maar als jij zo fijn rijd SO WHAT?
idefix4 schreef:Ik heb iemand gesproken die onderzoek heeft gedaan naar de veiligheid van caps en ze zijn een wassen neus. Een cap is gewoon goed commercieel in de markt gezet. Ik ben echter zo'n muts die nooit zonder zal rijden. Ik haal er mijn gevoel van zekerheid uit. Maar als je hard valt met zo'n ding op je hoofd, dan kun je nog steeds letsel oplopen. Ben ik me zeer van bewust.
Een vest vind ik om die reden kolder. Tot nu toe heb ik de afgelopen 25 jaar al heel wat keren de grond onderzocht op de meest bizarre momenten. Ik ben zo'n geluksvogel die dan gewoon weer op kon stappen meestal. Het letsel wat ik had, was er ook geweest als ik zo'n vest had gedragen.Het ergste wat ik had, was een verstuikte onderste ruggenwervel. Navraag leerde me ook, dat die ook niet beschermd is met zo'n ding.
Wat ik aan 'ongelukken' verder heb meegekregen waren vooral beenbreuken en armbreuken. Een vest kan je daar niet tegen beschermen.
En als klapper op de vuurpijl had een bevriende moeder voor haar dochter zo'n vest gekocht op de groei (ik geef toe), want dat doen ouders nu éénmaal. En die ging van de pony af en die brak door toedoen van dat ding haar sleutelbeen.
Laatstes heeft een dealer in vesten wel eens verteld, dat als je zo'n 'airback' hebt en je kunt nog op het nippertje op je paard blijven zitten en dat hendeltje schiet toch los, zodat je vest sissend wordt opgeblazen, dat er daardoor al menig ruiter alsnog van het paard af ging. Met dank dus aan zo'n vest. Dus laat mij dan maar gewoon een stevige trui dragen en die vesten zijn voor de mensen die gewoon graag alles kopen.
Nederlanders verzekeren zich ook al vaak veel te goed. Het hoort bij ons imago.
Ik kan prima begrijpen dat je er voor kiest om het niet te gebruiken. Maar dit is een bijbeldiscussie hoor. De voorstanders zullen de tegenstanders nooit overtuigen en andersom ook niet.