Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Er zijn 1001 dingen die je je paard kunt leren voordat je op hem gaat rijden. Kijk maar eens naar de grondwerkopdrachten bij natural horsemanship, bijvoorbeeld van Parelli. Parelli biedt enorm goed zelfstudiemateriaal waar je een hele lange tijd meer vooruit kunt.
storrum schreef:Zoiets als dit? Ja dat lijkt me echt super nuttigJe kunt niet vroeg genoeg beginnen!
http://i4.photobucket.com/albums/y120/m ... aljump.jpg
Galii schreef:Doubtless schreef:2x per week 15 minuten is wel weinig hoor... Of ligt dat aan mij?
Eens!
Ookal is je paard nog maar 3 jaar. Dan heb je hem een beetje losgestapt/ draven en dan zijn de 15 minuten alweer om.
Doubtless schreef:2x per week 15 minuten is wel weinig hoor... Of ligt dat aan mij?
JoviBan schreef:Wat een flauwekul allemaal weer.
Ieder paard vindt een weiland geweldig, mits er gras is en kuddenmaatjes zijn.
Wandelen vinden ze over het algemeen ook super leuk, er is veel te zien en het zorgt voor veel afwisseling.
Ik denk eerder dat jij het rijden helemaal geweldig vindt, en niet zozeer je jonge paard.
Waratje schreef:Hij zegt ook "ik vind", dat is niet gelijk aan "het is zo".
jasmijn78 schreef:Waratje schreef:Hij zegt ook "ik vind", dat is niet gelijk aan "het is zo".
Ik denk dat je best waarde kunt hechten aan de mening van een dergelijk erkend paardenarts. Zijn onderzoek is dus nog niet afgerond, licht een tipje van de sluier op en onderbouwd zijn mening.
Ik zou er iig meer waarde aan hechten als aan de mening van een 12-jarige die ooit de 3-jarige shet van de buurman heeft 'beleerd'