Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
themuisje schreef:als je geen 60% rijd heb je imo niks te zoeken op de regio...
ik vind dat die eis best aangescherpt mag worden naar 60% dan heb je een wp. als je tussen de 150 en 300 rijd ben je klasse waardig. maar als je lager dan 180 rijd imo niet regio kampioenschap waardig
Tendance schreef:themuisje schreef:als je geen 60% rijd heb je imo niks te zoeken op de regio...
ik vind dat die eis best aangescherpt mag worden naar 60% dan heb je een wp. als je tussen de 150 en 300 rijd ben je klasse waardig. maar als je lager dan 180 rijd imo niet regio kampioenschap waardig
Nee oke, dan ben ik het met je eens. Met de stelling, die je noteerde kon je namelijk beide kanten op.
55% is trouwens geen 150 punten hoor!
55% is 165 punten, maar dat doet niet echt ter zake.
Ik vind ook, dat de minimum 60% moet zijn, maar bij ons mag iedereen starten, dus heb je daar geen omkijken naar.
maudenmarc schreef:@ Tendance, vind je dat een fijn systeem?
Mij lijkt het idd beter dan bij ons in de kring
pearlie schreef:Ik rijd wedstrijden vanaf mijn 9e (ben nu 30), ben begonnen op een B-ponietje (t/m L dres), daarna een D-pony (t/m M2) en daarna een aantal jaren niks. Ben sinds 4 jaar weer begonnen met een paard en rijd nu L2.
Wat ik jammer vind aan de huidige wedstrijdsport is dat er naar mijn mening heel erg gekeken wordt naar het paard en niet naar de combinatie of wat er vertoond wordt. Toont het paard wat, dan scoor je punten. Ik heb zelf wat een braaf sulletje en ik weet heel goed dat er bij mij nog vanalles aan mankeert en dat ik de laatste tijd niet al te veel punten scoor daar weet ik goed de redenen van en dat zij zo. Maar.... dat er dan combinaties zijn die letterlijk door de ring stuiteren, waarbij de meest prachtige paarden voorbij marcheren met kin op de borst, van spanning 3x overspringen in galop, van de stress ongeveer vierkant door de bocht gaan nóg bovenin eindigen (in de M...) daarbij vergaat mij snel de lol van het wedstrijd rijden... Blijkbaar is dat wat men wil zien.. ik ben geen jurylid, maar ik zou persoonlijk zo'n combinatie voor elk onderdeel maximaal een 5 geven vanwege de spanning. Maar ja ik ben geen jurylid...
pearlie schreef:Ik rijd wedstrijden vanaf mijn 9e (ben nu 30), ben begonnen op een B-ponietje (t/m L dres), daarna een D-pony (t/m M2) en daarna een aantal jaren niks. Ben sinds 4 jaar weer begonnen met een paard en rijd nu L2.
Wat ik jammer vind aan de huidige wedstrijdsport is dat er naar mijn mening heel erg gekeken wordt naar het paard en niet naar de combinatie of wat er vertoond wordt. Toont het paard wat, dan scoor je punten. Ik heb zelf wat een braaf sulletje en ik weet heel goed dat er bij mij nog vanalles aan mankeert en dat ik de laatste tijd niet al te veel punten scoor daar weet ik goed de redenen van en dat zij zo. Maar.... dat er dan combinaties zijn die letterlijk door de ring stuiteren, waarbij de meest prachtige paarden voorbij marcheren met kin op de borst, van spanning 3x overspringen in galop, van de stress ongeveer vierkant door de bocht gaan nóg bovenin eindigen (in de M...) daarbij vergaat mij snel de lol van het wedstrijd rijden... Blijkbaar is dat wat men wil zien.. ik ben geen jurylid, maar ik zou persoonlijk zo'n combinatie voor elk onderdeel maximaal een 5 geven vanwege de spanning. Maar ja ik ben geen jurylid...
themuisje schreef:pearlie schreef:Ik rijd wedstrijden vanaf mijn 9e (ben nu 30), ben begonnen op een B-ponietje (t/m L dres), daarna een D-pony (t/m M2) en daarna een aantal jaren niks. Ben sinds 4 jaar weer begonnen met een paard en rijd nu L2.
Dit is volgens mij waar de vorige discussie aardig stuk liep. Mensen met een gewoon paard die het raar vinden dat een paard met extra kwaliteit zich meer fouten kan permiteren. Ik vind dat niet meer dan logisch. Een paard met kwaliteit heeft meer aanleg voor de moeilijkere oefeningen en zal daarbij meestal meer schwung en losgelatenheid vertonen dan een simpel paard. die kan net zo goed een fijne schouderbinnenwaarts laten zien, maar heeft toch altijd net dat stukje minder dan een gewoner paardsommige jury's vallen ervoor. anderen niet. met een simpel paard kun je in de basis sport (b t/m zz-l) ook prima punten rijden hoor