Dan zou er in het algemeen niet meer op paarden gereden mogen worden, hé en het was bij wijze van spreken (heb ik ook geschreven) van die 50 kilo.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sallandval schreef:Als je echt veel te dik bent voel je je toch ook niet lekker op een te klein of te rank paardje?
Het is trouwens waar dat niet iedereen 'ongestraft' even veel kan eten. Ik was vroeger veel te dik dus mijn vetcellen zwellen maar al te graag op als ik eet. Maar echt te dik zijn is gewoon heel vervelend; ik voel me gewoon op elk vlak beter als ik slanker ben.
Nu zo na de kerst eet ik dus erg weinig, en dan bedoel ik ook echt erg weinig... tsja, je moet er wat voor over hebben; ja toch? Er is ook een man die helemaal niks eet dus weinig eten kan helemaal geen kwaad. En als de dingen die je wel eet gezond zijn (groenten en fruit etc) en een beetje beweegt dan blijf je er ook wel fit bij.
Ja het is jammer om niet lekker veel te kunnen eten, vooral als je erg van eten houdt. Maar je gaat er niet dood aan. Als je geen zin hebt in commentaar of belediging zit er maar één ding op; minder eten. Als dan niet afvalt heeft je lichaam dus nog minder nodig en moet je nog minder eten; niet leuk, wel simpel.
hecowo schreef:Voor de beeldvorming ik ben 2.08 lang en 89 kg, (moet zoeken om vet te vinden) dan gooi je nog eens een groot maat zadel a 15 kg er op en je zit op de 104 kg.
Heb jaren geleden (in mijn jeugdjaren) al besloten dat ik langzaam maar zeker zou stoppen met onderzadel aangezien de lengte i.c.m. mijn gewicht daarbij mij zou hinderen om op hoog niveau verder te gaan. En ja die lengte van 2,08 m kan ik er helaas niet aftrainen .........
De wedstrijdsport onderzadel heb ik daarom ook van mij afgezet en ben vervolgens sinds mijn 19e overgestapt naar de mensport. Als ze soms nog eens extra aandacht moeten hebben rij ik ze zo nu en dan eens onderzadel dresuurmatig erbij. Voor de rest heb ik mij er bij neergelegd aangezien ik persoonlijk niet het gevoel had dat ik met mijn lengte iets op een paard te zoeken heb.
Ik begrijp dan ook zeker niet dat ik mensen van a 100 kg (exclusief zadel) op een beestje zie rondhobbelen waarbij ze niet eens goed mee kunnen komen omdat hun alles in de weg zit.
Ohja even voor de goede orde mijn paarden zijn 1.70 en 1.75
Maar inderdaad ook lengte kan je in de weg zitten (en het paard hinderen) hecowo schreef:Voor de beeldvorming ik ben 2.08 lang en 89 kg, (moet zoeken om vet te vinden) dan gooi je nog eens een groot maat zadel a 15 kg er op en je zit op de 104 kg.
Heb jaren geleden (in mijn jeugdjaren) al besloten dat ik langzaam maar zeker zou stoppen met onderzadel aangezien de lengte i.c.m. mijn gewicht daarbij mij zou hinderen om op hoog niveau verder te gaan. En ja die lengte van 2,08 m kan ik er helaas niet aftrainen .........
De wedstrijdsport onderzadel heb ik daarom ook van mij afgezet en ben vervolgens sinds mijn 19e overgestapt naar de mensport. Als ze soms nog eens extra aandacht moeten hebben rij ik ze zo nu en dan eens onderzadel dresuurmatig erbij. Voor de rest heb ik mij er bij neergelegd aangezien ik persoonlijk niet het gevoel had dat ik met mijn lengte iets op een paard te zoeken heb.
Ik begrijp dan ook zeker niet dat ik mensen van a 100 kg (exclusief zadel) op een beestje zie rondhobbelen waarbij ze niet eens goed mee kunnen komen omdat hun alles in de weg zit.
Ohja even voor de goede orde mijn paarden zijn 1.70 en 1.75
wollie27 schreef:sallandval schreef:Als je echt veel te dik bent voel je je toch ook niet lekker op een te klein of te rank paardje?
Het is trouwens waar dat niet iedereen 'ongestraft' even veel kan eten. Ik was vroeger veel te dik dus mijn vetcellen zwellen maar al te graag op als ik eet. Maar echt te dik zijn is gewoon heel vervelend; ik voel me gewoon op elk vlak beter als ik slanker ben.
Nu zo na de kerst eet ik dus erg weinig, en dan bedoel ik ook echt erg weinig... tsja, je moet er wat voor over hebben; ja toch? Er is ook een man die helemaal niks eet dus weinig eten kan helemaal geen kwaad. En als de dingen die je wel eet gezond zijn (groenten en fruit etc) en een beetje beweegt dan blijf je er ook wel fit bij.
Ja het is jammer om niet lekker veel te kunnen eten, vooral als je erg van eten houdt. Maar je gaat er niet dood aan. Als je geen zin hebt in commentaar of belediging zit er maar één ding op; minder eten. Als dan niet afvalt heeft je lichaam dus nog minder nodig en moet je nog minder eten; niet leuk, wel simpel.
Dat heb jij niet bij het juiste eind er zijn mensen zelfs als ze bijna niks meer eten wat trouwens denk ik helemaal niet gezond is ook niet af gaan vallen !!!
wollie27 schreef:sallandval schreef:Als je echt veel te dik bent voel je je toch ook niet lekker op een te klein of te rank paardje?
Dat heb jij niet bij het juiste eind er zijn mensen zelfs als ze bijna niks meer eten wat trouwens denk ik helemaal niet gezond is ook niet af gaan vallen !!!
wollie27 schreef:Dat heb jij niet bij het juiste eind er zijn mensen zelfs als ze bijna niks meer eten wat trouwens denk ik helemaal niet gezond is ook niet af gaan vallen !!!
phormicola schreef:Ik kan me hier zo aan ergeren. Mensen die te dik zijn en die weten dat ze af moeten vallen, voelen zich heel erg snel aangevallen. Dan krijg je dus het soort reacties als in deze 'discussie'. "Mag ik dan niet paardrijden?!"
Viennanova schreef:phormicola schreef:Ik kan me hier zo aan ergeren. Mensen die te dik zijn en die weten dat ze af moeten vallen, voelen zich heel erg snel aangevallen. Dan krijg je dus het soort reacties als in deze 'discussie'. "Mag ik dan niet paardrijden?!"
Daarom ben ik nu ook 80 kg, ipv de 90 die ik eerst woog. Het heeft mij nooit tegengehouden om op paard te gaan zitten, maar kon wel merken dat ik mezelf vreselijk in de weg ging zitten op paard.
Overigens vind ik 104 kg voor een paard, mits > 170 en dienovereenkomstige bouw, nog prima kunnen. Ik heb meer problemen met meiden van 1.60 lang, 80 kg en dan op een (e)pony.
?
) en woog toen ik met haar begon 94,6kg, nu 86kg en ik wil er nog minstens 10kg, maar ik ga voor de 20kg, af en ben dan ook met een goed, gecoachet dieet begonnen omdat ik vind dat het mijn verantwoordelijkheid is. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik haar rug verpest.