Leorah schreef:Das knap, want ik had dus wel zo'n paard en die liep dus ook op dat niveau en zeker niet zonder succes. Dus helemaal kloppen doet het verhaal niet.
En je hebt dat paard succesvol lichte tour gestart? (bij wijze van)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Professor schreef:Een paard hoort op dit niveau voorwaarts neerwaarts te gaan dit paard gaat neerwaarts maar de neus is niet voorwaarts gericht, vergelijk het eens met dee afbeelding die gemaakt is van een foto computerbeeld van gemaakt:
Hieronder het verschil tussen ondertreden dus dragen en stuwen.
Groen is draagkracht (ondertreden) rood stuwkracht (voorwaarts drukken)

Equimotion schreef:Ik vind het eigenlijk een rare opmerking, want het paard (zowel interieur als exterieur) is altijd je uitgangspunt. Het ene paard zit nou eenmaal beter in elkaar voor het gebruiksdoel dan het andere.
singel64 schreef:Equimotion schreef:Ik vind het eigenlijk een rare opmerking, want het paard (zowel interieur als exterieur) is altijd je uitgangspunt. Het ene paard zit nou eenmaal beter in elkaar voor het gebruiksdoel dan het andere.
Dat klopt, maar als je nou net zo'n paard hebt, die uit zichzelf graag achter de loodlijn loopt, moet je dan koste wat kost dat paard met de neus eruit rijden??
En anatomisch bepaald kan wel zijn, maar niet elk paard ïs hetzelfde gebouwd.
Weke rug, lange hals, enz. Dat zijn toch tekortkomingen/"gebreken" waardoor het toch heel moeilijk kan zijn om de neus op de juiste plek te krijgen.
Dan denk ik niet dat het voor je paard en jezelf goed is om daar op te blijven focussen als het niet wil..
singel64 schreef:Equimotion schreef:Ik vind het eigenlijk een rare opmerking, want het paard (zowel interieur als exterieur) is altijd je uitgangspunt. Het ene paard zit nou eenmaal beter in elkaar voor het gebruiksdoel dan het andere.
Dat klopt, maar als je nou net zo'n paard hebt, die uit zichzelf graag achter de loodlijn loopt, moet je dan koste wat kost dat paard met de neus eruit rijden??En anatomisch bepaald kan wel zijn, maar niet elk paard ïs hetzelfde gebouwd.
Weke rug, lange hals, enz. Dat zijn toch tekortkomingen/"gebreken" waardoor het toch heel moeilijk kan zijn om de neus op de juiste plek te krijgen.
Dan denk ik niet dat het voor je paard en jezelf goed is om daar op te blijven focussen als het niet wil..

Moll schreef:Nibbit schreef:Ik wil ook graag even een paar foto`s plaatsen, om jullie mening tehoren![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3U8CH8W3-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SM3HQDKO-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-78UIOA3S-D.jpg
Het paard is niet gedragen , en ook hier is de teugelvoering het probleem er is te veel drul in de hand, waar het paard zich tegen verzet, het dier kan de schoft niet openen en de schouder niet vrij verplaatsen.
de hand van de ruiter word het 5e been, en de achterhand doet infeiten niet meer mee, het kantelen van uit het heupgewricht is weg genomen.
het dier is achter deloodlijn en word daar onder druk bewaard, als ik u mag vragen, beschrijf u eens met hoeveel gewicht u in uw handen rijd?
werk aan uw balans naar mijn idee bewaard u veel balans op de teugel en klemt u licht met het boven been met namen in de galop

)
kim2008 schreef:Toch vind ik onderstaand plaatje een fijn beeld, toegegeven het is ook een heel goed moment waarin hij naar mijn mening wel mooi aan de ll loopt. Ben benieuwd wat jullie vinden! Foto is van deze zomer, paard 6 jaar.
Libera schreef:
Een paard dat nog niet los laat over de rug hoef
svdijk86 schreef:die van mij hoeft dat andere plaatje nog even niet na te streven want ze is nog niet
rechtgericht genoeg. Eerst richting vwnw maar wel bergop blijven en als ze loslaat ga ik haar
pas op vragen. Anders wil mw in mn handen gaan hangen omdat ze linksom nog niet
helemaal op eigen beentjes looptEen paard dat nog niet los laat over de rug hoef
je nog niet in oprichting te gaan vragen, maar dat is mijn idee misschien.
dus voor mij geldt: loodlijn, afhankelijk van africhtingsniveau paard
Citaat:Even een bescheiden opmerking: "Ik denk dat dit minder goed is als je denkt".
Kijk eens wat er in de hals in de bovenlijn gebeurt. Op die manier moet je niet doorgaan, dit hoort echt anders.
Ook bij een beginner mag dit niet voorkomen, dat is een verkeerde basis van alles wat erna op volgt.....
Leuk paard trouwens. Dit is heel simpel op te lossen, maar daar heb je instructie voor.