Paard neemt gevoel van ruiter over.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Re: Paard neemt gevoel van ruiter over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:10

Honden zijn een tikkeltje anders dan paarden

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:11

haha ik geloofde het eerst ook niet maar ik heb een heeel gevoelig paardje ben ik achter gekomen :)
Ik ben namelijknachtblind.(ik zie zo goed als niks in het donker) als ik in de avond naar me mannetje ga en met hem op het terrein loop, zie ik bijna niks. Alles wat op de grond licht zie ik niet, En val er over als ik niet weet dat dat daar ligt. Nu ben ik er achter gekomen dat me paard precies het zelfde doet! heeeeeel bizar :S loop ik tegen iets aan( boom of iets anders wat ik niet zie) knalt me paard er daarna ook tegen aan of allebij tegelijk. overdags heb ik nergends last van! en hij ook niet. Als ik een sprongetje neerzet springt hij er zo over heen, maar doe ik dit als het vrij donker is, (en ik dus vrij weinig zie) dan struikeld hij dik en breed over de gehele sprong heen. (of er dwars door heen) Echt heeeel bizzar is dat! :?

Heeft iemand dit ook??

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:24

heb wel een jong bijrijpaard gehad dat niet tussen paaltjes door wilde gaan als ik er niet tussendoor keek. Ik heb nog getest door alleen maar ogen te draaien... maar nee hoor. Als ik niet keek ging mevrouw in de ankers.

Overigens hebben mijn pony en ik allebei last van de onderrug.

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:15

Ik denk eerder dat ze het 'nabootsen' haha,
als ik een keer bijvoorbeeld chaggie ben of ik moet alles in een keer snel doen en dan gestrest ben,
is mijn merrie dat ook. En dan is het rijden ook vaak niet leuk haha :o

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:19

Mij is ooit verteld dat is je bang bent of iets dergelijks, dat je een geur afstoot waar het paard op reageert

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:39

horsie1994 schreef:
Mij is ooit verteld dat is je bang bent of iets dergelijks, dat je een geur afstoot waar
het paard op reageert

angstzweet misschien ? of is dat alleen het geval bij honden?

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:45

Tuurlijk is dat zo, een paard voelt wel als je gespannen of bang bent.
Als jij bang bent merkt een ander persoon dat ook meteen, en dat is het zelfde met dieren.

Maar ze zegt: "persoon bang = paard schikachtig (bang)"

Toch hoeft dat niet te zijn, het paard van kan ook erg zelfverzekert worden en juist er
gebruik van maken. "dat die bijvoorbeeld harder gaat lopen"

Dat is net als iemand naar een sprong heen rijd en als die persoon dan twijveld dan staat het paard ook stil voor de sprong.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:31

Wendie1992 schreef:
haha ik geloofde het eerst ook niet maar ik heb een heeel gevoelig paardje ben ik achter gekomen :)
Ik ben namelijknachtblind.(ik zie zo goed als niks in het donker) als ik in de avond naar me mannetje ga en met hem op het terrein loop, zie ik bijna niks. Alles wat op de grond licht zie ik niet, En val er over als ik niet weet dat dat daar ligt. Nu ben ik er achter gekomen dat me paard precies het zelfde doet! heeeeeel bizar :S loop ik tegen iets aan( boom of iets anders wat ik niet zie) knalt me paard er daarna ook tegen aan of allebij tegelijk. overdags heb ik nergends last van! en hij ook niet. Als ik een sprongetje neerzet springt hij er zo over heen, maar doe ik dit als het vrij donker is, (en ik dus vrij weinig zie) dan struikeld hij dik en breed over de gehele sprong heen. (of er dwars door heen) Echt heeeel bizzar is dat! :?

Heeft iemand dit ook??

Paarden kunnen ook nachtblind zijn ;)
Ik had eerst een verzorgpony die nachtblind was en die zag gewoon n iks in het donker en knalde ook overal tegenaan.
Misschien zijn julliie bij toeval beide nachtblind?

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:50

Ja hoor een paard neemt echt wel het gevoel van de ruiter over. Als iemand met angst op een paard zit dan merkt het paard dat ook direct.
Vroeger dacht ik wel eens ojee als ik nu maar niet van het paard afval en was ook bang, en ja hoor ik viel er dan ook echt van af.

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:43

ik heb hier ook wel eens van gehoord ja!!
ik heb oook op een paard gereden dat in elke hoek weg springt..
op het laatst werd ik daar bang van en hij dus ook..
nu zit ik er met meer zelfvertrouwen op en doet hij het niet meer zow erg!! ;) :D

charlobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:41

Wanneer je op je paard zit en je bent erg gespannen, beweegt niet soepel, maar zit helemaal verkrampt,
dan denk ik wel het paard dit voelt.
Ook wanneer je met een paard aan een halster loopt (bv. veel te ver van het paard),
kan hij ook het gevoel krijgen dat je bang bent, maar dan denk eerder dat hij met je voeten zal spelen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:02

Mijn paard reageert op íeder spoortje onzekerheid of spanning, soms vervelend maar ook goed voor je, het is net een spiegel! Dat merk ik in de hele omgang..

marminoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:20

ik vind van wel, je draagt je eigen humeur over op je paard...

marilla90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:17

Ik geloof daar zeker in ik ben van oorsprong een best wel bange ruiter en bij mij schrikt mijn paard dus ook snel. maar mijn bijrijdster daarintegen kan alles met haar omdat ze geen spoortje van angst in zich heeft!!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:45

Ik geloof hier zeker in en weet het ook zeker. Heb zelf een nogal gevoelig paardje en als ik chagrijnig ben kan ik echt niet paardrijden, dan wordt hij ook nogal vervelend :')
Verder reageert hij heel erg op mij als ik zelfs iets eng vind of niet.