Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vilouma schreef:Snap je punt helemaal en ben het ermee eens, een paard en ruiter zijn een combinatie,en een paard gaat niet bij zichzelf denken 'Laat ik is sterk gaan worden'. Heel veel mensen hebben ook nog niet door dat met meerendeels van de paarden vechten averechts werkt, dan kom je alleen maar aan elkaar te hangen. Paard sterk? Ontspannen in je eigen armhouding en achter bijrijden, als die goed op achter is, zal die niet zo snel sterk worden imo.

marsss schreef:Ik irriteer me ook mateloos aan de zogenaamde "moderne dressuur"
Snap niet dat die mensen zo kunnen rijden
) dan is nageeflijk rijden geen enkel probleem.
In de les blijft hij dan ook wel aan de teugel, maar begint hij steeds harder en harder (blijft een draver soms eh
) te draven en als ik een ophouding maak gaat hij 1 sec langzamer en dan kan ik weer, de hele les lang
En paarden lopen toch ook gewoon correct nagevelijk in de middendraf? Hij loopt ook gewoon goed aan de teugel, maar probeert gewoon steeds te snel te gaan. Even terughalen naar de stap vinden ze in de les meestal niet zo leuk.
Als je het tempo niet onder controle hebt, dan buigt hij wel af, maar heb je geen correcte nagevelijkheid. Het hele plaatje hoort bij elkaar.
En het hele rijden dat nagevelijke houden is heel lastig.
) 
, niet van het rijden.Wolferus schreef:Ik heb vooral na de les vaak pijn aan m'n armen, omdat mijn paard het altijd leuk vindt om in de les keihard te gaan racen en dan bijna niet meer normaal in een arbeidsdraf te houden is. Hij loopt dan wel gewoon aan de teugel. Ik probeer dan wel te ontspannen, loslaten, ontspannen, maar dat is soms moeilijk
.

marsss schreef:Ik irriteer me ook mateloos aan de zogenaamde "moderne dressuur"
Snap niet dat die mensen zo kunnen rijden