Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:07

Liever te actief, zoals mijn huidig paard. Ik denk dat ik ook gewoon niet meer op een slomer paard zou kunnen rijden..

tosca27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:01

een actief paard
ik ben zelf ook hyper :P

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:55

ik heb liever een actief paard. mijn paard is ook lekker voorwaarts maar loopt niet onder me vandoor. en als ik even een tijdje niet gereden had, 3,4 dagen door school/werk had hij er wel altijd zin in. maar dan liet ik hem altijd even gaan met losse teugel.. dan was het daarna gewoon weer weg :) en kon ik 'normaal' rijden

michelle_12

Re: Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:59

Ik heb liever een druktemaker:-)

flippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:43

Liannee_91 schreef:
ik heb liever een actief paard. mijn paard is ook lekker voorwaarts maar loopt niet onder me vandoor. en als ik even een tijdje niet gereden had, 3,4 dagen door school/werk had hij er wel altijd zin in. maar dan liet ik hem altijd even gaan met losse teugel.. dan was het daarna gewoon weer weg :) en kon ik 'normaal' rijden

Ik laat hem ook altijd even gaan als hij druk is daarna is alles weer over *D

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:45

Ik heb 1 actieve en 2 slome :p
Kan met beide wel aardig overweg en raak van beide wel eens gefrustreerd,
dus volgens mij maakt het niet uit :Y)

SuuZ_AnnuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:52

Zeker liever een actief paard! Ik ben zelf ook altijd snel met dingen (snel lopen, werk snel afmaken, snel typen :P) en ik kan er niet tegen als mensen heeeeeel langzaam voor me gaan lopen of rijden.....zo ook in de paarden wereld!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 02:29

Ik heb altijd vrij drukke paarden gehad en gereden, ik vind het zelf 10x niks om elke keer kuitdruk te moeten geven, of wel me hakken er elke keer goed in te drukken .
Zo puf ik mezelf meer uit dan de hele pony of het hele paard.

Vroeger op de manege, werd ik ook altijd op 'goedloopze' pony'tjes gezet.
M'n uitdaging is anders weg en het gaat een beetje vervelen, dat vind ik dan jammer.

Mijn springer voor m'n ongeluk was ook een doorloper, vooral in galop dat moest ik echt trainen want die knalde echt kei hard vooruit, heb ook vaak voor de sprong eerst 5 volte's moeten rijden en dan pas aanrijden, anders was het te gevaarlijk.

Ook m'n (verzorg) arabier (tussen haakjes omdat de eigenaar liever dronken was dan langs te komen om te zien hoe het met 'zijn' 24jarige dame ging) kon er aardig wat van, helaas wou haar geest meer dan d;r lichaam uiteindelijk nog kon..

2,5 jaar naar m;n zware ongeluk (Dit weer door een fjord die pissig gemaakt was en met 4 benen omhoog kwam toen ik achterom keek, mijn fout dus, was verlamt door deze heer) heb ik me een haflinger gekocht, waar ik voor m'n ongeluk nooit aan wou evenals een fjord.
Maar ik dacht deze is leuk 1,5 jaar , rij hem zelf wel in net als ik vroeger deed bij een handelaar. en dan ga ik leuk met hem buitenrijden ik hoef geen concoursen meer..

Nou dat had deze Suus mooi verkeerd gedacht, want Asra is helemaal geen haf voor buitenritten :+
Asra schrikt meer dan dat ie uberhaupt geniet van z'n ritje die ik in me hoofd had , met een los teugeltje :Y)
Kan wel buiten rijden, moet k hem zowieso eerst half uur in de bak aan de training zetten,
keertje linksom en rechtsom galoperen. En DAN kan ik naar buiten,overigens nog niet met los teugeltje :7

Ik wilde natuurlijk geen hele slome, en dat is Asra ook niet ,hij is goed gebouwt, vliegt om de meest stomme dingen alle kanten op en hangt graag de clown uit.
Kuitdruk is amper nodig, als ie draaft , draaft ie ook , niet onder me vandaan maar wel het tempo wat ik hem vraag en dan hoef ik ook niet meer bij te drijven..

Kortom doe mij maar een paard wat actief is , graag werkt, niet naar voren gedrukt hoeft te worden, en lekker op zijn manier de vrolijke blije clown uithangt met zo zijn eigenaardigheden :)

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:57

ik heb liever een TE actief paard want als een paard niet voor uit te branden is wordt ik er soms een beetje chagrijnig van,,

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:01

Te actief! Zeker weten :)

Mijn paard is te actief, te heet en te fanatiek.. Ik moet altijd heel duidelijk zijn wat ik wil, anders heb ik een paard wat van alles zelf gaat bedenken en op de plaats gaat galopperen. Ze wilt zo graag werken, echt super leuk :)

Soms is het heel lastig,bijvoorbeeld met los rijden.. Ik heb wel eens,niet door mijn schuld, een bijna botsing gehad. Sja, dan kan ik het verder vergeten want mijn merrie is dan helemaal hyper. Dan kan ik niet meer normaal stappen.

Of als ik halverwege door heb dat de proef super gaat, probeer ik me te concentreren dat ik geen fouten meer ga maken en word ik iets gespannen. Dat iets gespannen is voor mijn merrie al genoeg om te gaan dribbelen.

Ook heb ik een keer gehad dat ik iets teveel mijn handen sloot bij het halthouden voor het groeten en dus iets te streng was, merrie stond gelijk op 2 benen.

Maar over het algemeen is een heel actief en heet paard, wel een paard wat uitblinkt in de ring :) Als je ze eenmaal zo ver hebt dat je dat hete over kan zetten in werken en fanatiek zijn.. Dan zijn het echt gave beesten :)

Terwijl een te sloom paard heel moeilijk is, maar ik heb nooit een sloom paard uitgebracht, altijd hete paarden gehad. Dat is meer mijn ding :)

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:46

Ik heb liever een wat langzamer paard onder mijn kont.
Dan ben ik in ieder geval niet de hele tijd bezig hem in te houden.
En ik vind snellere/hetere paard ook bestw el eng.

(komt mede door mijn angststoornis, ik vind het ook eng als een paard heet is. Dan rijdt ik niet meer maar dan denk ik de hele tijd niet vallen niet vallen enzovoorts.)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:31

Kelly_Utah, ik heb ook angst storenis , en merk dat sinds ik verlamd ben geweest door die Fjord dat ik toch indd wel wat angst heb opgebouwt, ik wil daarom ook graag een bodyprotector gewoon om mezelf soms iets veiliger te voelen.

Mja denk dat die angst ook mede door de waarschuwing van de dokter destijds komt dat als ik nog een keer op me nekwervel val dat ik het lopen helemaal kan vergeten.

Gelukkig kan ik qua paarden me angst vaak uitschakelen, en heb ik het meer op straat en met mensen en reizen in de trein/bus dan met paarden of andere dieren.
Ik hoop dat jij deze angst ooit naast je kunt neer leggen, want ik begrijp heel goed hoe vervelend het is!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:34

ik hou ook van (te) actieve paarden,ze moeten zelf willen lopen,het terug rijden is een kwestie van leren.....gaat wel wat tijd in zitten,maar als het kwartje valt dan kan je geen beter paard hebben.

als ik ergens een hekel aan heb is het wel een sloom paard. ;)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:38

ik heb liever een te actief paard.

maar heb nu een pony met de gedachte: '' kom ik er vandaag niet, kom ik er morgen wel''

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:16

Ikzelf heb liever een te actief paard

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:17

Vraag me aan de hand van dit topic wel af waar het KWPN het in hemelsnaam over heeft als ze bang zijn dat de paarden die hedendaags gefokt worden teveel geschikt zijn voor de prof en te weinig voor de doorsnee ruiter..
Iedereen heeft liever zo'n hete bliksem en kan er goed mee overweg :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:18

Ik werk liever aan een slomer paard om m voorwaarts te krijgen dan dat ik constant door de bak, het bos of waar dan ook vlieg. Vind het voor een enkele keer niet erg maar niet dagelijks.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:23

ik ben ook gezegend met een super hete voorwaartse merrie,die zelfs met dit weer het gas erop houdt. Zou ook graag willen dat ze iets rustiger was maar ja... Het zij zo...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:27

kamsel schreef:
Vraag me aan de hand van dit topic wel af waar het KWPN het in hemelsnaam over heeft als ze bang zijn dat de paarden die hedendaags gefokt worden teveel geschikt zijn voor de prof en te weinig voor de doorsnee ruiter..
Iedereen heeft liever zo'n hete bliksem en kan er goed mee overweg :+

Referentiekader doet veel :+

Birte_Ost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:27

Zolang mn paard luistert vind ik actief super. Als hij echter als een gek rondrent en niet meer denkt neem ik wel een kalmere. Ik heb een arabier en als die in 1 van zn rendagen is longeer ik hem eerst en wat grondwerk dan is hij weer helemaal bij de les en is het super om een actief paard te rijden.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:36

Geef mij maar een actief paard! Mijn paard is soms te actief maar als je haar eenmaal gecontroleerd aan het lopen hebt is dit een heerlijke eigenschap. Ik vind het heel vervelend om een paard aan te moeten duwen ;)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:37

Waratje schreef:
Referentiekader doet veel :+

Inderdaad, moet toch eerder profielen gaan bekijken..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:45

Buiten liever een iets slomer, in de bak iets actiever.
En nu is mijn fjordje net zo! :D
dus ben daar heel tevreden over, want ik hou wel van soms eens goed moeten werken in de zin van de bokjes en steigers er uitkrijgen, maar op buitenrit ben ik liever op mijn gemak en hoeft het niet zo hard.

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:05

Ik ben heel wisselend......sloom is ontspannend en een hyper paard is ook wel leuk. Ligt eraan in wat voor bui ik zelf ben.
Voor hete paarden: Probeer is GEEN haver te geven. Veel paarden kunnen er niet tegen;)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:16

Als ik ga buiten rijden op een vreemd paard heb ik liever een wat slomer paard omdat ik vrij bang ben op paarden die ik niet ken, en dan vooral buiten.
Maar een eigen/halfpensionpaard heb ik dan liever eerder wat te actief dan te sloom, ik haat het dat je sommige paarden met zweep en sporen vooruit moet krijgen en die kapot zijn na een halfuur. Geef mij maar een paard met pit, die lang en intensief wil werken en die af en toe eens de bak doorvliegt ;)