Mindim schreef:Je kan er vreselijke ervaringen of belevingen van mensen bij halen Jolandaa, maar daarmee maak je wat krom is niet recht.
Maar 100+kilo op een haflinger en stuiteren, nee sorry, vind ik niet kunnen. Heel vervelend voor die persoon, voor het paard ook.
Ik kijk naar het feit gewicht in kilo's en ervaring in rijden en niet naar persoonlijke omstandigheden van de mens. Dat heeft namelijk niets met de belasting van de paardenrug te maken.
Totaal mee eens.
Ik vind ook dat je op die manier mensen haast een schuldgevoel bezorgt als ze zeggen dat het niet kan. het gaat hier idd om de belasting van de rug, niet of het plaatje klopt, niet om de persoonlijke omstandigheden van mensen.
Ik vind een aantal plaatjes best kloppen, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook echt klopt, meten en wegen..... dan kun je berekenen of het klopt. Dan weet je het echt.Nonnekuh schreef:Ik vind het wel kwalijk dat er zo makkelijk wordt gezegd "dan val je maar af ".
Helaas is dat voor sommige mensen niet zo makkelijk.
Denk dat iedereen heel goed weet dat afvallen niet zo makkelijk is, we zijn allemaal mensen, en geen robots, die naar believen iets zwaarder of lichter kunnen worden. Toch is het soms wel noodzakelijk, en dan zeg ik het toch wel.