Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en echt ongelovelijk dat ik dat na al die jaren nog niet uitgevonden heb, of dat ik er na al die jaren oefenen, en oefenen, en lessen en NOG meer lessen...... en tranen, en ellende....... en, en, en EN zware trainingen...... Allemaal onnodig geweest, AL dat geld dat ik gestopt heb in trainingen....... weggegooid!!KiWiKo schreef:![]()
Ik weet het![]()
en echt ongelovelijk dat ik dat na al die jaren nog niet uitgevonden heb, of dat ik er na al die jaren oefenen, en oefenen, en lessen en NOG meer lessen...... en tranen, en ellende....... en, en, en EN zware trainingen...... Allemaal onnodig geweest, AL dat geld dat ik gestopt heb in trainingen....... weggegooid!!
ik had gewoon de boeken van de grootmeesters moeten lezen!!
MANNNN had ik dat 20 jaar geleden geweten zeg!
KiWiKo schreef:Theorie heb je altijd nodig........... maar veel beperkter dan gevoel voor het dier en en enige aanleg![]()
Zonder theoretische kennis, maar slechts enorme aanleg kom je er wel.........
zonder enig gevoel of aanleg........ maar met alle kennis van de theorie kom je er nooit
(nooit gezien als je kijkt?)nombrado schreef:maar een paard stuurt vanachteruit een wending in hoor(nooit gezien als je kijkt?)
wat "grootmeesters" ooit geschreven hebben, kan iemand zelf ook ontdekken die veel met paarden te maken heeft.
Van wie hebben zij het geleerd? andere grootmeester?
zij konden nl gewoon zien en zelf denken
en laat ik (en meerdere met mij) dit nu ook kunnen?
Boek lezen is niks mis mee, maar het op een voetstuk zetten hmpf....nee dank.
Elk (hoe verschillend ze ook zijn) hebben enig bijdrage geleverd in waar men nu is met de paarden.
En dat is goed
maar ga het niet heilig verklaren
de "grootmeesters" zouden zich warempel in hun graf omdraaien...., daar is hun bijdrage helemaal niet voor bedoeld geweest.
Zij waren ook eeuwige leerlingen....net als wij allen.
nombrado schreef:maar een paard stuurt vanachteruit een wending in hoor(nooit gezien als je kijkt?)
wat "grootmeesters" ooit geschreven hebben, kan iemand zelf ook ontdekken die veel met paarden te maken heeft.
Van wie hebben zij het geleerd? andere grootmeester?
zij konden nl gewoon zien en zelf denken
en laat ik (en meerdere met mij) dit nu ook kunnen?
Boek lezen is niks mis mee, maar het op een voetstuk zetten hmpf....nee dank.
Elk (hoe verschillend ze ook zijn) hebben enig bijdrage geleverd in waar men nu is met de paarden.
En dat is goed
maar ga het niet heilig verklaren
de "grootmeesters" zouden zich warempel in hun graf omdraaien...., daar is hun bijdrage helemaal niet voor bedoeld geweest.
Zij waren ook eeuwige leerlingen....net als wij allen.
FaberSmid schreef:Ik persoonlijk kan moll prima begrijpen en dat met mijn buitenlands.
MarvanTom schreef:KiWiKo schreef:Theorie heb je altijd nodig........... maar veel beperkter dan gevoel voor het dier en en enige aanleg![]()
Zonder theoretische kennis, maar slechts enorme aanleg kom je er wel.........
zonder enig gevoel of aanleg........ maar met alle kennis van de theorie kom je er nooit
Jij zegt het weer zo anders dan ik, maar we bedoelen hetzelfde.
MarvanTom schreef:FaberSmid schreef:Ik persoonlijk kan moll prima begrijpen en dat met mijn buitenlands.
Dat is fijn voor je; waarschijnlijk wordt IK teveel afgeleid door de schrijffouten en zinsopbouw, die kant NOCH (is het) wal raken hierdoor.
Leg het uit, dan kan de 'simpele ziel' hier op bokt ook meegenieten en misschien leren dat een paard niet voor dressuur is weggelegd tenzij de ruiter er feeling voor heeft om het paard te overtuigen dat te doen wat de ruiter wil?
Of heb ik het nu zelf al samengevat?
MarvanTom schreef:FaberSmid schreef:Ik persoonlijk kan moll prima begrijpen en dat met mijn buitenlands.
Dat is fijn voor je; waarschijnlijk wordt IK teveel afgeleid door de schrijffouten en zinsopbouw, die kant NOCH (is het) wal raken hierdoor.
Leg het uit, dan kan de 'simpele ziel' hier op bokt ook meegenieten en misschien leren dat een paard niet voor dressuur is weggelegd tenzij de ruiter er feeling voor heeft om het paard te overtuigen dat te doen wat de ruiter wil?
Citaat:Nonbrado ik ken hoefsmidleerlingen die verschrikkelijk moeite met school bevinden, die worden dan als dom bestempeld en als analfabeet zijnde. Het rare is dat als die leerlingeren persoonlijke begeleiding verkrijgen, ineens hoogs intelligent blijken. Prima in staat zijn de theorie eigen te worden en de praktijk eigen te maken.
Het zijn anderen mensen die anderen dom behouden, om zelf slimmer voor te doen komen. Weten hun onbegrijpelijke theorie prachtig te verpakken, maar kunnen de normale theorie en praktijk niet begrijpen. draaien en wenden dan zo om, dat het lijkt alsof de anderen dom en gek zijn. Die gaan er van de wanhoop zelf ook in geloven en zichzelf voor de gek laten behouden.

Ik zal m even quoten
KiWiKo schreef:dus als iemand het engelse woordje wel kent en het nederlandse woordje niet of vice versa........ dan kan die persoon een stuk minder rijden???
Wat ik bedoel is dat de definitie van een woordje, de uitvoering van de oefening niet in de weg staat
dat is het verschil tussen theorie en praktijk, in de theorie kan en mag je het helemaal fout hebben zonder dat daar consequenties aan vast hangen. Als je het in de praktijk fout doet dan gaat je oefening in de soep en doet je paard niet wat je van het dier vroeg
vandaar dat ik zeg dat al dat geneuzel over theorie, in de werkelijke wereld NUL maar dan ook NUL waarde heeften ik ben altijd van mening dat de mensen die hameren op de theorie, in de praktijk wat moeten compenseren
Bleheren dat je het allemaal precies weet tot op het verschil tussen een C en een K ....... doet mij vermoeden dat je op die manier een discussiegenoot monddood wil maken in de hoop dat deze zoveel "respect" voor je theoretische kennis krijgt dat deze wel gelooft dat je het in de praktijk ook kan....... wat in werkelijkheid altijd fors tegenvalt
FaberSmid schreef:Kiwiko de theorie en praktijk is en blijft hetzelfde, die veranderd niet. Deze leerlingen leren de theorie en praktijk, die vast beschreven staat voor vele generaties. Niks in jip en janneketaal of zelf verzonnen theorie en praktijk, die tegen alles in gaan. Deze leerlingen krijgen wordt niks makkelijker gemaakt of ontzien. Het is alleen een kwestie van ze als normaal persoon behandelen en wakker "schoppen", zelfstandig laten leren en werken. Weer hun vertrouwen tevoorschijn halen en opbouwen, die anderen kapot maken om zich beter te voelen. En die hebben daar geen moeite mee, zoals vele hier wel ondervinden.