dressuur voor het paard of paard voor dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:41

Hoe kan men het schrijven van grootmeesters persoonlijk kennen, als men te jong is onzin bevinden? Onwaarheden blijven onwaarheden, hoe mooi die ook geschreven worden.
Quoten en geschreven teksten van anderen misbruiken op andere fora, neem aandat het om fokt gaat was vanaf het begin. Hoe dom kan men zijn anderen na te schrijven, denkende slim te zijn door het op "fokt" te verstoppen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 09-05-10 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:45

:)*

Ik weet het :D :D en echt ongelovelijk dat ik dat na al die jaren nog niet uitgevonden heb, of dat ik er na al die jaren oefenen, en oefenen, en lessen en NOG meer lessen...... en tranen, en ellende....... en, en, en EN zware trainingen...... Allemaal onnodig geweest, AL dat geld dat ik gestopt heb in trainingen....... weggegooid!!

ik had gewoon de boeken van de grootmeesters moeten lezen!!

MANNNN had ik dat 20 jaar geleden geweten zeg!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:56

KiWiKo schreef:
:)*

Ik weet het :D :D en echt ongelovelijk dat ik dat na al die jaren nog niet uitgevonden heb, of dat ik er na al die jaren oefenen, en oefenen, en lessen en NOG meer lessen...... en tranen, en ellende....... en, en, en EN zware trainingen...... Allemaal onnodig geweest, AL dat geld dat ik gestopt heb in trainingen....... weggegooid!!

ik had gewoon de boeken van de grootmeesters moeten lezen!!

MANNNN had ik dat 20 jaar geleden geweten zeg!

Het is dat ik weet dat het uw humor is, u schrijft het tegenovergestelde van wat de anderen beweren allen maar praktijk en geen theorie.
Theorie en praktijk gaan samen, zoals paard en ruiter een combinatie vormen de een kan niet zonder de ander. Alleen het paard kan zonder de mens, de ruiter vergeet dat die zonder paard maar mens is.

KiWiKo

Re: dressuur voor het paard of paard voor dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:08

Theorie heb je altijd nodig........... maar veel beperkter dan gevoel voor het dier en en enige aanleg :D

Zonder theoretische kennis, maar slechts enorme aanleg kom je er wel.........

zonder enig gevoel of aanleg........ maar met alle kennis van de theorie kom je er nooit :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:11

KiWiKo schreef:
Theorie heb je altijd nodig........... maar veel beperkter dan gevoel voor het dier en en enige aanleg :D

zonder enig gevoel of aanleg........ maar met alle kennis van de theorie kom je er nooit :D

Jij zegt het weer zo anders dan ik, maar we bedoelen hetzelfde. :D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:15

rijden en theorie over rijden staan onlosmakelijk aan elkaar verbonden, en ieder die vind en denkt dat dit anders is, heeft daar recht toe, echter als ik een voorbeeld mag noemen, wanneer ik automonteur word moet ik weten waar ik over praat anders snapt geen 1 enkel andere automonteur waar ik het over heb.
dat hier in dit topic een aantal mensen zijn die het woord van de grootmeesters in twijfel trekken is mij niet vreemd, echter zie ik dit eerder als een tekorkoming van hun kan uit dan dat het kijken op het verleden zou zijn enz, dat is net zo iets als ontkennen dat het wiel ooit uit gevonden is.
dat er gevoel moet zijn voor geod te kunnen paard rijden is geheel waar, ook dit was zelfs al door onze wijze grootmeesters ondekt en uit gesproken, echter is het vandaag de dag het geval dat ieder maar op een paard kan en mag gaan zitten en les mag krijgen en de instructie niet aan geeft ze beter een andere hobby kunnen gaan zoeken zoals schaken omdat er immers ook een paard in voor komt, vroeger werden deze mesnen simpel weg gestuurd, en de THEORIE en praktijk behouden voor die, die het gevoel wel hadden.

dan zijn er van die mensen die verkondigen dat je het paard moet laten zijn en lopen en moet sturen zoals een heftruck van uit achter dit sort mensen mag men eigelijk niet serieus nemen omdat deze de wetten der natuur in twijfel trekken en sterker nog naar hun hand kunnen zetten, het beangstigt mij dan ook zier dat mensen zonder ervaring en theoretishe kennis dit lezen en als waarheid zien met alle elendige gevolgen van dien.

mol

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:23

@ Moll: en nu even kort samengevat wat je probeert te zeggen ?
Heb het 3 x gelezen, maar kan je niet begrijpen met mijn Gymnasium-opleiding?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:24

maar een paard stuurt vanachteruit een wending in hoor 8-) (nooit gezien als je kijkt?)

wat "grootmeesters" ooit geschreven hebben, kan iemand zelf ook ontdekken die veel met paarden te maken heeft.
Van wie hebben zij het geleerd? andere grootmeester?
zij konden nl gewoon zien en zelf denken
en laat ik (en meerdere met mij) dit nu ook kunnen?
Boek lezen is niks mis mee, maar het op een voetstuk zetten hmpf....nee dank.
Elk (hoe verschillend ze ook zijn) hebben enig bijdrage geleverd in waar men nu is met de paarden.
En dat is goed
maar ga het niet heilig verklaren
de "grootmeesters" zouden zich warempel in hun graf omdraaien...., daar is hun bijdrage helemaal niet voor bedoeld geweest.
Zij waren ook eeuwige leerlingen....net als wij allen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:25

nombrado schreef:
maar een paard stuurt vanachteruit een wending in hoor 8-) (nooit gezien als je kijkt?)

wat "grootmeesters" ooit geschreven hebben, kan iemand zelf ook ontdekken die veel met paarden te maken heeft.
Elk (hoe verschillend ze ook zijn) hebben enig bijdrage geleverd in waar men nu is met de paarden.
En dat is goed
de "grootmeesters" zouden zich warempel in hun graf omdraaien...., daar is hun bijdrage helemaal niet voor bedoeld geweest.

+:)+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:26

Ik persoonlijk kan moll prima begrijpen en dat met mijn buitenlands.

Nonbrado een paard is geen heftruck?
Knap van u dat u alles heeft kunnen ontdekken wat de grootmeesters ontdekt en voor ons beschreven hebben. Raar dat u theorie nog kant nog wal weet te geraken?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 08-05-10 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:28

FaberSmid schreef:

Nonbrado een paard is geen heftruck?

Waar ben je gedrild dan?
Heb hier of daar toch ergens gelezen, dat je op de militaire rijschool geweest bent?
Of was dat ook buitenlands dan?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:30

Modie leest u maar eens goed op fokt, zowel hier op bokt als op fokt staat het een en ander beschreven. Ik ben op vele scholen internationaal geweest, zowel voor Europa als USA. U en van de anderen de opleidingen zijn top secret?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:36

nombrado schreef:

En dat is goed

grootmeester zouden zich omdraaien in hun graf als mensen verkondigen dat wanneer mensen goed kijken en opletten dat geen zien wat zei hebben beschreven, en vervolgens dat die mensen het totaal ander en tegen overgestelde verkondigen, wat menig onbelezen en onbeleerde ruiter in groote problemen gaat brengen als ze deze onnozele niks zeggende tegen de wetten der natuur ingaande onzin als waarheid aan nemen

mol

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:38

FaberSmid schreef:

Dat is fijn voor je; waarschijnlijk wordt IK teveel afgeleid door de schrijffouten en zinsopbouw, die kant NOCH (is het) wal raken hierdoor.
Leg het uit, dan kan de 'simpele ziel' hier op bokt ook meegenieten en misschien leren dat een paard niet voor dressuur is weggelegd tenzij de ruiter er feeling voor heeft om het paard te overtuigen dat te doen wat de ruiter wil?
Of heb ik het nu zelf al samengevat?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:39

MarvanTom schreef:
KiWiKo schreef:

Jij zegt het weer zo anders dan ik, maar we bedoelen hetzelfde. :D

even leuke quote :D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:39

MarvanTom schreef:
FaberSmid schreef:

Dat is fijn voor je; waarschijnlijk wordt IK teveel afgeleid door de schrijffouten en zinsopbouw, die kant NOCH (is het) wal raken hierdoor.
Leg het uit, dan kan de 'simpele ziel' hier op bokt ook meegenieten en misschien leren dat een paard niet voor dressuur is weggelegd tenzij de ruiter er feeling voor heeft om het paard te overtuigen dat te doen wat de ruiter wil?

schrijffouten worden in een schriftelijke discussie eerder ondekt dan denk fouten.

mol

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:42

MarvanTom schreef:
FaberSmid schreef:

gelukkig zijn mensen die niet kunnen leren of dure boeken lezen , toch heel bekwaam raken in het rijden van paarden ;)
echter zullen die zich daar ook niet in moeten verdiepen, want dan zien ze van de bomen het bos niet meer *D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:42

MarvanTom schreef:
FaberSmid schreef:

Schrijffouten kan ik niet voor u verbeteren, Nederlands is niet mijn hoofdtaal. En jip en janneketaal is mij vreemd, dus daar kan ik u ook niet mee van dienst zijn.
Moll is prima in staat zijn schrijven persoonlijk toe te lichten.

FaberSmid

Re: dressuur voor het paard of paard voor dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:48

Nonbrado ik ken hoefsmidleerlingen die verschrikkelijk moeite met school bevinden, die worden dan als dom bestempeld en als analfabeet zijnde. Het rare is dat als die leerlingeren persoonlijke begeleiding verkrijgen, ineens hoogs intelligent blijken. Prima in staat zijn de theorie eigen te worden en de praktijk eigen te maken.
Het zijn anderen mensen die anderen dom behouden, om zelf slimmer voor te doen komen. Weten hun onbegrijpelijke theorie prachtig te verpakken, maar kunnen de normale theorie en praktijk niet begrijpen. draaien en wenden dan zo om, dat het lijkt alsof de anderen dom en gek zijn. Die gaan er van de wanhoop zelf ook in geloven en zichzelf voor de gek laten behouden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:51

Citaat:
Nonbrado ik ken hoefsmidleerlingen die verschrikkelijk moeite met school bevinden, die worden dan als dom bestempeld en als analfabeet zijnde. Het rare is dat als die leerlingeren persoonlijke begeleiding verkrijgen, ineens hoogs intelligent blijken. Prima in staat zijn de theorie eigen te worden en de praktijk eigen te maken.
Het zijn anderen mensen die anderen dom behouden, om zelf slimmer voor te doen komen. Weten hun onbegrijpelijke theorie prachtig te verpakken, maar kunnen de normale theorie en praktijk niet begrijpen. draaien en wenden dan zo om, dat het lijkt alsof de anderen dom en gek zijn. Die gaan er van de wanhoop zelf ook in geloven en zichzelf voor de gek laten behouden.

Precies Fabersmid :)

je zegt precies hetzelfde nu als ik in mijn eerdere post welke jij als persoonlijke aanval zag op ........ weet ik niet meer wie :) Ik zal m even quoten :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 08-05-10 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:51

KiWiKo schreef:
dus als iemand het engelse woordje wel kent en het nederlandse woordje niet of vice versa........ dan kan die persoon een stuk minder rijden???

Wat ik bedoel is dat de definitie van een woordje, de uitvoering van de oefening niet in de weg staat :)

dat is het verschil tussen theorie en praktijk, in de theorie kan en mag je het helemaal fout hebben zonder dat daar consequenties aan vast hangen. Als je het in de praktijk fout doet dan gaat je oefening in de soep en doet je paard niet wat je van het dier vroeg :)

vandaar dat ik zeg dat al dat geneuzel over theorie, in de werkelijke wereld NUL maar dan ook NUL waarde heeft :) en ik ben altijd van mening dat de mensen die hameren op de theorie, in de praktijk wat moeten compenseren :)

Bleheren dat je het allemaal precies weet tot op het verschil tussen een C en een K ....... doet mij vermoeden dat je op die manier een discussiegenoot monddood wil maken in de hoop dat deze zoveel "respect" voor je theoretische kennis krijgt dat deze wel gelooft dat je het in de praktijk ook kan....... wat in werkelijkheid altijd fors tegenvalt :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:58

Kiwiko de theorie en praktijk is en blijft hetzelfde, die veranderd niet. Deze leerlingen leren de theorie en praktijk, die vast beschreven staat voor vele generaties. Niks in jip en janneketaal of zelf verzonnen theorie en praktijk, die tegen alles in gaan. Deze leerlingen krijgen wordt niks makkelijker gemaakt of ontzien. Het is alleen een kwestie van ze als normaal persoon behandelen en wakker "schoppen", zelfstandig laten leren en werken. Weer hun vertrouwen tevoorschijn halen en opbouwen, die anderen kapot maken om zich beter te voelen. En die hebben daar geen moeite mee, zoals vele hier wel ondervinden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:01

Jottem!
Nu ben ik de gebeten hond! 8-)
Maar antwoord op mijn vraag heb ik niet.

Ik zal het nogmaals stellen aan de experts die opeens opduiken hier:
Nee, eerst even de vraagstelling van TS: dressuur voor het paard of paard voor dressuur?
Vervolgens was mijn vraag: blablabla quote mezelf: misschien leren dat een paard niet voor dressuur is weggelegd tenzij de ruiter er feeling voor heeft om het paard te overtuigen dat te doen wat de ruiter wil?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:02

FaberSmid schreef:
Kiwiko de theorie en praktijk is en blijft hetzelfde, die veranderd niet. Deze leerlingen leren de theorie en praktijk, die vast beschreven staat voor vele generaties. Niks in jip en janneketaal of zelf verzonnen theorie en praktijk, die tegen alles in gaan. Deze leerlingen krijgen wordt niks makkelijker gemaakt of ontzien. Het is alleen een kwestie van ze als normaal persoon behandelen en wakker "schoppen", zelfstandig laten leren en werken. Weer hun vertrouwen tevoorschijn halen en opbouwen, die anderen kapot maken om zich beter te voelen. En die hebben daar geen moeite mee, zoals vele hier wel ondervinden.

precies
de leerlingen leren de theorie in praktijk
precies wat ik hier doe in mijn lessen
en ze mogen het zelf voelen en ervaren
mooi hé ;)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:05

waar het om draait in deze, is dat er een aantal mensen zijn in dit topic, die de nalatenschap van de grootmeesters, in twijfel trekken en daar in hun eigen waan ideeen als waarheid verkondiggen, echter wanneer deze mensen gevraagt word hoe ze aan deze (on)waarheden komen en welke opleiding, en of leermeester(s) ze deze (on)waarheden zei deze vergaard hebben, is het opeens niet relevant, het is spijtig te noemen dat mensen goed van vertrouwen en onwetend in het paard en welzijn en alles er om heen blind op deze mensen vertrouwen, en deze mensen dus nog het idee geven ze werkelijk op de juiste weg zijn, en zelf hun achterlijke idiotrie gaan geloven en verkondigen.

mol