Lesgeefster op je paard laten rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Re: Lesgeefster op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:21

Mijn instructrice rijd mijn pony zelfs wanneer ik op vakantie ben, en ik ben er hartstikke tevreden over. :D
Zo is hij tenminste wanneer ik terug kom nog op het zelfde niveau als voordat ik weg ging, zo niet zelfs op hoger niveau gebracht. haha. Ik kan dan met een gerust hart weg, zonder dat ik me zorgen hoef te maken over het feit dat ik na de vakantie wel eens weer op nieuw zou kunnen beginnen met het trainen.

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:25

Suzanne F. schreef:
__Esther__ schreef:
Ze stapt er af en toe wel eens op om te laten zien wat zij bedoeld. Ik vanuit mijn kant om haar te laten voelen wat ik voel. Binnenkort komt ze eens een keer gewoon zo een uurtje rijden om aan te voelen hoe het is om er "koud" op te zitten :)
Ik vind het niet erg. Maar ik los wel graag zelf mijn problemen op. Het is leuk als het een ander lukt. Maar uiteindelijk ben ik degene die er verder mee moet :)

Ja, mee eens. :j

ook meee eens idd!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:26

Mijn instructrice doet wel eens dingen voor op mijn paard, of rijd hem voor me als ik geblesseerd ben of op vakantie ben :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:30

Sinds mijn instructeur boos was op een paard en er op ging (zonder cap... ) en hij het paard zo in de krul trok dat ik hem hoorde hijgen (paard hijgt normaal niet) komt hij niet op die van mij :n

Ik en mijn paard gaan super vooruit door zijn lessen, maar no way dat hij op mijn paard gaat sinds ik dat voorval gezien heb.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:30

Mijn instructrice heeft er in het begin een paar keer opgezeten. Om te laten zien wat ze bedoelde. Ook in de vakantie gaat hij naar haar toe om sommige dingen nog meer bevestigd te krijgen.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:30

Nee, mijn instructrice rijdt niet op mijn paard.
Eén omdat ze medisch gezien niet kan rijden op dit moment en twee omdat zij me in zoverre aanwijzigen kan geven vanaf de grond.
Ze helpt me wel af en toe vanaf de grond mee, dwz: nu zijn we meer bezig met verzameling en oprichting en dan kan ze hem wel af en toe vanaf de grond aankietelen met de zweep, zodat hij meer ondertreedt. Maar dat is slechts sporadisch.
Met het aanleren van het wijken heeft ze me ook wel geholpen, maar dat is om een groen paard een oefening te leren, niet om mijn paard over te nemen.

Ik heb toch wel bij diverse instructeurs gelesd, ook op nationaal niveau en daar is het niet gebruikelijk dat ze even op je paard klimmen.

xDonja, ben je wel bij hem blijven lessen? Knap, ik denk dat ik allang omgekeerd was.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:35

ze heeft er wel eens opgeseten om dingen voor te doen en als ik op vakantie was hij heeft tog beweging nodig dus dan ook

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:42

mijn instructice rijd wel is op mijn paard ( nou ja ze heeft er 1 keer op gezeten dan, maar er zullen wel meerdere momenten komen ;) )

Ze rijd hem wel is omdat hij bij mij echt NET niet helemaal goed wil doorkomen, en ik er alles aan doe om het wel te lukken maar ter vergeefs.
Mijn instructice rijd vele malen beter als ik. zij kan hem net even wat meer doorvragen zodat hij in voorledige nagevelijkheid loopt.

ze zit er dan zo een half uur op! daarna ga ik nog even, en de dagen erna kan ik hem net even wat beter erdoor krijgen. ;) het heeft zo zijn voordelen :D

Mijn paard is loei sterk ( lees echt zo koppig dat hij zich er steeds uit wil drukken ) er mankeerd hem nix in zijn lijf dat is uitgesloten. als mijn instructice hem een keer gereden heeft loopt hij veel fijner. ;)

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:50

Dhani schreef:
mijn instructice rijd wel is op mijn paard ( nou ja ze heeft er 1 keer op gezeten dan, maar er zullen wel meerdere momenten komen ;) )

Ze rijd hem wel is omdat hij bij mij echt NET niet helemaal goed wil doorkomen, en ik er alles aan doe om het wel te lukken maar ter vergeefs.
Mijn instructice rijd vele malen beter als ik. zij kan hem net even wat meer doorvragen zodat hij in voorledige nagevelijkheid loopt.

ze zit er dan zo een half uur op! daarna ga ik nog even, en de dagen erna kan ik hem net even wat beter erdoor krijgen. ;) het heeft zo zijn voordelen :D

Mijn paard is loei sterk ( lees echt zo koppig dat hij zich er steeds uit wil drukken ) er mankeerd hem nix in zijn lijf dat is uitgesloten. als mijn instructice hem een keer gereden heeft loopt hij veel fijner. ;)

dat bedoel ik dus het is best hand als je instructrice er op rijd

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:52

Ja, niet als routine maar ze heeft er een keer op gezetten dan kan ze voelen wat hij doet en hoe ik dat eventueel het beste kan oplossen..

Toch vind ik het wel raar als ik lees dat sommige het niet meer doen omdat de instructeur echt belachelijk rijd dat ze dan wel blijven lessen bij die persoon? Of ligt dat aan mij?

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:55

vind ik ook belachelijk hoor
als dat zo is kan de instructrice eigenlijk tog ook geen les geven:O

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:23

In de lessen zelf, geeft hij vind ik erg goed les. Ik bepaal namelijk zelf hoe ik mijn paard instel met de halshouding. Hij was toen boos op dat paard (al praat dat het niet goed... ) en geeft mij niet dat soort aanwijzingen vanaf de grond :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:33

ik heb het wel eens gedaan.
mijn instructrice rijdt toch een stuk beter dan mij en zij kan hem door dingen heen krijgen die mij nog niet lukken.
ook als het echt niet gaat gaat zij erop. ik wordt dan zelf moe en ik krijg hem toch niet verder.
ook voor het gevoel vindt ik het fijn om iemand erop te laten rijden.
ik heb zelf ook wel eens les gegeven en ik heb dan zelf ook graag dat ik er even op kan rijden.
ik zal het niet doen als er twijfel is bij de lesklant maar sommige vragen er zelfs om.
je weet dan net iets beter hoe het paard in elkaar steekt en hoe hij reageert.
dan kun je daar weer rekening mee houden.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:36

Ja, doen!!! Mijn instructeur houdt regelmatig een 'functioneringsgesprek' met mijn paard! En dan loopt ie ook altijd heerlijk daarna 8-) . Al was het alleen maar omdat ie blij is dat ik er dan weer opzit en niet die strenge goede ruiter :+

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:39

Monaparte schreef:
Ja, doen!!! Mijn instructeur houdt regelmatig een 'functioneringsgesprek' met mijn paard! En dan loopt ie ook altijd heerlijk daarna 8-) . Al was het alleen maar omdat ie blij is dat ik er dan weer opzit en niet die strenge goede ruiter :+

haha waarschijnlijk heb je een heerlijk paardje :o :o

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:44

@Moniek131: jazeker! Echt een schatje! ;)

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:22

ja joh daar kan je paard van leren en jij kan er dus ook weer van leren

isabelodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:03

Mijn instructie rijd af en toe ook op mijn pony.
Ik vind het super leerzaam om daar naar te kijken :j

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:46

Zelf vind ik het soms wel even fijn als mijn lesgeefster er op rijdt.
Kan ze idd even aan voelen wat ik bedoel.

sylvialouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:31

Mijn instructrice rijd ook wel eens op mijn paard. Ze zei laatst: ik snap nu precies wat je bedoeld, nou beter toch? Gewoon gebruik van maken als ze het willen *D Ik kreeg hem nog super doorgereden terug ook :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:35

xDonja schreef:
Sinds mijn instructeur boos was op een paard en er op ging (zonder cap... ) en hij het paard zo in de krul trok dat ik hem hoorde hijgen (paard hijgt normaal niet) komt hij niet op die van mij :n

Ik en mijn paard gaan super vooruit door zijn lessen, maar no way dat hij op mijn paard gaat sinds ik dat voorval gezien heb.

Fijn om van zo iemand les te krijgen.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:49

Mijn instructrice heeft wel eens tijdens dat ik les had voordat ik erop ging er even op gezeten. Zij is natuurlijk veel meer ervaren dan ik en het paard dat ik rijd is best onervaren. Dan neemt zij wat dingen met het paard door en dan ga ik erop. Ik vind het heel goed dat ze dat doet, tijdens dat ze rijdt legt ze mij dingen uit en zo kan ze ook aanvoelen wat onze problemen zijn en hoe we dat het beste op kunnen lossen.

noad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:59

ik zou het wel toe laten zo weet ze waar jij mee te maken hebt en of het aan jou of het paardje ligt Xd

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:04

Nee, mijn lesgever komt niet op onze paarden! Ookal is het een hele goede ruiter.
En als ik op vakantie ben, dan krijgt mijn paard ook gewoon vakantie!

Ken maar zat mensen die hun paard laten corrigerren door de lesgever/geefster, maar ik wil dit absoluut niet hebben. Als je er zelf niet mee overweg kan, dan had je hem niet moeten kopen. (zo denk ik erover)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:36

Jade91 schreef:
Nee, mijn lesgever komt niet op onze paarden! Ookal is het een hele goede ruiter.
En als ik op vakantie ben, dan krijgt mijn paard ook gewoon vakantie!

Ken maar zat mensen die hun paard laten corrigerren door de lesgever/geefster, maar ik wil dit absoluut niet hebben. Als je er zelf niet mee overweg kan, dan had je hem niet moeten kopen. (zo denk ik erover)

Ja, maar in mijn geval en ik denk dat meerdere dat hebben is het niet mijn eigen paard. Dus moet ik er wel mee overweg kunnen. En je kan problemen toch niet vermijden. Misschien is het juist leuk om een paard te rijden waarbij het niet altijd goed gaat. Het is toch ook niet leuk om op een paard te zitten die altijd maar doet wat je zegt?