Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:09

Achja wat is dun?Ik vind het zo dom als ze over het gewicht of over het plaatje hoe het er uit ziet gaan zeuren.
Jij kan zelf bepalen of je nog op je paard kan rijden en tja de mensen die aan de top rijden hebben ook geen maatje 34 op uitzonderingen na.
Laatst bijgewerkt door emrl op 12-05-10 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:13

Ik zou liever wat dikker zijn :+
Ik heb maat 36, maar op mijn brede tink lijkt het af en toe alsof ik maatje 32 heb :')

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:18

als er op een stal werd gevraagd of ik wat wou afvalen voor het beeld vand e stal
dan had ik diegne waarschijnlijk als ik er zo uitzag als jou en anders ook een keiharde stomp op zijn of haar oog gegeven hoe durven ze tegenwoordig!
je bent zoals je betn en als mensen daar problemen mee hebben hoepelen ze maar op
al woog je 300 kilo als jij daar lekker bij voelt moet je dat lekker blijven wegen

alovej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:38

Je bent ABSOLUUT niet dik!
Ik vind het precies goed, en geloof me van die ini mini meisjes zijn echt gewoon niet mooi.
Waar al die botten uitsteken!
je hebt een harstikke mooi figuur! En wees daar trots op!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:45

Jeetje zeg,hoe praat je iemand complexen aan!!!
Je bent 1.80m!!!!en je weegt maar 72kg????
Meid das toch perfect?
Ik zag de foto waar je op je paard zit en dat ziet er echt keurig uit!
Laat die draadharingen maar l*llen hoor,je bent ZééR zeker niet dik,hoe halen ze het in hun hoofd! _-:( pffff

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:00

Sodeletuut schreef:
Jeetje dat is wel erg hard! Met 70 kg kan je mákkelijk op een paard! Niet luisteren naar die onzin..
Edit: Even in je profiel gespiekt. Je ziet er supermooi uit op die fries, absoluut niet stevig oid!

Nee inderdaad. Heb net ook even gekeken, ziet er harstikke leuk uit. :D
Als ik eerlijk ben, vind ik het gewoon te grof van mensen die dit soort dingen zeggen, sorry, maar waar zit je verstand dan?
Je bent absoluut niet dik & dat moet je ook niet gaan denken, bovendien moeten mensen elkaar maar lekker laten. Lekker laten leven en niet zo vreselijk vaak kwetsen en negatieve opmerkingen maken. Tuurlijk, als het gewicht van een ruiter duidelijk ten koste gaat van het paard, zal ik daar niet blij mee zijn, maar zoiets kun je denk ik ook normaal aangeven, en bovendien is dit in jou geval niet het geval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:09

funnyhorses schreef:
Meid das toch perfect?
Laat die draadharingen maar l*llen hoor,je bent ZééR zeker niet dik,hoe halen ze het in hun hoofd! _-:( pffff

Vind je dat echt nodig? Aan de ene kant ze*ken dat ts onterecht beschuldigingen naar haar hoofd krijgt maar aan de andere kant wel zelf met dit soort scheldwoorden komen? :?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:13

Ayasha schreef:
funnyhorses schreef:
Meid das toch perfect?

Vind je dat echt nodig? Aan de ene kant ze*ken dat ts onterecht beschuldigingen naar haar hoofd krijgt maar aan de andere kant wel zelf met dit soort scheldwoorden komen? :?

Je weet zelf ook wel wat ze hier mee bedoelt. Niet overal zo'n punt van maken..

Ik vind je helemaal niet dik, en perfect op de fries passen! laat maar lekker praten. :)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:15

dat meen je niet :=
je bent echt niet dik 180 met een gewicht van 72 is toch prima niks mis mee
niks van aantrekken laat ze lekker kletsen
misschien zijn ze wel jaloers :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:19

Bunga schreef:

Ik vind je helemaal niet dik, en perfect op de fries passen! laat maar lekker praten. :)

Nee dat weet ik niet ;) Dat is dus nog zo'n apart iets in de maatschappij: dunne mensen moeten maar weten hoe alles bedoelt is maar tegen iemand die overgewicht heeft moet je het niet riskeren iets in de mond te nemen dat misschien niet bedoeld is als scheldwoord/beschuldiging maar wel zo kan overkomen want dan heb je een groot probleem....
Heb je toevallig het topic gelezen dat over overgewicht ging? Hoe fel daar gereageerd werd op iemand die per ongeluk een foute woordkeuze nam?
Maar hier is het kennelijk wel okee omdat het over slanke mensen gaat :j

Ze hebben daar een woordje voor, weet je dat? :)

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:43

Ayasha schreef:
Bunga schreef:

Nee dat weet ik niet ;) Dat is dus nog zo'n apart iets in de maatschappij: dunne mensen moeten maar weten hoe alles bedoelt is maar tegen iemand die overgewicht heeft moet je het niet riskeren iets in de mond te nemen dat misschien niet bedoeld is als scheldwoord/beschuldiging maar wel zo kan overkomen want dan heb je een groot probleem....
Heb je toevallig het topic gelezen dat over overgewicht ging? Hoe fel daar gereageerd werd op iemand die per ongeluk een foute woordkeuze nam?

Maak er niet zo punt van. Zo was het vast niet bedoeld. Funnyhorses kwam niet met de beste woordkeus, maar laten we niet overal te moeilijk over doen en gewoon on-topic blijven! :D

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:48

ik heb ook ff in je profiel gespiekt, je bent echt niet dik joh! niks van aantrekken van die mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:50

Citaat:
Maak er niet zo punt van. Zo was het vast niet bedoeld. Funnyhorses kwam niet met de beste woordkeus, maar laten we niet overal te moeilijk over doen en gewoon on-topic blijven!

Dan kun je tegen de TS ook wel zeggen, laten we niet overal te moeilijk doen en maak er niet zo'n punt van. In principe komt het op hetzelfde neer ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:54

Mindim schreef:
Citaat:
Maak er niet zo punt van. Zo was het vast niet bedoeld. Funnyhorses kwam niet met de beste woordkeus, maar laten we niet overal te moeilijk over doen en gewoon on-topic blijven!

Dan kun je tegen de TS ook wel zeggen, laten we niet overal te moeilijk doen en maak er niet zo'n punt van. In principe komt het op hetzelfde neer ;)

Juistem! Jij begrijpt wat ik wil zeggen. :)

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:06

zal ik je eens wat vertellen, ik ben 15 cm kleiner en ik weeg net zoveel. Ben ik dan ook te dik, een beetje, mijn bmi zit 1 te hoog.
jouw bmi zit daarentegen rond het gemiddelde.
je mag nl bijna net zoveel wegen als je lang bent, wat in jouw geval dus ong 78kg zou zijn. Zelfs met 80 kg zit je nog in het goede gedeelte. Vertel dat maar eens tegen die mutsen die zeggen dat je te dik bent

ptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:39

Ook ik heb ff gekeken op je profiel, maar je ziet er gewoon goed uit, niets mis mee!
Het is tegenwoordig nooit goed, als je (te) dun bent heb je volgens mensen anorexia en als je wat voller bent dan ben je meteen dik (met alle bijbehorende scheldnamen).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:27

Als dikke mensen dunne mensen niet afkraken
en dunnen mensen dikke mensen niet, dan is iedereen
tevreden en blij :D

(haha, ja klopt, ik zou het liefste de wereld van de ondergang redden :+)

Trouwens TS, ik snap niet waar mensen het over hebben!! :o
Jij hebt toch een hardstikke mooi viguur!!
ik dacht nog, zit ik wel op het goede proviel!
Niets van aantrekken :D

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:25

Mindim schreef:
Citaat:

Kijk, als iemand het in je gezicht op die manier zegt, kan zoiets behoorlijk pijn doen. Die mensen waarover dit gezegd wordt merken er niet van. Het is alsnog niet goed of slim om te zeggen, ik snap wat jullie bedoelen, maar sommige mensen kunnen sommige situaties gewoon niet ideaal inschatten. :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:01

Ayasha schreef:
Bunga schreef:

Ik ben zelf echt slank, en dat kan ik niet echt een belediging vinden.
Niet overal zo'n probleem van maken. De woordkeuze had anders gekunt, maar ik denk dat dikke mensen het erger vinden om 'dik' genoemt te worden, dan dunne mensen met 'dun'.
Ik heb geen zin om hier een discussie over te starten.

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:19

naja met 1.80 mag je tot 75 kg wegen(volgens zoon voedings gebeuren...) ik veel zwaardere amazones gezien!

en een fries is nou ook niet echt een iel paard, waar alleen tengere ruiters op kunnen...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:08

Ik denk dat overal wel is iets gezegd kan worden over het postuur van de ruiter, maar dan meer in de samenhang met het paard. Je kan natuurlijk niet alle stevige ruiters op een smalle ranke zenuwachtige arabier zetten.
Bij ons op stal hebben we er iig geen last van, en niemand wordt afgerekend op zijn of haar gewicht.

Het lijkt me inderdaad vervelend om te horen, vooral als het geen probleem hoeft te zijn. Je kan er verder weinig aan doen. Als je af wil vallen, moet je dat doen omdat je het zelf wil, en niet omdat zij van de stal dat willen omdat dat representatiever is. Dat is echt bullshit! Moet je tegen hun zeggen, neem jij dan ook een facelift, omdat dat representatiever is?

En ik heb ook nog even stiekumpjes in je profiel gespiekt, maar ik snap niet waar ze het lef vandaan gehaald hebben om tegen jou te zeggen dat je moet afvallen! Je ziet er hartstikke goed uit, en je bent zéker niet te dik !

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:14

Wij hebben laatst ook een discussie gehad op stal, en we denken dat je best met 90 kilo kunt rijden als je maae meebeweegt met je paard.

Beginnende ruiters bijvoorbeeld, die werken juist tegen.

Ik denk zelfs dat je als "stevigere" ruiter je paard nog meer met je zit kunt rijden!! ;)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:14

Jij past prima op je fries! :D

Bij mij op de manege rijd iemand van 100 kilo, op een dunne KWPN-er, ziet er niet uit. :(:)

Ik zelf ben nogal slank. écht slank. Niemand zegt daar ook iets over ofzo, en ik ga ook niet aankomen. :)
Ik ben zelf 1.60 & weeg ong 50 kilo...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:19

dat vind ik nou eens hard idd. ik val onder de cat dik. maar er zijn dikkere mensen. okee het ziet er niet zo stevig uit als je wat dikker bent! en dan heb ik het over mezelf.
je lijkt meer te hobbelen omdat alles natuurlijk mee hobbeld.
maar als je gewoon mee kan bewegen met het paard vind ik het helemaal niet erg als iemand wat dikker zou zijn!

Mijn mening is dus dat het apsoluut niet aan het gewicht van de ruiter mag liggen om representatief te kunnen/mogen rijden. ;)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-05-10 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit de tekst verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:14

sommige ruiters en amazones vind ik idd te zwaar tonen voor hun paard maar dan bedoel ik geen mensen van 70 kilo maar meer richting 90 a 100 kilo en dan op eenr edelijk rank/klein paardje zitten.

Maar ik ehb in jouw profiel gekeken en jij bent alles behalve te dik hoor! Je hebt een goed figuur en je past prima op je paard! Dus laat ze lekker kletsen!