Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pion schreef:En waarom dan niet/welke oefeningen dan?
Op een volte pak ik regelmatig wat buitenstelling, of op een rechte lijn ter 'afleiding' en om te kijken of ze lekker los is.
gillian schreef:Ondertussen is dit echt een heel interessant topic aan het worden!!
Ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden:
http://i108.photobucket.com/albums/n39/oeds318/DSC_8539-border-1.jpg
http://i108.photobucket.com/albums/n39/oeds318/DSC_8554-border.jpg
MyWishMax schreef:Dat weet ik. Maar het ging nu even over wat ik doe als ik niet op handen let
Zijn hoofdhouding is een groot punt om aan te werken, vooral omdat wij sinds 3 maanden weer aan het werk zijn na een jaar stil te hebben gestaan. Oprichting is heel moeilijk en dat komt alleen maar als hij het zelf aanbiedt. Imo is hij nog niet sterk genoeg om achter genoeg te zakken om voor genoeg omhoog te komen om aan het perfecte plaatje te voldoen.
Pion schreef:Figuren, vooral veel figuren, schijnovergangen, stukjes wijken, SB, travers.
Ik ben van mening dat je met rondjes rijden je paard niet losmaakt. Daar zijn de oefeningen en figuren juist voor.
Mijn merrie wil op dit moment links graag loslaten en rechts 'vast' pakken. Ik probeer haar dan (naast figuren en oefeningen om haar los te krijgen) kleine stukjes met iets meer linkerstelling te laten lopen op de rechterhand.
Heeft dit geen effect? Kan ik dat beter anders oplossen?
FaberSmid schreef:Professor heeft u bewust travers en renvers anders beschreven of weg gelaten?
Professor schreef:Schouderbinnenwaarts is een verzamelde oefening, Schoudervoor zou nog kunnen.
Pion schreef:Is elke oefening niet een loswerk oefening? Natuurlijk rij je geen SB tijdens het losrijden.
Maar SB is tijdens het oppakken ook een gymnastiserend 'onderdeel' en dus een 'loswerk oefening'.
Professor schreef:Pion schreef:Is elke oefening niet een loswerk oefening? Natuurlijk rij je geen SB tijdens het losrijden.
Maar SB is tijdens het oppakken ook een gymnastiserend 'onderdeel' en dus een 'loswerk oefening'.
Losmakende oefeningen zijn in princiepe oefeningen zonder verzameling.
SB functioneerd niet wanneer deze niet verzameld gereden word.
Loswerken van de spieren eerst het rekken en strekken, dan het opwarmen.
Daarom overgangen waarbij de buikspieren gevraagd zijn, en wijken om de achterhand los te maken, vooral de kniegewrichten.
Altijd van licht naar zwaar toe werken, en weer van zwaar naar licht.
Altijd de paarden in de hand gesteld rijden, met er tussendoor ook vaak als beloning hals laten strekken.
Veel varieeren en oefeningen creatief rijden, dus niet steeds op de zelfde lijn, of aan of op de hoefslag.
Wijken voor de kuit kan men op zoveel verschillende manieren rijden, maar niet zoals ik gezien heb op geloof ik L proefjes, nee het werkelijke wijken voor de kuit.
Pally schreef:FaberSmid en/of Professor, jullie lijken mij er beide wel veel verstand van te hebben.
Woont 1 van jullie toevallig in de buurt van Groningen, ben nog op zoek naar een goede instructeur
nombrado schreef:kheb zelf het idee, dat het zadel te klein is voor de ruiter
verder mag de hals idd langer, toestaan in hand. Nek is gelijk hoogte als de schoft.
paard heeft iets teveel stelling naar de binnenkant (binnenhand meer toestaan) als je hier iets meer je binnenschouder hoger doet (je brengt nu naar beneden) gaat het paard juist de wending door.