Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pasdedeux schreef:Tja zonder training ontwikkeld een paard geen spieren, lijkt me een logisch verhaal. Ik beweer ook niet anders.
Massage is nodig bij paarden die verreden zijn maar ook bij paarden die trauma van buitenaf hebben meegemaakt, dus uitglijders, vallen ed en natuurlijk is het een ondersteuning van training, wat heb je aan een los paard dat in de wei loopt?
De gluteus is teveel ontwikkeld. Hoe ik dat van een foto kan zien? Het is wellicht een enigzins vertekend beeld dat je hebt van een foto maar logisch nadenkend: als je weet welke spieren een paard zou moeten aanspannen in een bepaalde oefening en je ziet daar in dit geval de gluteus mooi bollen maar andere spieren minder dan zou je daar een conclusie uit kunnen trekken. Je kunt toch ook aan een foto zien of het paard meer of minder zijn bekken kantelt als je weet waar het bekken zit?
(edit typefout)
want je hebt gelijk 

KiWiKo schreef:ik kan er ook wel om lachenwant je hebt gelijk
maargoed, vice versa natuurlijk ook....... onbegonnen werk om jouw te overtuigen![]()
geeft niet, alleen denk ik dat het beter is dat wij dan maar niet meer met elkaar discusseren en gewoon lekker lol gaan hebben met elkaar over dingen waar we wel overeenstemming (al dan niet deels) in hebben
Mindfields schreef:Ik gok zelfs dat als een bepaalde groep paarden mochten kiezen:
-dagelijks paar uur meer naar buiten dan normaal
of:
-Ruiter die met meer gevoel rijdt en minder stoort, en dan maar meer op stal staan
90% van die paarden voor het laatste antwoord kiezen.
Omdat je met verkeerd rijden meer kapot maakt dan je met een paar uur meer weidegang nog goed kunt maken.