Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moniek schreef:ojee ik geloof dat een topic van mij hierdoor is gesloten.
ben uitgemaakt voor dierenbeul en als je paard 6 is staat hij bij de slager en we zien je fotos wel weer in het memorium topic etc etc.
ja die van mij is 2 en half jaar en word gereden 3 x per week voor 20 min.
ik heb onze redenen al uitgelegd maar goed ieder zijn ding.
ik weet dat wat ik doe niet slopend is voor mijn paard en dat ze nog heel wat jaren mee kan
Moniek schreef:ojee ik geloof dat een topic van mij hierdoor is gesloten.
ben uitgemaakt voor dierenbeul en als je paard 6 is staat hij bij de slager en we zien je fotos wel weer in het memorium topic etc etc.
ik weet dat wat ik doe niet slopend is voor mijn paard en dat ze nog heel wat jaren mee kan
horseyfries schreef:De vraag is wat er "voor en tegen" is.
Zolang er hier niemand komt die met zijn pas op achtjarige leeftijd ingereden paard de Grand Prix heeft gehaald zonder daar een basis voor te leggen aan de hand op jongere leeftijd, is het argument "voor" dat wil je iets bereiken in de sport, je niet kunt wachten tot je paard bijna tien is voor je er überhaupt iets mee doet.
Het aanleren van oefeningen op een niveau vereist voor de wedstrijdsport is iets anders dan het aanleren van oefeningen voor VD.
Jolliegirl schreef:Moniek schreef:ojee ik geloof dat een topic van mij hierdoor is gesloten.
jeetje waarom werd je zo aangevallen en tot dierenbeul benoemd? dat is neit normaal.....!
2.5 en nu al bereden? wat is je reden hirachter? of kan ik beter de zoekfunctie gebruiken?
horseyfries schreef:De vraag is wat er "voor en tegen" is.
Zolang er hier niemand komt die met zijn pas op achtjarige leeftijd ingereden paard de Grand Prix heeft gehaald zonder daar een basis voor te leggen aan de hand op jongere leeftijd, is het argument "voor" dat wil je iets bereiken in de sport, je niet kunt wachten tot je paard bijna tien is voor je er überhaupt iets mee doet.
Het aanleren van oefeningen op een niveau vereist voor de wedstrijdsport is iets anders dan het aanleren van oefeningen voor VD.
NHevaVD schreef:horseyfries schreef:De vraag is wat er "voor en tegen" is.
Volgens mij zeg je toch écht 2x het woord 'aanleren' in één zin...
horseyfries schreef:Klopt, als je mijn eerste post goed leest zeg ik ook nergens dat een paard op oudere leeftijd NIETS meer kan AANLEREN...
NHevaVD schreef:Moniek schreef:ojee ik geloof dat een topic van mij hierdoor is gesloten.
Phoe wat een pittig verhaal!
Ik vraag me ook af waarom je een paard op zo'n jonge leeftijd al enkele keren per week rijd?
Citaat:was naar aanleiding van dit topic
[WN-ITP] eindelijk morgen mijn droompaardje halen
mijn reden is dat ze in maart meegaat naar de futurity's in duitsland en later belgie en dan italie.
het is een prospect merrie waar je nu eenmaal niet mee gaat wachten totdat ze een jaar of 6 zijn
Jolliegirl schreef:horseyfries schreef:De vraag is wat er "voor en tegen" is.
en beide noem je het aanleren
hetzelfde dus!
NHevaVD schreef:Citaat:was naar aanleiding van dit topic
[WN-ITP] eindelijk morgen mijn droompaardje halen
mijn reden is dat ze in maart meegaat naar de futurity's in duitsland en later belgie en dan italie.
het is een prospect merrie waar je nu eenmaal niet mee gaat wachten totdat ze een jaar of 6 zijn
Er staat dat het filmpje verwijderd is en lees nogal schrikbarende reacties.. weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken
Jolliegirl schreef:horseyfries schreef:Klopt, als je mijn eerste post goed leest zeg ik ook nergens dat een paard op oudere leeftijd NIETS meer kan AANLEREN...
maar het komt toch op hetzelfde neer...
tegenwoordig moet bijna alles maar snel snel omdat men het paard zo hoog mogelijk in de sport wilt hebben geloof ik...
Ik ben ervan overtuigd dat een paard wat met 6 ingereden wordt, óók nog hoog kan presteren...
maar men wil het risico niet nemen!
Bienotje schreef:Zakelijk gezien is het volgens mij niet zo ingewikkeld.
Weinig mensen houden er van om geld uit te geven zonder er wat voor terug te krijgen. Het hebben van een paard kost geld, daar willen veel eigenaren wat voor terug. Meeste eigenaren hebben hun paard uiteindelijk als rijpaard voor ogen. Een paard waar je nog niet op kan rijden kost geld. Hoe eerder je erop gaat, des te eerder je er toch wat voor terug krijgt..
Jolliegirl schreef:horseyfries schreef:Klopt, als je mijn eerste post goed leest zeg ik ook nergens dat een paard op oudere leeftijd NIETS meer kan AANLEREN...
maar het komt toch op hetzelfde neer...
tegenwoordig moet bijna alles maar snel snel omdat men het paard zo hoog mogelijk in de sport wilt hebben geloof ik...
Ik ben ervan overtuigd dat een paard wat met 6 ingereden wordt, óók nog hoog kan presteren...
maar men wil het risico niet nemen!
Citaat:Nee, niet hetzelfde. Moet ik je echt gaan uitleggen dat er voor topsport iets meer tijd nodig is om een paardelichaam te ontwikkelen?
Dat is hetzelfde als zeggen dat het leren van hogere wiskunde hetzelfde is als leren dat 1+1 2 is , omdat het allebei leren is. Het niveau wat bereikt moet worden is totaal verschillend en daarmee ook het niveau waarop paarden kunnen leren.
Bij paarden is het net zoals mensen, op jonge leeftijd gemakkelijker om nieuwe dingen aan te leren, nieuwe bewegingspatronen te ontwikkelen en is het lijf soepeler en dus bewerkbaarder.
Lijkt me redelijk logisch dat je dan niet wacht tot je paard oud en stijf is (zie ook de post van de twintigjarige VD'er, het wordt er zelfs genoemd!) voor je hem gaat trainen?