Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:43

Om weer on topic te komen, wat als Totilas zonder de hollandse school systeem Baucher was gereden?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:44

Professor schreef:
Sporter, het wordt even tijd dat u een rondje om de kerk gaat lopen, of een blokje om.
Frisse neus halen, zodat u na kunt denken hoe u hier mensen beledigd, en niet gefundeerd mensen op hun teenen trapt.
Werkelijk onsportief, wat klaarblijkelijk ook niet bij uw naam past.

Volgens mij is er maar 1 die ik echt beledigd heb. En die verdient dat imo ook.

Professor

sporter schreef:
Nope toevallig heb ik een erg goede hoefsmid, heeft ook een mooi stuk geschreven op hoeftnietnatuurlijk.
En u snapt mijn punt niet. Het gaat erom dat u mensen de grond in stampt waar u wel uw geld aan verdient.

Wat doet u oordelen en veroordelen.

Arabesk

anneM_Ajax schreef:
De eerste keer dat ik de gouden proef zag, dacht ik wauw! De 2e keer kon ik hem rustig bekijken en ook in slowmotion en dacht ik, auw! Hij beweegt vreselijk hectisch! En zo vind ik hem ook gereden. Dat idee had ik ook al bij Lingh en Gribaldi. Erg jammer. Ben benieuwd hoe Totilas over een paar jaar loopt.

Ik vond het er niet uitzien, maar volgens mij zijn dit de laatste stuiptrekkingen van de op drift geraakte show-dressuur. Het kan niet lang meer duren of we gaan weer 'back to the basics' mensen zijn het gewoon spuugzat, ook hier op bokt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:45

FaberSmid schreef:
Om weer on topic te komen, wat als Totilas zonder de hollandse school systeem Baucher was gereden?

Dan had hij geen 90% gescoord, zo simpel is het.

Ik begrijp wel waarom ze zo gereden worden, maar dat maakt nog niet dat ik het mooi vind of dat ik er kippenvel van krijg.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:45

@ Bitje, de derde foto is Gribaldi ;).

Ik vind dat Totilas zich in de afgelopen twee jaar negatief heeft ontwikkeld. Twee jaar geleden zag ik voor het eerst een filmpje van hem op YouTube (van de clinic tijdens NIC Zuidlaren 2007). Daar was het een paard dat veel meer in evenwicht liep en ook fijner in aanleuning liep. Zie onderstaande filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=ZZkAqyniCgE
http://www.youtube.com/watch?v=PfRuCoXa1A0

Echter vanaf dat hij zijn Grand Prix debuut maakte in Hengelo vorig jaar, ben ik hem alleen maar minder gaan vinden, wat hij is steeds extremer geworden (en ik denk dat er schoenen o.i.d. bij te pas zijn gekomen). Hij is uit evenwicht en loopt alleen maar met z'n voorbenen te zwaaien. Ik begrijp niet dat dit gezwaai als ideaal wordt gezien. De juryleden zien alleen het spektakel waarmee de oefeningen worden uitgevoerd, maar dat het beeld compleet niet meer klopt, lijken ze te vergeten...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:45

sporter schreef:
Nope toevallig heb ik een erg goede hoefsmid, heeft ook een mooi stuk geschreven op hoeftnietnatuurlijk.
En u snapt mijn punt niet. Het gaat erom dat u mensen de grond in stampt waar u wel uw geld aan verdient.

Ik stamp u toch ook de grond in en verdien er geen geld aan?
Maar kunt u ook on topic schrijven?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:46

anneM_Ajax schreef:
Hmm jullie gaan wel beetje off-topic. Jammer!

De eerste keer dat ik de gouden proef zag, dacht ik wauw! De 2e keer kon ik hem rustig bekijken en ook in slowmotion en dacht ik, auw! Hij beweegt vreselijk hectisch! En zo vind ik hem ook gereden. Dat idee had ik ook al bij Lingh en Gribaldi. Erg jammer. Ben benieuwd hoe Totilas over een paar jaar loopt.

Mijn moeder was ook niet zo enthousiast (we zagen het op Youtube), die vond zijn voorbeengebruik ook te veel. Daardoor ben ik wel gaan nadenken of ik dat met haar eens kon zijn. Daar komt dan nog eens dit topic bij, en dan kom ik toch wel een beetje op mijn kippenvel terug. Want dat had ik dus wel, omdat het er toch wel heel imponerend uitziet allemaal. Maar wellicht is het toch too much. Hoe het zit qua ruggebruik weet ik niet, daar heb ik geen verstand van, ik kijk gewoon naar wat ik zo zie qua beengebruik, qua hals en veel ontspanning is daar niet te zien.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:46

Weet je waar ik met de kop niet bij kan komen? :+ Dat iedereen zo veel commentaar heeft, op Edward en Totilas. ( Ik heb niet alles door gelezen maar wel enkele reacties. )

Ja Totilas is een heel overdreven paard, en ja ik vind dat aan de ene kant misschien wel jammer, en ja ik vind dat aan de andere kant juist top.
Waarom ik dat jammer vind is omdat als je Totilas ziet verschijnen, en dan de proef ziet rijden, en je ziet daarna Anky rijden met Salinero, dat vind ik Salinero geen bal meer aan...

Waarom ik dit juist wel leuk vind is omdat we zo ook een extreem goed paard is ons midden hebben, het is gewoon echt mooi om te zien, en het is erg leuk voor zowel Edward als Nederland dat Totilas en hij zoveel presteren. :j

Ook merk ik dat veel mensen het hier niet eens zijn over zijn rijstijl, dat kan ik overigens goed begrijpen.
Maar horen sommige mensen niet te veel vraag ik me dan af, hij rijd ze kort inderdaad daar is een punt.
Maar ik weet ook zeker weten dat mensen veel te veel van elkaar horen.
Wie weet wat er bij Anky of Adelinde op stal gebeurd...

Ik snap het allemaal niet zo, ze komen wel allemaal even op het hoogste niveau, en ze presteren allemaal hoog op de landenwedstrijd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:48

Larissa3 schreef:
Weet je waar ik met de kop niet bij kan komen? :+ Dat iedereen zo veel commentaar heeft, op Edward en Totilas. ( Ik heb niet alles door gelezen maar wel enkele reacties. )

Sinds wanneer is iets niet mooi vinden commentaar hebben?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:48

Met Salinero had ik al niet zoveel. Je moet gewoon naar ieder paard an sich kijken. Ik begrijp niet zo goed wat voor punt jij nu probeert te maken Larissa3. Vind je het nu goed of niet, of moeten we het goed vinden omdat hij GP rijdt en wij niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:49

Bandida schreef:
Maar nog niet goed genoeg om je eigen medaille mee af te halen ;)

;)

hc (instructeur boodschappendressuur)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:49

ThePast03 schreef:
Larissa3 schreef:

Sinds wanneer is iets niet mooi vinden commentaar hebben?

Als je even verder leest, zie je dat ik ook praat over zijn rijstijl. ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:50

Totilas, laat dat zien, wat geen fokker zou willen hebben bij zijn veulens.
Doorgezakte rug (te vroeg gereden) doorgezakte koten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:50

De discussie was hier Edward en Totilas. Salinero doet precies wat Totilas doet, alleen in mindere mate. Lingh en Totilas verschillen kwa beweging niet veel, zelfde geld voor Gribaldi.

Zoals je misschien wel weet, is Anky op bokt ook al vaak genoeg in twijfel getrokken. Iets wel of niet mooi vinden is een mening. Ik vind Totilas niet mooi lopen, maar dat vind ik ook van Salinero, Sunrise en Nadine.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:51

Alet74 schreef:
Met Salinero had ik al niet zoveel. Je moet gewoon naar ieder paard an sich kijken. Ik begrijp niet zo goed wat voor punt jij nu probeert te maken Larissa3. Vind je het nu goed of niet, of moeten we het goed vinden omdat hij GP rijdt en wij niet?

Ik geef zoal aan dat hij inderdaad minpunten aan uiteraard, dat heeft naar mijn menigin iedereen.
Maar het totaal plaatje vind ik er mooi uitzien inderdaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:52

Larissa3 schreef:
Alet74 schreef:

Ik geef zoal aan dat hij inderdaad minpunten aan uiteraard, dat heeft naar mijn menigin iedereen.
Maar het totaal plaatje vind ik er mooi uitzien inderdaad.

Dat mag. Maar het overgrote meerendeel hier, vind van niet. Redenen zijn in dit topic genoeg te vinden :)

sporter

FaberSmid schreef:
sporter schreef:

Ik stamp u toch ook de grond in en verdien er geen geld aan?
Maar kunt u ook on topic schrijven?

Ik voel me nog niet echt de grond ingestampt.

Oeless

Professor schreef:

Maar hij heeft actie power dikke vette hals, dat is wat de rest eigenlijk weer goed maakt. :=

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:53

@Larissa, het is inderdaad hartstikke leuk dat de Nederlanders het nu zo goed doen.

[quote]Maar ik weet ook zeker weten dat mensen veel te veel van elkaar horen.
Wie weet wat er bij Anky of Adelinde op stal gebeurd...

Ik snap het allemaal niet zo, ze komen wel allemaal even op het hoogste niveau, en ze presteren allemaal hoog op de landenwedstrijd.[/quote

Die eerste zin, kun je dat uitleggen?

En een dikke hals, daar koop je als paard niet meer zoveel voor als je rug over een paar jaar kapot is. (weet niet of dat gebeurt, maar stel dat)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:54

_San87_ schreef:
Zoals je misschien wel weet, is Anky op bokt ook al vaak genoeg in twijfel getrokken. Iets wel of niet mooi vinden is een mening. Ik vind Totilas niet mooi lopen, maar dat vind ik ook van Salinero, Sunrise en Nadine.

Van alles wat je daar noemt heb ik ook nooit een kippenvelmoment gekregen.
Ik hoop dat we ooit weer terug gaan naar wat minder show, maar ben bang dat ik dat niet meer mee mag maken.
Maar misschien mag ik me dan gelukkig prijzen dat ik dat wel heb meegemaakt en daar veel kippenvelmomenten bij heb gehad. :)

Alet74

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:55

Maar op den duur is het toch gewoon klaar en gaan we weer terug naar de basis, of zou het niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:56

Larissa3 schreef:
Professor schreef:

Maar hij heeft actie power dikke vette hals, dat is wat de rest eigenlijk weer goed maakt. :=

Die dikke vette hals is een combinatie van een hengstenhals en opkropping. Als mijn merrietje met haar dunne volbloedhalsje zich opkropt, dan word de hals ook twee keer zo dik ;)

Die power zie je eigenlijk alleen in het voorbeen, het achterbeen doet niet veel. Het ruggebruik vind ik er ook niet prettig uitzien. Maar als jij dit mooi vind, dan is dat prima natuurlijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:58

Alet74 schreef:
Maar op den duur is het toch gewoon klaar en gaan we weer terug naar de basis, of zou het niet?

Dat beslist het grote publiek dus. Als mensen wegblijven bij de wedstrijden omdat ze dit (naar mijn persoonlijke mening overdreven) spektakel niet meer mooi vinden dan zal de dressuursport (inclusief de juryleden) zich gewoon weer aanpassen.

Persoonlijk vond ik Adelinde ook een stuk fijner om naar te kijken, geef mij maar wat minder show.

Waarom worden er nu dikke vette halsen bij gehaald? Straks gaan we nog over zijn zwarte kleurtje beginnen. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:59

ThePast03 schreef:
_San87_ schreef:

Van alles wat je daar noemt heb ik ook nooit een kippenvelmoment gekregen.
Ik hoop dat we ooit weer terug gaan naar wat minder show, maar ben bang dat ik dat niet meer mee mag maken.
Maar misschien mag ik me dan gelukkig prijzen dat ik dat wel heb meegemaakt en daar veel kippenvelmomenten bij heb gehad. :)

Ik krijg nog steeds kippenvel van de kur van Dr. Reiner Klimke op Madison Square Garden in 1987. Niet geheel foutloos, maar wat mooi zeg.