Bent Branderup grootmeester?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: Bent Branderup grootmeester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:52

Meneer Professor rustig aan, wel even de tijd geven graag.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:43

FaberSmid schreef:
midgie schreef:
Geloof niet dat er meerdere zijn, ze zijn wel in opleiding, in Duitsland is al een meester en daarna is het grootmeesterschap.

En idd wat Russel zegt , hij zal echt wel zijn erkenning hebben verdient, je moet het denk ik ook zien als levels die je behaalt hebt, je begint in het B en werkt jezelf op naar een hoger level.

Dacht u nu werkelijk dat meneer Branderup de enige leerling was? Of de enige leerling was die tot grootmeester benoemd zou zijn? Lees mijn vragen met deze er bij, waarom is er nergens een vermelding te vinden. Behalve wat de heer Branderup of opvolgers beweren (schrijven)?

Logisch waren er meerdere leerlingen .
Maar naar mijn weten is er verder geen grootmeester in europa?
Maar als zijn leerlingen en opvolgers hem een grootmeester vinden , dan heeft hij zijn titel toch ook verdiend, hij is ook echt een grootmeester , want hij beheerst alle oefeningen en kan en wil zijn kennis nog doorgeven ook aan zijn leerlingen, zonder heel veel in de schijnwerpers te staan, dus op zich loopt hij ook niet te koop met zijn titel, dus eigenlijk een bescheiden mens en zich voordoet zoals hij nu eenmaal is, gewoon een normale man met een enorme passie voor paarden, wat een voetballer heeft met zijn spel heeft hij met zijn paarden, toch niet raar ,
Hoe zijn Cruijf, Jackson en Elvis aan hun titel gekomen, ook door hun publiek gegeven toch, of misschien hebben ze zelf wel deze titel in de lucht gegooid en zo blijft iets hangen denk ik, maar als je goed ben , echt goed in je ding mag dat toch?

Als je het heel ver wil zoeken, hoe komen de eerste grootmeester en koningen aan hun titels ??
Maar ja ben heel benieuwd naar zijn antwoord, als je die tenminste krijgt, want geloof niet dat Mr Branderup echt veel tijd achter zijn PC doorbrengt ;)
Hij is altijd met paarden bezig volgens mij.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:37

midgie schreef:
Logisch waren er meerdere leerlingen .
Maar naar mijn weten is er verder geen grootmeester in europa?

Zou meneer Branderup dan de enigste zijn? Leerlingen worden wel vermeld, maar niet de heer Branderup? Verder geen grootmeester dan welke grootmeester? Egon von Neindorff (1923 - 2004) was de laatste goortmeester?

Maar als zijn leerlingen en opvolgers hem een grootmeester vinden , dan heeft hij zijn titel toch ook verdiend, hij is ook echt een grootmeester , want hij beheerst alle oefeningen en kan en wil zijn kennis nog doorgeven ook aan zijn leerlingen, zonder heel veel in de schijnwerpers te staan, dus op zich loopt hij ook niet te koop met zijn titel, dus eigenlijk een bescheiden mens en zich voordoet zoals hij nu eenmaal is, gewoon een normale man met een enorme passie voor paarden, wat een voetballer heeft met zijn spel heeft hij met zijn paarden, toch niet raar ,
Hoe zijn Cruijf, Jackson en Elvis aan hun titel gekomen, ook door hun publiek gegeven toch, of misschien hebben ze zelf wel deze titel in de lucht gegooid en zo blijft iets hangen denk ik, maar als je goed ben , echt goed in je ding mag dat toch?

Dus het zijn de leerlingen die hun instructeur tot grootmeester benoemen? Zonderr heel veel in de schijnwerpers te staan? Loopt niet te koop met zijn zelf benoemde titel? Doet zich als een bescheiden mens voor? Hoe kunt u nu de titels van muzieksterren vergelijken met grootmeesters van klassieke dressuur? Dacht dat grootmeester net als koninklijke titels officieel benoemd werden en bekend gemaakt? De titel grootmeester Bent Branderup kom ik alleen tegen op zijn eigen sites of die met meneer zelf te maken hebben? En hoe komt het dat alle grootmeesters niet meer leven en meneer Branderup de enigste levende grootmeester zou zijn? Een zelf verzonnen titel mag meneer Branderup gebruiken, maar of het misbruiken van officiële titels is toegestaan? Voor mij persoonlijk zeggen de titels van meneer Branderup alles.

Als je het heel ver wil zoeken, hoe komen de eerste grootmeester en koningen aan hun titels ??
Maar ja ben heel benieuwd naar zijn antwoord, als je die tenminste krijgt, want geloof niet dat Mr Branderup echt veel tijd achter zijn PC doorbrengt ;)
Hij is altijd met paarden bezig volgens mij.

Neem aan dat meneer Branderup beleefd genoeg is, de email te beantwoorden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:48

Ik zeg niet dat zijn leerlingen hem zo benoemen, even lezen, dat zeg je eerder in het topic zelf, ik zeg alleen waarom is dat een probleem?

Maar ergens moet een titel toch beginnen, maakt het dan uit dat je popster , grootmeester of Koning ben , ergens heeft iemand dit bedacht en of dat nu door zichzelf of door andere is bedacht, wat maakt het uit, als je goed ben in je ding wat is er dan mis met een titel?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:39

Waarom krijg ik het idee dat u mijn bericht niet gelezen heeft?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:47

midgie schreef:
Maar ergens moet een titel toch beginnen, maakt het dan uit dat je popster , grootmeester of Koning ben , ergens heeft iemand dit bedacht en of dat nu door zichzelf of door andere is bedacht, wat maakt het uit, als je goed ben in je ding wat is er dan mis met een titel?

Dan kan ik zeggen ik ben de Koning van Marokko of zoiets??
Nee het is een benoeming.
Geen zelfs onderscheiding.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 20:49

Meneer Professor u bent toch Einstein?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:02

Waar is Maestro Philippe Davenport eigenlijk gebleven?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:02

FaberSmid schreef:
Meneer Professor u bent toch Einstein?

Tja mijnheer FaberSmid, u kunt af en toe wel synisch uit de hoek komen, maar ik kan er hartelijk om lachen hoor.
Misschien Zweistein??

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:04

Macusa schreef:

Sorry wie is dat???
Bedoel die Philippe Davenport.
Heb nog niets van die mijnheer gehoord.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:05

Sorry meneer Professor misschien een mis makend grapje van mijn kant. Maar het is letterlijk om te janken, dat we er wel om moeten lachen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:10

FaberSmid schreef:
Sorry meneer Professor misschien een mis makend grapje van mijn kant. Maar het is letterlijk om te janken, dat we er wel om moeten lachen.

Ach wanneer wij niet meer lachen kunnen, wordt het wel heel erg.
En een beetje humor op zijn tijd kan niet schaden dacht ik zo mijnheer FaberSmid.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:14

Denk dat de paarden er niet meer om kunnen lachen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:21

Professor schreef:
Macusa schreef:

Sorry wie is dat???
Bedoel die Philippe Davenport.
Heb nog niets van die mijnheer gehoord.

Ja, die reactie had ik al verwacht. Die man is zowat geheel buiten de publiciteit gebleven, maar heeft wel maar liefst 9 paarden naar de olympische spelen gereden en mag volgens ingewijden gerust in het rijtje Oliveira en Neindorff geschaard worden. Ik kan gewoon niet geloven dat er vrijwel niets over hem te vinden is op het internet.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:32

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:39

Jan Bemelmans
Is dat zijn leermeester???
Dat zou jammer zijn, die is nl niet zo zachtzinnig.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:39

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:40

Raar eigenlijk over de anderen leerlingen kun je wel info vinden?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:04

Helaas dat er "leerlingen" verdwenen zijn?????

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 22:08

Of vergeten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:38

Professor schreef:
midgie schreef:

Dan kan ik zeggen ik ben de Koning van Marokko of zoiets??
Nee het is een benoeming.
Geen zelfs onderscheiding.

De term ´grootmeester´ ligt dicht bij het ´loodgieterssyndroom´.
Wanneer een groep mensen een club opricht, zichzelf autoriteit toekent en de rest niet erkent is het plaatje getekend.

In een loodgietersclub zijn ridders en grootmeersters in De Gouden Strijkbout snel benoemd :D

Ridderlijk zíjn heeft met integriteit, hoffelijkheid e.d te maken.
Of je ridderlijk gevónden wordt is aan de omgeving.

hc (caballero OnbeteugeldeEchteRealiteits-dressuur _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:17

Macusa schreef:
Ja, die reactie had ik al verwacht. Die man is zowat geheel buiten de publiciteit gebleven, maar heeft wel maar liefst 9 paarden naar de olympische spelen gereden en mag volgens ingewijden gerust in het rijtje Oliveira en Neindorff geschaard worden. Ik kan gewoon niet geloven dat er vrijwel niets over hem te vinden is op het internet.

Hij heeft een site, maar die is gehackt..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:46

Ridderorde: Een ridderorde is een organisatie of groep mensen die zichzelf als zodanig omschrijft.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudo-orde

´Het geven van voorbeelden van pseudo-orden is een penibele zaak. Iedere orde die in dit verband wordt genoemd zal daar heftig tegen protesteren. Vaak zijn met het al dan niet toevoegen van het woord 'pseudo' veel geld en gekwetste ego's gemoeid. Het onderwerp blijft daarom gevoelig voor discussie.´

Zie daar het loodgieterssyndroom 8-)

Voor de Nederlandse wet is een ridderorde een vereniging. Iedereen kan een dergelijke vereniging oprichten en wanneer hij wil met een kruis op de borst en in een scharlaken mantel achter een vaandel gaan lopen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:33

russel schreef:

Wie wie wil waarom de website van meneer Branderup hacken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:47

FaberSmid schreef:
russel schreef:

Wie wie wil waarom de website van meneer Branderup hacken?

Nee, Philippe Davenport