modie: jij hebt salinero 5 jaar geleden niet zien lopen denk ik
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:Kijkt u eens naar dat filmpje in mijn onderschrift.
Rana schreef:
gut wat is dit toch een verschrikkelijk vervelend beeld om naar te kijken....
Professor schreef:KiWiKo schreef:Kijkt u eens naar dat filmpje in mijn onderschrift.
heb ik bekeken............. maar het zegt me helemaal niks......... vind het nonsens filmpjes en zonde van mijn tijd
Maar dit paard gaat dusdanig goed zitten dat die daarom niet perse 20cm van de grond hoeft. 

pharagirlke schreef:En nu bekijk je hem niet pixel per pixel? Ik zie nl een stangteugel die ook door hangt en een stang die nog net niet evenwijdig met zijn mond staat. Af gaande op jouw redenering van doorslaande stang, KAN deze ruiter dus onmogelijk veel druk op de paardenmond hebben staan.
Als we lijntjes gaan trekken, zie je dat de achterhoef BOVEN de kogel zit.Maar dit paard gaat dusdanig goed zitten dat die daarom niet perse 20cm van de grond hoeft.

Rana schreef:tja dat zou kunnen inderdaad...
Professor wil je mij een antwoord geven op boven gestelde vraag? Heeft u ooit op een CORRECT getraind paard gereden welken getraind is op deze wijze?
Mijn moeder zei altijd tegen mij; Raantje je mag pas zeggen dat je iets niet lust eer je het geproefd hebt....
Professor schreef:pharagirlke schreef:En nu bekijk je hem niet pixel per pixel? Ik zie nl een stangteugel die ook door hangt en een stang die nog net niet evenwijdig met zijn mond staat. Af gaande op jouw redenering van doorslaande stang, KAN deze ruiter dus onmogelijk veel druk op de paardenmond hebben staan.
Als we lijntjes gaan trekken, zie je dat de achterhoef BOVEN de kogel zit.Maar dit paard gaat dusdanig goed zitten dat die daarom niet perse 20cm van de grond hoeft.
De kogel van het achterbeen is door de weeke koot, doorgezakt.
Druk heet dat niet, het is verbinding met de paarden mond.
Bezigt u zich aub met vaktaal, en niet dat halve msn taaltje.
Straks zegt u nog dat op een dashbord van een auto teugels zitten, en op een paard knopjes.
: DKiWiKo schreef:Citaat:De kogel van het achterbeen is door de weeke koot, doorgezakt.
kom uit de boeken en word ergens een keer wereldwijs![]()
: D
echt te sneu voor woorden dit.........
IK zou het niet anders willen zien.......... want als een paard niet zover door kan zakken in de kogel dan gaat die kapot op dat niveau...
maargoed dat moet je maar net hebben geleerd ......
KiWiKo schreef:kleine aanvulling.......... laat slechts zien hoe ongelovelijk atletisch en lenig dit dier is...........
maargoed dat moet je willen en kunnen zien
Professor schreef:pharagirlke schreef:En nu bekijk je hem niet pixel per pixel? Ik zie nl een stangteugel die ook door hangt en een stang die nog net niet evenwijdig met zijn mond staat. Af gaande op jouw redenering van doorslaande stang, KAN deze ruiter dus onmogelijk veel druk op de paardenmond hebben staan.
De kogel van het achterbeen is door de weeke koot, doorgezakt.
Druk heet dat niet, het is verbinding met de paarden mond.
Bezigt u zich aub met vaktaal, en niet dat halve msn taaltje.
Straks zegt u nog dat op een dashbord van een auto teugels zitten, en op een paard knopjes.

Professor schreef:pharagirlke schreef:Die neusriemen worden gecontroleerd dus zo vast zal ie niet getrokken zijn. Ik nodig je uit om te komen kijken. Die van mij staat zo met lange teugel.Neusriem werd zelfs bij ons op nationaal al gecontroleerd als ze bitcontrole deden. Effe kijken of er een vinger makkelijk tussen pastte
1 vinger????
FaberSmid schreef:KiWiKo schreef:find out Vur
alles wat professor zegt is thoeretisch geneuzel wat in de praktijk niet werkt of nergens op slaat![]()
kan zo de politiek in
KiWiKo schreef:ik vraag altijd als instructeur........... "hoe voelde dat"
want wat ik zie op de grond kan heel anders aanvoelen in het zadel........
Karl66 schreef:Het meest treffende voorbeeld van de combinatie LDR-harde hand is het vertraagde filmpje dat Arabesk van Anky heeft gemaakt. Mooi licht teugelgebruik en totaal geen harde hand. Dus hoezo gaat LDR niet uit van zachtzinnigheid?
Daar was het een kwestie van creatief zijn.
Theorie gaat uit van de ideale situatie... Punt is dat je die ideale situatie niet altijd hebt.