Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Silence schreef:Sommige mensen hebben imo inderdaad een bijrijder voor puur gemak voor zichzelf.
Maar ook mensen zoals jij, uit noodzaak. Dus ik vind zijn opmerking niet zo kunnen, hij scheert iedereen over één kam.
Waren er maar een hoop mensen die een paard hebben voor het hebben (dus er niet naar omkijken) die naar een bijrijder zochten....
Maar helaas...
chipieke schreef:Een stelling/discussie waar heel wat antwoorden op zullen volgen denk ik.
Mijn collega heeft vroeger 2 paarden gehad. Omdat ik zelf paarden heb praten we ook veel over paarden. Tot hij hoorde dat ik bijrijders had.
Dan zei hij opeens: 'meen jij dat nu? Ik heb totaaaal géén respect voor mensen met bijrijders! Dat is paarden hebben om te hebben en er zelf niets voor willen doen'.
Ik heb 3 paarden, een bejaarde merrie, een jonge haflingermerrie en een 16-jarige trakehnermerrie, die is van mijn vriend dus hij rijdt daarmee.
Wegens medische redenen kan ik zelf niet meer fulltime rijden. Ik heb de haflinger gekocht met de hoop dat rijden pijnvrij ging worden maar helaas. Omdat de merrie té goed is wil ik haar niet wegdoen, dus heb ik een bijrijder voor haar gezocht zodat ze de training krijgt die ze nodig heeft. Mijn vriend rijdt regelmatig met zijn eigen paard en mijn oudste merrie mag gewoon niet veel meer gereden worden. Omdat ik te zwaar ben voor haar zwakke rug heb ik een slanke bijrijder voor haar gezocht.
Dus ik ben het totaal oneens met zijn stelling. Ik mest zelf de wei uit, poets zelf, onderhoud alles zelf. Het enige dat mijn bijrijders moeten doen is rijden.
Dus ik vraag mij af dat waarom, als het niet anders kan, er geen respect zou zijn voor mensen met bijrijders?
Brand los
daffie1986 schreef:Ik moet zeggen als je paard koopt moet je er gewoon zelf voor kunnen zorgen. Dat betekend niet dat ik diegene gelijk geef, maar dus ook geen ongelijk. Er zijn namelijk ook mensen die een paard kopen en zelf geen tijd hebben voor het paard, maar wel een paard hebben, voor zulke mensen heb ik inderdaad geen respect. Zij hebben enkel een paard om te kunnen zeggen ik heb een paard.
Zelf heb ik geen bijrijder voor mijn paard en komt er ook niemand op als ik op vakantie ga, maar dat komt meer door mijn paard zijn karakter en zijn verleden dat ik dat niet aandurf.