Mijn zweep is niet om keihard mee te slaan, nee.. Het is eigelijk een soort 3de been
( oke, een beetje een gekke vergelijking, maar ik wist niet hoe het anders kon.) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xPaardengek schreef:Als de pony waarop ik rijd niet op mijn been hulpen reageert, dan krijg hij een tikje met de zweep.
Mijn zweep is niet om keihard mee te slaan, nee.. Het is eigelijk een soort 3de been( oke, een beetje een gekke vergelijking, maar ik wist niet hoe het anders kon.)
Als overgangen en beengebruik niet werken wil een tikje soms de doorbraak zijn. Ik doe VD met mijn

NHevaVD schreef:Citaat:Ik ben van mening dat een paard gecorrigeerd moet worden, gecorrigeerd, gecorrigeerd en nog eens gecorrigeerd
Ik vergis me vast niet; jij bent denk ik een gediciplineerde, strenge ruiter?![]()
(Dit bedoel ik niet als belediging!)

emmiehil schreef:Ik gebruik hem idd ook corrigerend
Maar ik vind wel, Emmaa_, dat als je een gevoelig paard rijdt dat schrikt van een stevige beenaandruk, je de zweep gewoon aan de kant laat liggen! Dat soort paarden heb ik, gek genoeg, ook gereden: Dat ze heel schrikkerig zijn of gewoon erg gevoelig, en toch soms in staking gaan! En met een zweep lig je er dan gewoon af. Hoe moet je een paard dan corrigeren?

Apple schreef:Om vliegen weg te jagen, om bij stoplichten het knopje in te drukken, om soms zn schouder te begrenzen als hij ergens niet langs wil en heeeeeeeel soms krijgt paardlief ook wel een klap op zn kont als hij wat suffig aan het springen is.
Vliegen verjagen gebruik ik hem buiten ook weleens voor indd, knopjes van stoplichten indrukken niet haha kom ik onderweg ook niet tegen, maar wel mooi bedacht 

..