Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar netjes op de loodlijn.....

) liny schreef:Zit nu al een tijdje deze topic te volgen en lees wel de onenigheid tussen western en dressuur ruiters wat logisch is denk ik.
Zelf heb ik een dochter die western rijd en een dochter die dressuur rijdt en ook hier thuis is er vaak onenigheid. Zelf vind ik de dressuur heel sierlijk en de western iets meer ontspannender.. Maar wat je in beide takken van sport tegen komt is het gebruik van sporen en de ene ruiter gebruikt het meer dan de andere..en idd Sulelitha er bestaat zoiets als correct spoor en zweep gebruik
En ik denk dat als je op elk paard kunt wegrijden je bij het ene paard heel ver komt en bij de andere een paar passen of alleen in de stap, want in sommige gevallen is er denk ik wel degelijk een klik nodig.
Blijf vooral respect voor elkaar houden en elkaars dicipline...
En love_western ik wens je heel veel sterkte en kracht toe in je strijd om weer beter te worden.
ze vond zelf ook dat ze wat impulsief reageerde. geeft niks

Da's echt een rotbok. Kan je overigens ook zo op weg rijden hoor, hoewel hij nu een tijdje niet meer onder zadel geweest is. Hij trekt misschien een sprintje en gooit zijn kont eens uit maar zolang je voorzichtig bent met je been zal hij je er niet zo vlot doelbewust van af bokken.
Maar je moet niet te ruw zijn met je been want dan lig je gegarandeerd
(hoewel, die shetlander van de buren heeft me er ooit toch aardig hard vanaf geknalt... Was ook gewoon een rotverwend ding. Dat was zo van: men neme een grote pluk manen, men springe op de rug van de shetlander en dat beest rent het gehele weiland half bokkend half galopperend door
en ergens in de helft lag je er dan meestal af omdat ie een scherpe draai maakte.
Mooie tijden....
Stiekem denk ik het nog steeds

elvirah schreef:wat zijn sommige mensen toch arrogant, om te zeggen dat ze op ieder paard zo wegrijden![]()
doen ze dat ook in de praktijk of is dat alleen hier op bokt , stoer hoor