smeetjoew schreef:Dus in feite zou je voorzichtig (nu valt iedereen over me heen...) dat NH een voortboorduursel is op de basis van de ´klassieke´ dressuur. En dat NH niet zonder deze basis en ´controle´ kan. Maar wellicht zien jullie dit anders, ik ben benieuwd!
Ik denk dat de klassieke dressuur niet zonder de NH basis en controle kan.. of bedoel jij het ook zo?
Ik verdiep me er verder ook niet heel veel in, wel een beetje. Doe zelf ook wel een klein beetje aan NH, om een band op te bouwen en vertrouwen te krijgen in mijn paard en mijn paard in mij.
Over de filmpjes zal ik niet veel meer zeggen, wat ik daar op zie daar schrik ik van..
Mindfields schreef:Wat grappig weer he dit.
Toen ik een paar maanden geleden ergens in een topic over hem zei dat hij in werkelijkheid helemaal niet zo is als hij naar buiten doet voorkomen, werd ik door een mod teruggefloten en werd ik aan alle kanten aangevallen dat ik zat te rellen.
Ik zei het niet voor niks hoor toen. Maargoed.
Ik geloof je nu (als je dit zegt) nadat ik het filmpje en de foto's heb gezien. Ga mij niet wijsmaken dat een paard op deze manier loopt door alleen een touwtje om de nek en vriendelijkheid. Ik zeg niet dat er een bit in de mond is gestopt, maar dit is niet vriendelijk gebeurd. Kan hij wel beweren, maar dat komt er bij mij niet in.