Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:06

Haha ja hoor!:D hij is tot nu toe nog hartstikke braaf! het is een NF type ruin van 3,5 Jaar en 157cm!

NdewildeJarig

Re: Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:06

heb ook nog een appaloosatje maar die is denk ik te klein haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:07

Ndewilde schreef:
Haha ja hoor!:D hij is tot nu toe nog hartstikke braaf! het is een NF type ruin van 3,5 Jaar en 157cm!

Wacht maar tot ik erop ga. Dan heb je zo een verpest paard. :Y)

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:07

Jorine_Falco schreef:
Province: nu vindt ik dat je jezelf tegenspreekt, maar dan in een andere vorm. Daarnet mocht ze ernog op.

Ik weet zeker dat je wat je op een GOEDE manege leert op een PARTICULIER paard kan toebrengen, en geloof me, ik heb ervaring. ;)

Na De F10 gaan ze ook kijken naar de combinatie + nageeflijkheid en ontspannenheid :).

Nee, je hebt geen ervaring. Je had het tegen Suelitha, over Manege Prinsenstad he? Dat het een goede manege was?
Nouja, zo beleef jij dat op jou leeftijd.

Daarom heeft het voor ons ook helemaal geen zin om met een 14-jarige en 18-jarige in discussie te gaan over correct paardrijden. Die wéten dat gewoon nog niet als ze alleen maar op manege paarden rijden, en een verzorgpony hebben die het erf niet afkomt!

Laten we afspreken dat wij jullie beiden over pak hem beet 5 jaar nog eens spreken, en dat we dan dit topic terug pakken.

En voor de rest, take care, capje op, body'tje aan, en gas!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:08

Zullen we weer ontopic gaan? :Y)

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:08

Juul schreef:
Jammer.. zou het graag doen. :) Vind het wel een beetje grappig zo. Dit was dus alleen maar bedoelt om mij voor gek te zetten?

Ik bescherm je juist. Er zouden ernstige ongelukken kunnen gebeuren door jou ontwetendheid.
Ik durf te wedden, uberhaubt al voordat je erop zit.

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:09

haha! wat een gedoetje! we kunnen wel gaan stemmen:

wie rijd het beste(A)!
of uhh:

hoe vaak ben jij gevallen of wat dan ook haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:10

Nee Province, dat is een misverstand, dat heeft ze niet gezegd. Het commentaar over Prinsenstad was totaal niet positief, achteraf.

Ik ben 42 en ooit nooit verder gekomen dan L2 dus rijden kan ik niet en ik denk dat ik kwa valpartijen voorbij de 150 ben.

Anoniem

Province schreef:
Jorine_Falco schreef:
Province: nu vindt ik dat je jezelf tegenspreekt, maar dan in een andere vorm. Daarnet mocht ze ernog op.

Ik weet zeker dat je wat je op een GOEDE manege leert op een PARTICULIER paard kan toebrengen, en geloof me, ik heb ervaring. ;)

Na De F10 gaan ze ook kijken naar de combinatie + nageeflijkheid en ontspannenheid :).

Nee, je hebt geen ervaring. Je had het tegen Suelitha, over Manege Prinsenstad he? Dat het een goede manege was?

Daarom heeft het voor ons ook helemaal geen zin om met een 14-jarige en 18-jarige in discussie te gaan over correct paardrijden. Die wéten dat gewoon nog niet als ze alleen maar op manege paarden rijden, en een verzorgpony hebben die het erf niet afkomt!

Laten we afspreken dat wij jullie beiden over pak hem beet 5 jaar nog eens spreken, en dat we dan dit topic terug pakken.

Die kleinerende opmerkingen ben ik echt wel zat nu. Als je niet met jongeren in discussie wil wat doe je dan in godsnaam op Bokt waar zeker meer dan de helft jongere is? Ga dan lekker een oude l.ullen forum zoeken waar iedereen dezelfde herseninhoud als jou heeft.

Anoniem

Nou Juul je moet niet zo persoonlijk worden, op de man spelen mag niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:11

Province schreef:
[naam] schreef:
Jammer.. zou het graag doen. :) Vind het wel een beetje grappig zo. Dit was dus alleen maar bedoelt om mij voor gek te zetten?

Ik bescherm je juist. Er zouden ernstige ongelukken kunnen gebeuren door jou ontwetendheid.
Ik durf te wedden, uberhaubt al voordat je erop zit.

Lees je eigen posts dan maar eens terug. Vind het behoorlijk flauw worden zo. ;)

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:11

Daarom heb ik ook even getemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:12

suleilitha schreef:
Nou [naam] je moet niet zo persoonlijk worden, op de man spelen mag niet ;)

Oh en wat doe jij dan in die PB's van gisteren. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:13

En ik ben gewoon eerlijk over mijn eigen nivo en aantal vlieglessen die ik heb gehad ;)

PB's bespreken is niet toegestaan op een forum, Juul. Verder heb ik geen onvertogen woord gezegd, ben heel beleefd gebleven. Op Bokt staat verder straf op het bespreken van PB's, je kunt er een OW voor krijgen.

On topic maar weer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:14

Province schreef:
Jorine_Falco schreef:

Ik weet niet wat voor onzin je nu allemaal loopt uit de kraaien?
Ik heb juist het tegenovergestelde gezegt, en dat weet ze maar al te goed.

Tuurlijk heb ik een verzorgpownie van 1.20 waar ik lekker penny loop mee te wandelen.
Niet dus.
Ik ben nu even paardloos, heb toch echt een hengstje en een mishandelde merrie verzorgt, ook rijden ja met begleiding. :)
En dat ik 14 ben, hoeft niet te betekenen dat ik hier niet goed kan discusieëren.

En ik zal altijd nog blijven lessen, dus alsjeblieft: gooi geen vooroordelen hier neer. Kom anders een keer kijken, of ik stap op je paard, dan zie je hoe ik rijd. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:15

Ik ken iemand die zet voor ze gaat rijden de camera op een statief die het rijden filmt en daarna gaat ze het bekijken en haar leer eruit trekken. :D Best grappig en ook wel nuttig denk ik, maar toch vind ik het prettiger om een objectief iemand bij de bak te hebben met veel verstand van zaken (meer dan mij).

Heb de rest van het topic niet gelezen, alleen de titel hoor! :D

Province

Jorine_falco,

Ja uhu, dream on.

Anoniem

Ndewilde schreef:

Kijk eens aan, aardig jong nog ook. Nou kom maar op ;).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:16

Echt gezellig hier zie ik nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:18

Wat mij opvalt is dat vooral kinderen van ouders die zelf niet in de paarden zitten, alles beter lijken te weten. Ik hoefde het voor mijn 20ste niet te proberen om ouderen te "beleren" met mijn toenmalige "paardenkennis".

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:20

ja bij ons zijn er ook veel ouders die hun kinderen de hemel inprijzen dat ze alles kunnen en de beste zijn zo irritant:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:21

Province schreef:
Jorine_falco,

Ja uhu, dream on.

O, dus je gelooft me niet? Je gelooft niet dat ik een mishandele merrie en een hengst gereden heb?
Je hoeft me neit te geloven hoor, maar of ik een mishandelde merrie gereden heb: pb Vera23 of ik Chelsey heb verzorgt.
Hengst kent ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:22

Wat de een mishandeld vindt, vindt een ander weer niet.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:23

Tja wat is les nodig hebben.... Het is nooit verkeerd om les te hebben van een goede instructeur die rekening houd met wat beide kunnen en willen.
Ik heb zelf op dit moment geen les, ik geef ook eerlijk toe dat ik de laatste weken niet aan rijden ben toegekomen. Ik doe wel eens in de zoveel tijd een paar weken les achter elkaar om zo weer wat opfrissing te krijgen en mijn houding te verbeteren.

Mijn mening is dus dat je niet elke week les nodig hebt als de basis er maar goed in zit. Dat je je paard niet stoort en dat je geen dingen aan je paard gaat vragen die je zelf nog niet kunt.
Je kunt wel zeggen dat iemand die geen les heeft een paard naar de knoppen kan rijden maar iemand die fout les krijgt doet dit vaak nog erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:25

suleilitha schreef:
Wat de een mishandeld vindt, vindt een ander weer niet.

Oh ja die is makkelijk.