moderne dressuur slecht voor het paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:02

Ik ga mezelf inderdaad niet op het i-net plaatsen, maar ik wil zowel kiwko als jasmijn van harte uitnodigen om eens langs te komen. Ik zal dan zelf rijden en wil er ook voor zorgen dat jullie een les kunnen volgen van mij. je mag zelfs op 1 van mijn paarden rijden, zodat ik jullie kan uitleggen wat ik precies bedoel en dat je zelf kunt voelen wat ik bedoel.

KiWiKo

Re: moderne dressuur slecht voor het paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:04

ik voor een neem de uitnodiging graag aan..........

as zaterdag ben ik all yours :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:05

Is prima, hopelijk is het dan wel een beetje mooi weer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:07

in de regen is ook goed :) :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:08

KiWiKo schreef:
in de regen is ook goed :) :)

Regen is niet erg, maar als het stormt wordt het er niet fijner op...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:10

beetje wind.......worden ze vrolijk van...........vrolijkheid omzeten in arbeid.......en je hebt nergens last van :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:12

Ja, vrolijk worden ze er wel van...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:37

Oke dan! En waar gaat dit precies plaatsvinden? Mag ik ook komen kijken? Misschien kan ik er nog wat van leren (hoogst waarschijnlijk wel ;) )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:40

als zammie het goed vind ben je wat mij betreft welkom......

ik ben ik

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:43

Laten we dan een dag afspreken als het ook inderdaad weer mooi weer is. Zou jammer zijn als het de gehele tijd regent en doet. Met een maandje is het vaak al heel mooi weer, dus als jullie dat wat lijkt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:45

ik vind dat het morgen voorjaar moet worden............ ben die winter zoooooooooooo zat :)

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:47

Hier is het al flink lente! Maar ik zit dan ook aan de andere kant van de oceaan...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:53

Ja, das prima. Is voor de kijkers wel net zo fijn als het niet zo koud is. Tenminste als ik mee mocht ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:56

callunairis schreef:
Hier is het al flink lente! Maar ik zit dan ook aan de andere kant van de oceaan...

waar woon jij dan?
Oh, ik ben deze winter ook echt beu. Wil zo graag weer lekker weer en lekker buiten bezig zijn, zonder van alles aan te moeten trekken om het niet koud en nat te krijgen... nee, van mij mag het voorjaar ook echt komen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:57

Sannessep schreef:
Ja, das prima. Is voor de kijkers wel net zo fijn als het niet zo koud is. Tenminste als ik mee mocht ;)

Tuurlijk, is toch gezellie :D

festerbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:08

heb je een filmpje waar je het kunt zien??

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:26

Zammie schreef:
callunairis schreef:

waar woon jij dan?
Oh, ik ben deze winter ook echt beu. Wil zo graag weer lekker weer en lekker buiten bezig zijn, zonder van alles aan te moeten trekken om het niet koud en nat te krijgen... nee, van mij mag het voorjaar ook echt komen.

Ik woon in west virginia, in de US... Heerlijke lentes, lange zomers en zeer aangename nazomer/herfst... Tuurlijk af en toe regen, maar met die aantallen is het te behappen en zelfs aangenaam/verfrissent :-) en de winters zijn tenminste echt, lekker dik pak sneeuw!

Jullie mogen hier komen rijden hoor! Maar is misschien een beetje ver ;-)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:45

Ik ben jaren terug in Canada geweest in de buurt van Toronto. Daar was de zomer juist erg benauwd. Is dat bij jullie niet zo? Had ook te maken met de bergen heb ik destijds begrepen, maar dan woon je wel in een heel mooi land hoor! Ben best wel een beetje jaloers...

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:49

Nee, het is hier niet veel benauwder dan het in Nederland soms in de zomer kan zijn... met dat verschil dat hier heel veel rivieren zijn die heeerrrlijk verfrissent zijn! Je kunt er zelfs heel goed met paarden zwemmen op sommige stukken

Ok nu stop ik want ik wil je nu ook weer niet groen en geel maken. Maar je bent welkom eens langs te komen hoor! :-)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:56

Als ik geen paarden meer heb (en dat zal hopelijk nog heel lang duren) dan kom ik graag langs. Dat wat jij omschrijft herken ik van Canada. Ik heb daar ook meerdaagse buitenritten gemaakt en die natuur is zo overweldigend en inderdaad kun je zo door de stroompjes rijden.. Ben nu weer even helemaal aan het wegzwijmelen.....

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:41

Lovely schreef:
De omzet van ANKY Technical Casuals (R) bijvoorbeeld, of de verkoop van sperma van hengsten die door Anky voor hengstenhouder X worden uitgebracht op wedstrijden. De sponsoring door dressuurstal Y van evenementen (u ook een sigaartje?), de lessen, de clinics en noem alles maar op. Het schijnt bepaalde topruiters niet echt te boeien dat ze door allerlei hutseknutsers (slecht) worden nagedaan.

Welcome in the real (horse)world.......

Je laatste opmerking ben ik het niet mee eens. Juist Anky en Sjef hebben heel veel tijd en energie gestopt in educatie. Niet alleen dmv clinics maar ook doordat Anky ontzettend veel lessen geeft in de middag en dan ook elke keer gemotiveerd weer in de baan staat. Voor het geld hoeft ze dat nou ook weer niet te doen. Er zijn zelfs leerlingen die geen euro afrekenen.

De Duitse topamazone Isabelle Werth geeft uit principe vrijwel geen les omdat ze zelf zegt geen benul te hebben hoe dat aan te pakken.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:52

Zammie schreef:
Ik ga mezelf inderdaad niet op het i-net plaatsen, maar ik wil zowel kiwko als jasmijn van harte uitnodigen om eens langs te komen.
Ik zal dan zelf rijden en wil er ook voor zorgen dat jullie een les kunnen volgen van mij. je mag zelfs op 1 van mijn paarden rijden, zodat ik jullie kan uitleggen wat ik precies bedoel en dat je zelf kunt voelen wat ik bedoel.

Zonder arrogant te willen zijn zou ik dan toch graag eerst wat meer achtergrondinfo over jou kennis en kunde ontvangen voordat ik met paard en al naar de andere kant van het land afreis.... (ik ben overigens niet te beroerd om met mijn paarden het hele land af te reizen, maar dan moet het wel echt de moeite waard zijn) Mijn tijd is schaars en komende periode heb ik al wat clinics gepland staan (bij Sander Marijnissen en subtop jurylid Lia de Ruiter). Als jij mij kan overtuigen dat jou deskundigheid die van hun dik overtreft, dan kom ik graag jou kant op. Filmpje van een sterk staaltje rijkunst van jou zou een goede indicatie geven. Als jij werkelijk zo goed bent dat het echt de moeite waard is wat van jou te komen leren, dan zou het absoluut geen schande zijn als er filmpjes van jou op het internet circuleren toch?

Als Kiwiko wel de moeite neemt zonder achtergrondinfo af te reizen, dan hoor ik graag hier haar ervaringen ;)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:29

Als ik het goed begreep was het niet perse nodig om eigen paarden mee te nemen toch? Je mag toch op één van haar paarden? Dan scheelt het al heel wat tijd, als je zonder trailer die kant op kan komen...

Maar kan me ook wel voorstellen dat je liever eigen paarden rijd overigens.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:37

Sannessep schreef:
Als ik het goed begreep was het niet perse nodig om eigen paarden mee te nemen toch? Je mag toch op één van haar paarden? Dan scheelt het al heel wat tijd, als je zonder trailer die kant op kan komen...

Ook dan moet dat wel de moeite waard zijn... Ik kan thuis ook op tig verschillende paarden rijden. Ik heb alleen interesse in het rijden van een echt heel bijzonder en goed doorgetraint en hoog opgeleid paard (en zelfs dat kan ik thuis ook). Maar geef mij echt een goede reden, en ik reis graag naar drenthe af.

@ Zammie: de achtergrondinfo mag anders ook per PB hoor, als je niet wil dat dat op internet circuleert.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:06

Ik word ook wel een beetje nieuwsgierig.