slofgebruik zo af en toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: slofgebruik zo af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:44

ja idd... en die sloft dwingt dan het paard de kop niet de lucht in te doen.. het idee dat ze niet weg kunnen en daardoor juist eerder de lucht inkomen...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:44

Eigenlijk is de slof ook een kansloos discussie onderwerp :D Hahaha, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn ;)
Ik ken mensen die de slof netjes gebruiken en bijvoorbeeld niet hun paard vastzetten oid, en die moeten het ook zelf weten.. en die zullen er vast een reden voor hebben.
Ik weet dat het mijn gebrek is als iets niet lukt.. Daarom geeft het ook veel voldoening als het dan met behulp van training en oefenen wél lukt :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:46

Roos_s schreef:
tja wat is er aan een hoofdstel wat er dwingt? wat is er aan een zadel wat dwingt? een bit idd... maar zolang je een dubbelgebroken trensje gebruikt val dat wel mee hoor.... dus vind je beetje kinderachtig doen...

Kinderachtig? Nee joh houd het een beetje luchtig hier :D
Een slof kan er ook voor jan banketstaaf aan hangen hoor, richt het ook niks aan, zelfs met een dubbelgebroken trens kan je nog wat aanrichten als ik de NH goeroes mag geloven (oeehhhhh niet te serieus opvatten mensen :D :D )
Maar als we het even zo gaan bekijken (jaja ik kom op gang :D ) dwing je je paard in feite ook dat hij moet lopen als je erop zit, kan je ook goed wat mee aanrichten hoor, je 'dwingt' hem toch ook dat hij een zadel op moet, een hoofdstel aan moet, en ga zo maar door? :D
Weet niet hoe de meeste hier een slof gebruiken, maar ze lopen precies hetzelfde als zonder slof, en voor iemand het gaat verdraaien, ik rijd niet iedere dag met slof, trek hem niet (gelijk vanaf het begin) strak, en gebruik hem alleen als er echt niks anders op zit.

:D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:47

Roos_s schreef:
ja idd... en die sloft dwingt dan het paard de kop niet de lucht in te doen.. het idee dat ze niet weg kunnen en daardoor juist eerder de lucht inkomen...

Nou dan heb je wel een extreem slof gebruik willen ze de lucht ingaan hoor!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:48

dus omdat we ze toch al "dwingen" met hoofdstel, zadel, en er op te zitten. mag je ook een slof gebruiken?
casper dat is je slechtste argument deze avond.

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:48

Citaat:
Nou heb er echt wel een paar gezien die flink geprotesteerd hebben hoor met de slof, dat is pas gevaarlijk als ze omhoog komen, onderschat dat niet!

Idd een discussie waar niemand het mee eens is, maar blijft toch leuk om te discussieren

Ja, iodd daarom ga ik er nog even lekker tegen je mening in :D

Als een paard protesteerd tegen een slof, dan kan ik maar 1 ding zeggen: afdoen dat ding. Dan weet je niet hoe je ermee om moet gaan! Dan heeft de slof niet los gehangen maar strak! Of heb ik het nu mis? Als een slof lekker los hangt is er geen rede om te proteseren...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:49

of een extreem gevoelig paard... daarnaast loopt een paard met slof echt niet hetzelfde als een paard zonder slof (mits dat ding hele tijd loshangt)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:49

casperrr schreef:
Weet niet hoe de meeste hier een slof gebruiken, maar ze lopen precies hetzelfde als zonder slof,

Dát is denk ik niet helemaal waar...Met een slof kan je ze (om het maar ff zo te zeggen) naar beneden trekken en dat gaat dan niet echt uit ontspanning... ;)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:50

Ach tis al laat :D Maar ik zeg niet dat je daarom maar een slof mag gebruiken! Ik zeg alleen dat niet alleen de slof een dwangmiddel is, niet alles verdraaien wat ik zeg lijntje ;)

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:51

Citaat:
Nou heb er echt wel een paar gezien die flink geprotesteerd hebben hoor met de slof, dat is pas gevaarlijk als ze omhoog komen, onderschat dat niet!

Idd een discussie waar niemand het mee eens is, maar blijft toch leuk om te discussieren

Ja, iodd daarom ga ik er nog even lekker tegen je mening in

Als een paard protesteerd tegen een slof, dan kan ik maar 1 ding zeggen: afdoen dat ding. Dan weet je niet hoe je ermee om moet gaan! Dan heeft de slof niet los gehangen maar strak! Of heb ik het nu mis? Als een slof lekker los hangt is er geen rede om te proteseren...

en daarna kan je hem nog altijd wat strakker pakken, als het paard niet protesteerd enz
Laatst bijgewerkt door _Google_ op 18-01-09 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:51

ten koste van rug-gebruik, buikspieren, en met daarmee achterbeengebruik, ontspanning.. nou vind ik wel heel wat dingen waar het invloed op heeft.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:52

Neej maar het is zoooo makkelijk jezelf in de maling nemen met een slof... Leuk voorbeeldje:
Als iemand áls ze rijdt met slof rijdt... Het gek vinden dat haar paard dan met wedstrijd met zijn koppie in de lucht loopt... Duuuhuuuh ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:52

en stel dat ze dan met slof net zo lopen,
waarom heb je m dan nog om?
snap die logica niet

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:53

Ja dan is het eind helemaal zoek :Z

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:54

Gewoon niet omdoen :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:54

_Google_ schreef:
Ja, iodd daarom ga ik er nog even lekker tegen je mening in :D
.

Ga je gang hoor :D Maar waarom zou een paard protesteren tegen een slof? Ja als je hem met zijn snufferd tussen zijn benen trekt, maar daar gebruik ik hem niet voor!

Patriesja schreef:
Dát is denk ik niet helemaal waar...Met een slof kan je ze (om het maar ff zo te zeggen) naar beneden trekken en dat gaat dan niet echt uit ontspanning... ;)
[/quote]
Nou ik trek hem niet naar beneden hoor! Zie trouwens net dat ik wat vergeet in mijn vorige post, mijn excuses maar er moest stan 'ze lopen bij mij precies hetzelfde als zonder slof. Simpelweg omdat ik ze niet naar beneden snok!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:55

maar daar ben ik heel goed in casper, en ik uit mijn talenten graag

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:55

lijntje87 schreef:
en stel dat ze dan met slof net zo lopen,
waarom heb je m dan nog om?
snap die logica niet

Wel een beetje opletten, wat hebben Sjaantje en ik nou het hele topic proberen te vertellen? :z

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:57

casperrr schreef:
Patriesja schreef:
Citaat:
Nou ik trek hem niet naar beneden hoor! Zie trouwens net dat ik wat vergeet in mijn vorige post, mijn excuses maar er moest stan 'ze lopen bij mij precies hetzelfde als zonder slof. Simpelweg omdat ik ze niet naar beneden snok!

Kijk dan praat je idd over jezelf en wordt het in de context al heel anders hahaha

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:58

Ja de een trekt hem met zijn snufferd tussen zijn voorbenen, daar ben ik niet echt een voorstander van nee :D Maar zoals ik al eerder in het topic zei, ik kijk liever naar mezelf, wat andere doen moeten ze zelf weten, daar ga ik me niet al te druk over maken ;)

Het moraal van dit topic: een betere wereld begint bij jezelf! :D

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:59

sjaantje begreep ik al helemaal niet casper.

cherie78

Je kunt het ook zo bekijken:
Men gebruikt een dwangmiddel als hulpmiddel, om ze te dwingen het hulpmiddel te accepteren.

lijntje87

daarom, sluiten dit topic, straks gaan we nog rellen

_Google_

Citaat:
Ja, iodd daarom ga ik er nog even lekker tegen je mening in
.

Ga je gang hoor Maar waarom zou een paard protesteren tegen een slof? Ja als je hem met zijn snufferd tussen zijn benen trekt, maar daar gebruik ik hem niet voor!

Nu moet jeje niet aangesproken gaan voelen he :D
Ik had het ook niet over jou.. Maar er zijn genoeg anderen die het wel doen, en die er niet mee om kunnen gaan.
Daar moet je het wel mee eens zijn, toch ? :D

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:00

modie schreef:
Je kunt het ook zo bekijken:
Men gebruikt een dwangmiddel als hulpmiddel, om ze te dwingen het hulpmiddel te accepteren.

hallo! weet je wel hoe laat het is, ga jij even raadseltjes voorleggen