Ninx schreef:Jade schreef:bij een wat dominanter paard wat de trucendoos opentrekt en mensen tegen de wand plet vind ik een klets echt wel geoorloofd; natuurlijk zijn er mensen die hun zweep overmatig gebruiken, maar ik vind niet elke mep ongerechtvaardigd.
Maar dan heeft dat paard toch al eerst 40 andere zijweggetjes ingeslagen voordat het grovere maatregelen neemt? Dan ben je dus al een eind op weg met zo'n paard waar je niet wil zijn...
Ik geloof er heilig in dat je dergelijk gedrag al veel eerder in de kiem kunt smoren zonder het in een later stadium eruit te hoeven slaan.
Daarbij zeg ik ook direct eerlijk dat ik wellicht ook in dergelijk knelsituaties zou kunnen belanden... ik sla mezelf niet vreselijk hoog aan hoor! Haha!
Maar een zeer getalenteerd ruiter/paardenmens komt niet snel in dergelijke problemen zegt mijn gevoel en ervaring.... die zijn dat paard vaak al zes stappen voor.
dit was een paard wat verkocht was omdat hij zijn eigenaar naar de wei bracht. hij had die trucjes reeds verzameld en probeerde ze gewoon een voor een uit als er een nieuw iemand op zijn rug stapte. natuurlijk wil je niet zover komen met je paard, maar die optie is er niet altijd.