ligt een beetje aan de temperatuur, als het erg warm is wat langer rond de 20 min. als het echt heel koud is soms maar 5 min maar dan draaf ik met een wat langere teugel.
Ik longeer hem eerst omdat hij nog zoo jong is en veel te veel energie heeft, en dan laat ik hem meestal 5 min stappen. Als ik erop zit laat ik hem een paar minuten stappen en dan gaan we aan het werk. Uitstappen doe ik wel lang
Ik heb een groot paard wat ook nog is snel stijf is en vooral met dit weer. Dus voor dat ik ga rijden doe ik ze stal en gaat ie ondertusse in de stapmolen. Dan snel zadelen en in de bak verder stappen en al vast wat figuren rustig en dat doe ik ook nog zo n 10 min.
Ik stap niet in, mijn paard komt doorgaans van de wei. Heeft zichzelf ingestapt. Dus ik ga lekker draven met een losse teugel en pak langzaam de achterhand er wat bij.
Niet. Onze paarden staan altijd buiten en bewegen de hele dag door. Ook rijden wij nooit in de bak.
Als we buitenrijden gaan we direct draven.
Charlottje
Geplaatst: 21-02-09 14:42
Ik stap vaak maar iets van 5 minuten. Eerst is madam altijd erg fris en mag ze een paar rondjes met lange teugel. Daarna stel ik haar wat lager in en stap zo nog een paar rondjes door.