Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:44

Kadankovitch schreef:
wat is NH [goeroe] ?

Natural Horsemanship

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:53

knollentuin schreef:
Alle aannames van ene heer hier dat het verkeerd aangeleerd is ga ik niet op in.
Laat zelf maar eens zien wat jezelf presteert en dan praat ik wel verder met je.

Wanneer je aangehouden wordt door de politie die je mededeelt dat jeen snelheidsovertreding hebt gemaakt dan zeg dat toch ook niet?
Weerspreekt mij met argumenten, niet met emoties.
Ik ben niet vals zoals velen hier op Bokt, ik ben eerlijk en strikt, ik probeer niet om je te kwetsen, ik weet aan de hand van tientallen/honderden van je posts dat je niet zwaar tilt aan hetgeen ik aangaf, maar waarom niet?
Het is de essentie van de klassieke dressuur, in het kort, zoals staat in het verfoeide FEI art401 en uitgaand van het feit dat in de verzameling het gewicht meer en maar naar de achterhand verplaatst wordt.
Ik heb niet altijd gelijk, ik vergis me soms, ik gebruik soms verkeerde woorden of uitdrukkingen, who's perfect.

Ik neem aan dat je niet je slechtste foto's hebt uitgezocht om te laten zien.
Geef met argumenten aan waarom het achter de teugel gaan bij jou wél correct is, waarom er géén gewichtsverplaatsing plaats heeft in de passage, ik ga er dan van uit dat we het eens zijn dat dat in de passage de bedoeling is, waarom het schouderbinnenwaarts niet verzamelend gereden is, waarom de buiging in je appuyement niet zichtbaar is.
Allemaal zaken die bij elkaar horen.

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:35

Leuk hoor Peetstap. :j Bedankt voor het plaatsen.

Ayasha
Blogger

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:38

Je bent geen politie dus je hebt ook geen gelijkaardige rechten Simpleman. Ik begrijp knollentuin haar reactie helemaal.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:51

Peetstap schreef:
Mochten jullie behoefte hebben in wat droogkloot met humor benadering mbt veel onderwerpen die hier langskomen:
Kan ik deze site van harte aanbevelen: http://www.paralelli.eu/goeroe.htm
Heb je in ieder geval nog leuke ontspannen avond :j

Kom veel dingen tegen op deze site die me, uit eigen praktijk ervaring , doen lachen van herkenning.
Tendens algemeen: Kiss

Ok ik lig helemaal plat _O- bedankt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:00

Peetstap schreef:
Mochten jullie behoefte hebben in wat droogkloot met humor benadering mbt veel onderwerpen die hier langskomen:
Kan ik deze site van harte aanbevelen: http://www.paralelli.eu/goeroe.htm
Heb je in ieder geval nog leuke ontspannen avond :j

Kom veel dingen tegen op deze site die me, uit eigen praktijk ervaring , doen lachen van herkenning.
Tendens algemeen: Kiss

Heel herkenbaar. De "jezus-stap", eigen forum-idee voor eigen volgelingen...
Ik vind stap 2 ook briljant: "Gebruik wazige en onduidelijke taal zodat je volgelingen niet begrijpen wat je bedoelt. Dit werkt status verhogend en je volgelingen zullen onderling toch niet aan elkaar durven toegeven dat ze er geen hout van snappen."
Leuk geschreven. :+

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:23

Blader maar es naar het hoofdmenu, er staan nog veel meer gortdroge en herkenbare dingen in met de nodige zelfspot.
Ze veegt o.a. (terecht) de vloer aan met Klaus H.
Briljant en kiss is haar algemene aanpak.

Lijkt me een tof mens om dingen van te leren :j

Edit; het gaat mij er dus niet om iemand persoonlijk hier op dit forum topic onderuit te halen.
Reargeerde omdat Klaus hier wordt aangehaald , en ik mag zelf graag eerst feiten en achtergronden onderzoeken voordat ik iemands uitspraken en dingen geloof op zijn blauwe ogen.
En over Klaus heb ik al jaren zo mijn visie, uit de praktijk gegroeid.
En dat zijn nou niet bepaald "whow" ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 26-12-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:26

Peetstap schreef:
Blader maar es naar het hoofdmenu, er staan nog veel meer gortdroge en herkenbare dingen in met de nodige zelfspot.
Ze veegt o.a. (terecht) de vloer aan met Klaus H.
Briljant en kiss is haar algemene aanpak.

Lijkt me een tof mens om dingen van te leren :j

Dat werd hoog tijd.
En inderdaad een vrouw van mijn hart!
Ik heb Klaus H. een tijde van dichtbij gevolgd toen hij een bais had in Oirsbeek. Ik schrok ervan, de mate hij van niets iets kon maken in de media. Maar goed dat is zijn opleiding geweest; film-regisseur.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:58

Een aantal pagina's terug heeft dacht ik Maura precies omschreven waar het telkens mis gaat in dit topic. Anderen hebben ook hun ergenis geuit. En ik word nu ook heel moe van de vele persoonlijke aanvallen op telkens dezelfde persoon! Het komt zelfs zo langzamerhand op mij over dat per definitie alles wat in die richting wijst of door diegene word geschreven als foutief, onzin of kletskoek word beschouwd. De discussie over het verschil tussen de 2 foto's begon heel interessant en goed maar is ook alweer afgedwaald naar persoonlijke aanvallen.

Heb inmiddels ook getemt, ik voel mij bv. ook niet vrij om mijn mening te geven. Alleen omdat ik mij wel in sommige posts van een bepaald persoon in dit topic kan vinden. Tuurlijk ben ik het er ook niet altijd mee eens, maar dat heb ik ook met anderen. Ik vind het jammer dat er gewoon niet meer open gepraat word hier met elkaar, zonder vooroordelen! Zo heb ik van meerderen hier al veel mogen leren in het verleden, verschillende invalshoeken en verschillende meningen. Helaas pest de een de ander nu momenteel gewoon weg. Zonde. Denk dat dat ook de reden is waarom er wel veel mee lezers zijn maar er niet actief mee gepost word. Men durft gewoon niet meer.

Dat er zo op de man word gespeeld door een aantal is gewoon erg jammer en zeer onterecht naar mijn mening. Zonde.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:03

Mwah marijke, vind jij de toon van simpelman correct?
Hij stelt zich op als politie, waarvan? Van de dressuur?? Laat me niet lachen. Dan krijg je een hele opsomming, wat ik allemaal niet goed blijk te doen en ik moet examen vragen beantwoorden, passage? Geen pas passage op de foto te zien, appuyementen?? Ook niet, sorry simpelman, ook dat antwoord kan ik je niet geven, schouderbinnenwaarts? Nope ook niet.
Daarbij voel ik me niet geroepen de vragen te beantwoorden omdat je de mijne ook nooit beantwoord.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:53

Moderatoropmerking:
De afgelopen dagen heeft er een tijdelijke slotje gestaan op dit topic vanwege de sfeer en de persoonlijke opmerkingen over en weer tussen een aantal gebruikers.

Op RT-D staan wij vaak iets meer toe omdat er een goede discussie gevoerd moet kunnen worden. Dit topic loopt meestal goed omdat jullie het zelf wel in de gaten houden. Echter komen er momenteel teveel persoonlijke opmerkingen voorbij en is er met regelmaat door ons ingegrepen op reacties die simpelweg niet door de beugel kunnen.

Het onderwerp dat jullie bespreken is een onderwerp dat iedere ruiter, trainer maar ook individu anders kan zien. Geef een ander dan ook de ruimte om zijn of haar mening te plaatsen in dit topic.

Irritaties onderling kunnen er zijn maar houdt er rekening mee dat iedere gebruiker zijn mening en gedachte (netjes geformuleerd) mag plaatsen op bokt.

Dit topic gaat weer open en ik wens jullie een fijne voortzetting van dit informatieve topic.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:54

Ah fijn! Bedankt Apple!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:07

Inderdaad bedankt voor deze opmerking.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:46

Fijn!!

Totaal ander onderwerp: ik heb voor het eerst galop aan de hand kunnen doen! Wauw zo gaaf! Ik hoop er is een foto van te kunnen laten zien!
Meer mensen hier die ook aan de hand werken qua gebruikers in dit topic?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:55

Ik heb het veel gedaan, maar door de toestand van mijn landingsgestel, hou ik het nu beperkt tot het werk in P+P , dat blijft lekker langzaam.
Werk in galop aan de hand bewijst een hoge mate aan controle, mijn compliment

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:03

Leuk pol, hoe doe jij t? Ik werk niet veel aan de hand maar kan m'n paarden aan halster en longelijn meer laten doen dan een rondje lopen,
Bedankt Apple voor t openen van t topic

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:08

Ik geef toe dat er idd wel wat werk in zit! Vandaag was gewoon het goeie moment om de gok te wagen of ze het aankon! Was meteen in feeststemming! Had het Tot nu toe alleen maar als iets onbereikbaars gezien..Iets wat alleen andere konden!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:09

knollentuin schreef:
Leuk pol, hoe doe jij t? Ik werk niet veel aan de hand maar kan m'n paarden aan halster en longelijn meer laten doen dan een rondje lopen,
Bedankt Apple voor t openen van t topic

Je bedoelt puur de technische Hulp?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:11

Nee loop je met lange teugel of dubbele lange of aan schouder met je hoofdstel

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:17

Ik loop aan de schouder met hoofdstel!
Mooi van vanmiddag vond ik ( klinkt wat zweverig) maar ik dacht aan de galop en zij sprong aan! 2e maal ( even kijken of ik mezelf niet in de maling nam) maakte ik zelf galoppasje en sprong ze wederom aan!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:18

Kadankovitch schreef:
Ik heb het veel gedaan, maar door de toestand van mijn landingsgestel, hou ik het nu beperkt tot het werk in P+P , dat blijft lekker langzaam.
Werk in galop aan de hand bewijst een hoge mate aan controle, mijn compliment

Dank je wel Kadank!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:21

Ja, dat bedoel ik, ik doe dat soms idd ook met hoofdstel, maar ik kan dat ook aan halster met longelijn, lekker spelen met t paard

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:32

Knap Pol1, kom maar op met die foto's!

Ik moet me dringend meer zetten aan het werk aan de hand, maar ik ben zo'n vreselijke klungel en mijn ruin... ja die gaat gewoon rechtdoor, dus het vereist heel wat geduld.

Ik laat me door jullie inspireren dus!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:56

Fijn dat het topic weer open is!

Ben ook heel benieuwd naar hoe dat er uit ziet. Ik heb helemaal geen ervaring met werk aan de hand. Buiten gewoon longeren (enkele lijn en touwtjes bijzet) echt nog nooit gedaan. Heb ook echt helemaal niemand in mijn omgeving die dit doet, dus kan me niet zo goed een voorstelling hoe galop aan de hand in zijn werk gaat. Dacht dat werken aan de hand vnl werken in stap was 8)7

Hier ook helemaal blij vandaag. Lig al langere tijd lichamelijk behoorlijk in de lappenmand waardoor ik veel balans en coordinatie in mijn benen mis. Maar vandaag voor het eerst sinds anderhalf jaar weer op mijn paard gezeten en dacht...Yes...we maken weer een stap vooruit ipv alleen maar proberen te behouden wat was. Niks spectaculairs hoor, maar gewoon weer net een stapje meer aan elkaar met behoud van activiteit en volledig loslaten in het lichaam.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:24

oji schreef:
Maar vandaag voor het eerst sinds anderhalf jaar weer op mijn paard gezeten en dacht...Yes...we maken weer een stap vooruit ipv alleen maar proberen te behouden wat was. Niks spectaculairs hoor, maar gewoon weer net een stapje meer aan elkaar met behoud van activiteit en volledig loslaten in het lichaam.

Whow, dat moet toch heel fijn voelen een paard onder je na zo'n lange tijd, geniet ervan.

Mooi dat topic weer open is gesteld.

Wil meteen nogmaals van de mogelijkheid gebruik maken dat de door mij geplaatste droogkloot linkje absoluut NIET was bedoeld om iemand alhier onderuit te halen.
Dat het daarvoor wordt gebruikt is niet mijn verantwoording, en niet de bedoeling.

Het gaf mijzelf een frisse kiss benadering van vele dingen in de paardensport.

Pol1: galop ben ik echt nog niet aan toe, kan draf zelf al amper bijhouden, vooral als de bak zwaar is.
(zweet ik harder als paardje _O- )
Er loopt op bokt een fijn apart topic over werken aan de hand.