Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxdomiixx schreef:Je paard komt op mij over als een left brained introvert (parelli term). Ik denk je dat best wat zal hebben aan technieken die daarbij horen. Keyword bij introvert is langzaam. Vaak wille we deze paarden juist voorwaarts krijgen door zelf meer te doen enzo. Dit werkt averechts. Zorg voor afwisseling, vraag ze minder dan ze aanbieden dus bijv. Een nog langzamere draf of minder pasjes van een oefening.Doel voor introvert is motivatie. Het kan trouwens bestzijn dat je paard switcht in horsenality dan moet jij ook switchen. Ik heb zo een paard ontzettend lastig maar wel leuk. Bij het rijden gaat hij ook in manege stand, hij krijgt een soort blokkade waardoor hij in verzet gaat (introverte verzet). Daar moet je doorheen op een introverte manier. Mijn paard staat nu ontzettend goed aan de hulpen, instructrice stond er versteld van, maar bij sommige oefening zit de blokkade er nog.
damian23 schreef:Milkberry schreef:Heb net het filmpje van HW bekeken. Goed duidelijk uitgelegd. Mooi filmpje. Het verschil is heeel duidelijk te zien. En ik kan jullie vertellen dat ik met het EK niet 1 verzameld paard de piaffe goed heb zien doen
Erg he?
Heb jij er een gezien waarbij de nek het hoogste punt is en niet een handbreedte daar achter?
SheeNegro schreef:Is dat nu 3 keedubbelard G*al op de foto's Simpelman?
Ik heb verder niks toe te voegen aan de gesprekken momenteel, maar ik kan wel beamen dat een goed passend bit essentieel is, wij zijn momenteel op zoektocht.
Mijn oog is gevallen op de sprenger Max Control, verschrikkelijke naam en nog ergere beschrijving op de site van sprenger zelf.. Maar een vriendin heeft toevallig dit bitje (omdat ze de beschrijving geloofde, haha) en toen ik het probeerde laatst was er toch een wereld van verschil terwijl we eigenlijk gewoon rustig aan het wandelen waren in het veld. Straks heb ik met datzelfde bitje dressuurles en als het nog maar eens een eyeopener is ga ik direct zelf halen!
http://pferdesport.sprenger.de/gebisse/ ... l-bit.html
damian23 schreef:SheeNegro schreef:Is dat nu 3 keedubbelard G*al op de foto's Simpelman?
Ik heb verder niks toe te voegen aan de gesprekken momenteel, maar ik kan wel beamen dat een goed passend bit essentieel is, wij zijn momenteel op zoektocht.
Mijn oog is gevallen op de sprenger Max Control, verschrikkelijke naam en nog ergere beschrijving op de site van sprenger zelf.. Maar een vriendin heeft toevallig dit bitje (omdat ze de beschrijving geloofde, haha) en toen ik het probeerde laatst was er toch een wereld van verschil terwijl we eigenlijk gewoon rustig aan het wandelen waren in het veld. Straks heb ik met datzelfde bitje dressuurles en als het nog maar eens een eyeopener is ga ik direct zelf halen!
http://pferdesport.sprenger.de/gebisse/ ... l-bit.html
ik heb de sprenger dynamics 16mm (dubel gebroken busstrens)Voor mij een super bitje