Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ietjelover schreef:jaa snap het helemaal.
Dat is idd precies zoals mijn instructeur het ook uitlegde.
Dus ik kan daar nu alleen iets aan veranderen door hem meer op zijn achterhand te zetten?
Maar, (misschien een stomme vraag) kan hij ook echt zijn achterhand gebruiken en gaan zitten als hij wat lager loopt? of hoe moet ik dit oplossen of zien?
Achterhand is het geen waar we het meest mee bezig zijn, het is de afgelopen weken ook enorm verbeterd.
zijn er buiten de dingen die ik al doe nog andere dingen waardoor ik de achterhand sterker zou kunnen maken?
dankjewel voor de uitleg trouwens![]()
Hij is 1.56 groot en spring gefokt. Hij toont idd groot.
Onze masseur/therapeut had maar weinig zulke brede paarden gezien.
Evelijn schreef:@ietjelover... ik denk dat je al veel goede tips heb gekregen. Gewoon geduld hebben en rustig verder werken aan het sterker maken van de achterhand.
@Fry... lastig zonder foto... maar als ze echt vlucht voor je hand dan moet je het voorzichtig aanpakken maar wel proberen een beetje meer aanleuning te vragen. Vanuit die ontspanning toch beetje contact gaan vragen... en ja daar zal ze eerst niet mee eens zijn... en weer voor vluchten maar als je dat rustig doet... en zelf ook rustig blijft komt het wel. Echter zorg echt eerst voor die ontspanning... duurt dat nu nog lang voordat je dat hebt... en raakt ze echt enorm gestressed van beetje contact... weer stapje terug.
Hier.. totaal niet meer bezig met rijtechnisch rijdenZit er hard over na te denken om hem maar met pensioen te doen... dus niet meer gericht op wedstrijden en alleen buitenritten rijden... hij is inmiddels 21... heeft nu ruim 6 weken 'stil'gestaan... en nu laatste 2 weken ongeveer er weer beetje op... maar hij is zo stug en sterk... buiten langs de weg gaat prima... maar zie mezelf nog geen normale volte rijden in de bak.
Is hij niet gewoon bejaard en is het niet oneerlijk om nu weer helemaal alles te gaan trainen (wat ons in de afgelopen jaren al best behoorlijk veel energie/tijd heeft gekost)... overbelast ik hem daar niet gewoon mee. Ik baal echt ontzettend... want ging begin dit jaar echt super... en nu... een blok beton is soepeler.