[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:01

Ik heb vandaag wel een stuk fijner gereden als donderdag! Nog steeds wel erg erg erg veel spanning jammer genoeg, uite zich vooral weer heeeeeel erg in het begin. Continu onder mij vandaan lopen (paar pasjes aan draven etc.), heel kijkerig, gewoon niet ontspannen. Heb me verstand zo veel mogelijk op 0 gezet continu gedacht; maakt niet uit maakt niet uit maakt niet uit, geduld hebben! Ben dus blijven rijden en hem gevraagd om gewoon te gaan werken door middel van stelling en buiging oefeningetjes, kleine voltes, grote voltes, op de volte van hand veranderen, gewoon van hand veranderen, grote 8'en rijden, door S van hand veranderen en noem het maar op. Uiteindelijk ontspande hij wat (YES!) en ben ik bezig geweest om hem op mijn zit terug te nemen in de stap en ook juist weer richting de middenstap werken. Vind hij erg lastig om te doen (mist best wat kracht, maar wel goede oefening voor hem). Lekker mee aan de gang gegaan, daarna aangedraaft. Was in het begin ook weer drama, pfff, je kan hem niet uitzitten en gaat alle kanten op, 1 bonk spanning maar liet zich wel snel aardig bewerken en ging zijn best doen! :D Toen hij perongelijk even heel fijn aansprong (i.p.v. het wegspringen naar galop toe) en ik merkte in de eerste passen dat ie zo fijn bij me bleef (hij galopeerd heel groot) even door gegalopeerd, toen weer rustig terug, in plaats van direct weer terug zetten. Misschien was het beter geweest om hem direct terug te zetten, aangezien ik natuurlijk geen galop vroeg (althans niet bewust). Toch dus even door gegalopeerd en enorm beloond voor wat hij liet zien. Dat was namelijk voor hem een hele goede galop!

Wel jammer dat hij als hij dan echt helemaal los laat behoorlijk impuls verlies krijgt en zodra ik dan wat meer activiteit wil er weer spanning opgebouwd word. Ben gestopt op een ontspannen draf na de galop even nog wat voltes gepakt en uitgestapt. Ondanks dat hij nog erg veel spanning had (zeker in het begin, pfffff..) en we er nog lang niet zijn (ik weet dat hij nog beter kan....), was ik toch wel erg blij met die paar momentjes dat ie zich wel weer volledig aan mij gaf en ik weer het gevoel kreeg dat we inderdaad SAMEN aan het werken waren. :)

En dat is een erg prettig gevoel als je SAMEN met je paard werkt, SAMEN met je paard DANST. :)

Ben benieuwd hoe die zich volgende week gedraagt als Sam en Jolien langs komen, ben ook heel erg benieuwd naar wat hun zien (vast heel wat aandacht puntjes voor mij, ik maak vast genoeg fouten) en wat daar uit komt. Hoop dat we dan ook wat beeld materiaal kunnen maken zodat jullie ook zien waar ik over praat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:07

Oke, wedstrijd gehad dus.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Punten 175 en 170, geheel mijn eigen schuld overigens.
Zullen jullie zeggen, wat doen die BLIJ poppetjes nou bij die punten?
Nou dat heeft zo zijn redenen.

Ik reed slordig en moest hem eigenlijk meer gesloten houden, dat heeft me emmer punten gekost en volledig terecht.
Daarbij komt het volgende grapje na maanden achterwaarts te kruipen bij het halthouden, wou hij nu niet stilstaan en ging naar voren :') ,
dan gaat het hard he?! 2 x per proef met groeten. (bij hh aw stond hij wel stil, helaas bij 2e proef, wou ie niet achterwaarts,
zoals het hoorde en ik vond dat ik daar weer een punt van moest maken. En heb hem nogmaals achterwaarts gevraagd, toen ging hij correct
aw, maar ja een 5 -2 is niet veel meer :+ . 1e proef ging hij scheef aw, maar wel nette 5 passen, maar ja, met scheef ben je je punten kwijt.)
Dan het je de middendraf, jammer.. 1e proef vertrok hij leuk, maar hij kan meer, weet ik.. dus ik vroeg nog wat, snert.. te veel, tactfouten..
en volkomen terecht een 4 aan mijn broek.
Die aan het eind van mijn proef kon ik me inhouden :D en dat werd een 7.
2e proef kreeg ik hem bij 2e middendraf niet recht, dus terecht wederom onvoldoende, want hij was scheef en kwam daarom niet weg.
sb's hadden niet genoeg lb.
Toen ging ik slordervossend verder en bij aanspringen op x wat kort door de bocht terwijl het uiteraard een rechte lijn is, uche :Y) .
De voltes 10 meter vind hij nog heel moeilijk in galop, dus dat leverde sprongverlies op, maar goed ik was allang blij dat we galloperend
de volte in en weer uit gingen.
GEbroken lijn was wederom foutje van mijn kant, zette hem vrolijk in voor 10 meter, maar hij moest maar 5, kwam uit op een slordige 7 meter
en terecht wederom een onvoldoende.
De 2e gebroken lijn vergat ik bijna, dus was ik te laat met inzetten :roll: oen.
De middengalop was ehhh, kon meer.
Wat ik bij de voltes 10 meter in draf aan het doen was geen idee, de jury ook niet geloof ik, duidelijk geval van jammer,
veel meer gesloten houden.
2e volte in midden galop ging ik tikje te enthousiast en maakte foutje bij het terug rijden, ploink uit galop, iets te veel buitenhand.

Kortom niets om trots op te zijn en toch *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Hoe zit dat dan?
Nou, deze angsthaas, scheitlijster, heeft zich prima vermaakt, slofloos overstraat gewandeld, ingereden met storm,
voetbal bij de buurvereniging en het lossen van het stro en een groot bruin paard, dat bang was voor mijn zwartje #) >;) :') :?
Daar maar uit de buurt proberen te blijven.
Instructie die langs de bak aan het schreeuwen was (strom, dus je hoorde er niets van) omdat de 3 inrijders in de buitenbak,
toevallig alle 3 van haar waren. Was nu voor mij als angsthaas wel heel handig, had ik net even nodig.
En en en en!!!! HIj liep door in zijn proeven! De slordigheden komen voor het grootste deel op mijn conto.
En het niet gesloten zijn van hem ook, maar hij liep door!
Klinkt dom, maar ik kreeg hem vorig jaar gewoon totaal niet, maar dan ook echt niet vooruit in een proef, hij stond nog net niet stil!
En ik was helemaal dood, want ik probeerde hem dan zo ongeveer door de bak te duwen, wat natuurlijk contraproductief werkt.
Kortom, bagger gereden en toch blij dus, omdat ik blijkbaar wel iets geleerd heb.
Kan nu stil zitten en afblijven, hij kan doorgaan, nu nog netjes rijden en hem wat geslotener houden, maar ik was bang dat ik
hem dan te veel zou tegenhouden en hij te veel terug zou komen, weet nu dat dat niet nodig is.
En het moge duidelijk zijn slof blijft weer in kast.

Daarna Sjol nog gereden en die was stout :+ :+ :+ (net allemaal erg frisse paarden in de buitenbak en een zwaan die opsteeg en voor
de nodige consternatie zorgde, blij dat ik op beige zat niet op zwart), was net een fjord _O- (sorry Sjol even schelden),
dus maar aan het werk gezet (we doen nog niet veel, maar als ze op standje tank staat, moet je wel wat) en toen was het snel over.
Die tank, onttank je door zijgangen te gaan rijden en voltes en slangenvoltes.

N

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:15

_Marinke_ schreef:
Ik heb vandaag wel een stuk fijner gereden als donderdag! Nog steeds wel erg erg erg veel spanning jammer genoeg, uite zich vooral weer heeeeeel erg in het begin. Continu onder mij vandaan lopen (paar pasjes aan draven etc.), heel kijkerig, gewoon niet ontspannen. Heb me verstand zo veel mogelijk op 0 gezet continu gedacht; maakt niet uit maakt niet uit maakt niet uit, geduld hebben! Ben dus blijven rijden en hem gevraagd om gewoon te gaan werken door middel van stelling en buiging oefeningetjes, kleine voltes, grote voltes, op de volte van hand veranderen, gewoon van hand veranderen, grote 8'en rijden, door S van hand veranderen en noem het maar op. Uiteindelijk ontspande hij wat (YES!) en ben ik bezig geweest om hem op mijn zit terug te nemen in de stap en ook juist weer richting de middenstap werken. Vind hij erg lastig om te doen (mist best wat kracht, maar wel goede oefening voor hem). Lekker mee aan de gang gegaan, daarna aangedraaft. Was in het begin ook weer drama, pfff, je kan hem niet uitzitten en gaat alle kanten op, 1 bonk spanning maar liet zich wel snel aardig bewerken en ging zijn best doen! :D Toen hij perongelijk even heel fijn aansprong (i.p.v. het wegspringen naar galop toe) en ik merkte in de eerste passen dat ie zo fijn bij me bleef (hij galopeerd heel groot) even door gegalopeerd, toen weer rustig terug, in plaats van direct weer terug zetten. Misschien was het beter geweest om hem direct terug te zetten, aangezien ik natuurlijk geen galop vroeg (althans niet bewust). Toch dus even door gegalopeerd en enorm beloond voor wat hij liet zien. Dat was namelijk voor hem een hele goede galop!

Wel jammer dat hij als hij dan echt helemaal los laat behoorlijk impuls verlies krijgt en zodra ik dan wat meer activiteit wil er weer spanning opgebouwd word. Ben gestopt op een ontspannen draf na de galop even nog wat voltes gepakt en uitgestapt. Ondanks dat hij nog erg veel spanning had (zeker in het begin, pfffff..) en we er nog lang niet zijn (ik weet dat hij nog beter kan....), was ik toch wel erg blij met die paar momentjes dat ie zich wel weer volledig aan mij gaf en ik weer het gevoel kreeg dat we inderdaad SAMEN aan het werken waren. :)

En dat is een erg prettig gevoel als je SAMEN met je paard werkt, SAMEN met je paard DANST. :)

Ben benieuwd hoe die zich volgende week gedraagt als Sam en Jolien langs komen, ben ook heel erg benieuwd naar wat hun zien (vast heel wat aandacht puntjes voor mij, ik maak vast genoeg fouten) en wat daar uit komt. Hoop dat we dan ook wat beeld materiaal kunnen maken zodat jullie ook zien waar ik over praat.

Klinkt eigenlijk alsof je ondanks je begin eingelijk heel lekker gereden hebt.
Want ook al zijn het momenten, het moet ergens mee beginnen, kan niet ineens half uur top zijn.
Overigens had ik denk ik ook gekozen voor door galoperen, soms kan je juist van zo´n foutje als onbedoeld aanspringen beter een mooie afgewerkte oefening maken dan terug nemen met berg heibel en dan kwartier bezig zijn de boel weer recht te breien.
Dus kiezen voor even doorgaloperen en hem daarin fijn maken en dan pas terug naar draf vind ik een goede oplossing.

Dat hij als hij minder gespannen is ook wat impuls verlief heeft als hij zijn lijf loslaat vind ik eigenlijk ook niet zo gek,
hij moet daar ook mee leren omgaan en uiteindelijk wil je naar combinatie van ontspannen en aangespannen (wat wat anders is dan gespannen).
Je paard moet ook met zijn lijf leren omgaan en als hij ontspannen is kan je gedoseerd ( maar dat is nou net het moeilijke) weer
meer gaan vragen, waarbij hij zich moet gaan aanspannen.

In theorie klinkt het overigens eenvoudig, ik weet uit praktijk hoe moeilijk het is, ben al blij met 1 rondje bak aan het einde van een priveles!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:04

Leyuk Sjolvir je goede gevoel. Welk niveau met beiden paarden heb je gereden? En was het een KNHS wedstrijd?
Vandaag fijn gewerkt, en soms fijne momenten gehad maar je merkt toch wel dat door omstandigheden twee maanden niet veel kunnen doen dat dit voor paardje en ruiter niet goed is. Dus weer genoeg werk aan de winkel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:11

Alleen Toobs gestart, M1 KNHS.
Sjol gewoon gereden, niet gestart (die was mede vrolijk omdat ze sinds nov, nauwelijks gereden is en van de week ook niet,
omdat ze singelwondje had van haar eigen zadel en singel, dus nu alles van Toobs erop gegooid), was wedstrijd op thuis vereniging,
start daar eigenlijk nooit, mag je gewoon tussen rijden, maar als je tijdelijk trailerloos bent en je wilt starten moet je wat.

En het is ook wel heel gemakkelijk, gewoon op vereniging starten, lekker stappend erheen etc.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:15

Dit is mijn pony, 4 jaar (bijna 5) sinds augustus 2012 in mijn bezit, en tot nu toe zelf een beetje aangerommeld, vanaf aankomende dinsdag elke week les.

Dit is van de afgelopen 2 dagen, ziet er naar mijn mening uit als een prima begin, goed ontspannen en actief, ik 'vraag' op de manier van actief houden en gewoon goed meegaan met zijn beweging. Hem als t ware in mijn handen drijven. Alleen moet er nog veel aan mijn eigen hand en been houding worden gewerkt, ook vind ik dat Max redelijk veel op de voor hand loopt.
De eerste foto ben ik NIET, dit is een vriendin van mij. En vooral op de laatste foto is hij niet actief genoeg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo begonnen we, kneepjes en het echte afdwingen, VRESELIJK als ik het nu zie.

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:42

je "zo begonnen we" foto vind ik helemaal zo gek nog niet. sterker nog, beter dan de andere waar hij teve el op de voorhand is. je hand is te streng ja, maar dat zijn ze ook op de andere foto's. teugels korter en ha nd meer naar voren, zo zet je ze vast.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:51

ik vind juist de benen en hals spanning op de laatste foto heel fout, teugels moeten inderdaad korter, dankje!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:55

Op de eerste en voorlaatste foto boort je paard. Hij hangt als het ware in je handen.
Laatste foto vind ik ook de minst slechte. Eens dus met Babootje.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:59

eerste foto ben ik niet ;) ik begrijp jullie, maar ik moet dus eigenlijk een soort tussen weg vinden, die 2 en 3 foto's zijn door de ontspanning gekomen, en bij de laatste was het zagen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:59

Sjolvir schreef:
Oke, wedstrijd gehad dus.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Punten 175 en 170, geheel mijn eigen schuld overigens.
Zullen jullie zeggen, wat doen die BLIJ poppetjes nou bij die punten?
Nou dat heeft zo zijn redenen.

Ik reed slordig en moest hem eigenlijk meer gesloten houden, dat heeft me emmer punten gekost en volledig terecht.
Daarbij komt het volgende grapje na maanden achterwaarts te kruipen bij het halthouden, wou hij nu niet stilstaan en ging naar voren :') ,
dan gaat het hard he?! 2 x per proef met groeten. (bij hh aw stond hij wel stil, helaas bij 2e proef, wou ie niet achterwaarts,
zoals het hoorde en ik vond dat ik daar weer een punt van moest maken. En heb hem nogmaals achterwaarts gevraagd, toen ging hij correct
aw, maar ja een 5 -2 is niet veel meer :+ . 1e proef ging hij scheef aw, maar wel nette 5 passen, maar ja, met scheef ben je je punten kwijt.)
Dan het je de middendraf, jammer.. 1e proef vertrok hij leuk, maar hij kan meer, weet ik.. dus ik vroeg nog wat, snert.. te veel, tactfouten..
en volkomen terecht een 4 aan mijn broek.
Die aan het eind van mijn proef kon ik me inhouden :D en dat werd een 7.
2e proef kreeg ik hem bij 2e middendraf niet recht, dus terecht wederom onvoldoende, want hij was scheef en kwam daarom niet weg.
sb's hadden niet genoeg lb.
Toen ging ik slordervossend verder en bij aanspringen op x wat kort door de bocht terwijl het uiteraard een rechte lijn is, uche :Y) .
De voltes 10 meter vind hij nog heel moeilijk in galop, dus dat leverde sprongverlies op, maar goed ik was allang blij dat we galloperend
de volte in en weer uit gingen.
GEbroken lijn was wederom foutje van mijn kant, zette hem vrolijk in voor 10 meter, maar hij moest maar 5, kwam uit op een slordige 7 meter
en terecht wederom een onvoldoende.
De 2e gebroken lijn vergat ik bijna, dus was ik te laat met inzetten :roll: oen.
De middengalop was ehhh, kon meer.
Wat ik bij de voltes 10 meter in draf aan het doen was geen idee, de jury ook niet geloof ik, duidelijk geval van jammer,
veel meer gesloten houden.
2e volte in midden galop ging ik tikje te enthousiast en maakte foutje bij het terug rijden, ploink uit galop, iets te veel buitenhand.

Kortom niets om trots op te zijn en toch *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Hoe zit dat dan?
Nou, deze angsthaas, scheitlijster, heeft zich prima vermaakt, slofloos overstraat gewandeld, ingereden met storm,
voetbal bij de buurvereniging en het lossen van het stro en een groot bruin paard, dat bang was voor mijn zwartje #) >;) :') :?
Daar maar uit de buurt proberen te blijven.
Instructie die langs de bak aan het schreeuwen was (strom, dus je hoorde er niets van) omdat de 3 inrijders in de buitenbak,
toevallig alle 3 van haar waren. Was nu voor mij als angsthaas wel heel handig, had ik net even nodig.
En en en en!!!! HIj liep door in zijn proeven! De slordigheden komen voor het grootste deel op mijn conto.
En het niet gesloten zijn van hem ook, maar hij liep door!
Klinkt dom, maar ik kreeg hem vorig jaar gewoon totaal niet, maar dan ook echt niet vooruit in een proef, hij stond nog net niet stil!
En ik was helemaal dood, want ik probeerde hem dan zo ongeveer door de bak te duwen, wat natuurlijk contraproductief werkt.
Kortom, bagger gereden en toch blij dus, omdat ik blijkbaar wel iets geleerd heb.
Kan nu stil zitten en afblijven, hij kan doorgaan, nu nog netjes rijden en hem wat geslotener houden, maar ik was bang dat ik
hem dan te veel zou tegenhouden en hij te veel terug zou komen, weet nu dat dat niet nodig is.
En het moge duidelijk zijn slof blijft weer in kast.

Daarna Sjol nog gereden en die was stout :+ :+ :+ (net allemaal erg frisse paarden in de buitenbak en een zwaan die opsteeg en voor
de nodige consternatie zorgde, blij dat ik op beige zat niet op zwart), was net een fjord _O- (sorry Sjol even schelden),
dus maar aan het werk gezet (we doen nog niet veel, maar als ze op standje tank staat, moet je wel wat) en toen was het snel over.
Die tank, onttank je door zijgangen te gaan rijden en voltes en slangenvoltes.

N

als ik t zo lees mag je nog wel content zijn met je punten. gewoon blijven doen hoor; dit is zo secht nog niet. weet je, ik heb zomaar t idee dat jouw toobs heel veel lijkt op mijn tiesto. ik ben van stAl verhuist en vandaag kwam mijn "oude" verzorgsterje langs (13 jaar) en haar er weer ff op gezet (for oll times sake)
morgen menwedstrijd en dus werd de bak volgebouwd met hindernissen. zij lkkr rijden maar moest dus om hindernissen heen en tussen pionnen door en hij werd me daar toch los van; oortjes erop en ging veren; zij kon meeliften. t was zo'n leuk gezicht; en dan zie je wat je paard nodig heeft ( althans die van mij) veel wenden,veel figuren; wordt ie hardstikke attent van. was dus weer n leuke dag.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:01

Bij de laatste foto zie ik het probleem wat ik ook heb!
Hakken optrekken haha.
Probeer je benen lang te maken (je zit op die foto best kort, hoe langer je benen hoe makkelijker om te zitten).
Leuk paardje :)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:03

okee dankjewel! mn beugels zijn inmiddels al langer. Ben benieuwd hoe de eerste les gaat worden, ik zal kijken of ik morgen iets betere foto's kan plaatsen!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:12

Succes alvast, en ik ben benieuwd :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:20

Babootje, heerlijk he, zo'n blij bijrijdertje en dan je paard zien genieten en bijrijder ook.
Vind het soms zo leuk, paardje kijken.
En tussen de hindernissen door is inderdaad voor veel paarden leuk en handig omdat je wel moet wenden.
Tiesto, dus vandaag verwen dag gehad gok ik zo, want 13 jaar oude verzorgerster had vast ook wel appeltje voor hem bij zich of zo?

Had gelukkig ook nog voldoendes, want hij liep zelf niet al te beroerd, bijna alle fouten zijn voor mijn conto.
Volgende keer er dus op vertrouwen dat hij blijft lopen, iets meer gesloten houden en NETJES rijden,
want ik weet van mezelf dat ik ontzettend muggezifterig keurige proeven kan rijden, anders had ik met Sjol nooit in het Z gekomen, om met haar winst te rijden, moest alles perfect zijn.

Voor de afwisseling gaan wij woensdag mennen en volgende week zaterdag huppel springwedstrijdje meedoen. (al sinds juni of zo niet meer gesprongen dus rondje 50 en rondje 60 cm)

ElineCath, ben het eens met de anderen, leuk dat je binnenkort les gaat krijgen, je zult zien als het klikt tussen jou, je paard en de instructie dat je dan ineens heel veel leert.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:22

Knap gedaan Sjolvir.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:28

dankje! ja ik denk ook dat het een hele vooruitgang gaat worden!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:28

Waarom vinden jullie een paard wat een grote taktfout heeft en met veel spanning in de rug loopt beter dan een paard wat de rug meer durft te ontspannen, taktmatig loopt maar wel op de voorhand?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:33

stapt in telgang bedeoel je? ja had alleen ff gekeken naar de houding :o goed opgemerkt, maar van alle foto's loopt ie er maar 1 tactmatig goed.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:45

Jup. Telgang, weggedrukte rug, opgezette onderhals...
Ik kan bij de eerste 3 foto's niets geks in de takt ontdekken. 3e foto is het netste.

In een dressuurzadel zit je makkelijker netter dan in een VZH. Beugels een paar gaatjes langer zal al een stuk schelen, alhoewel ik de beugelriemen ook erg ver naar voren vind zitten(is bij veel zadels zo, wat naar achteren laten plaatsen is beter voor het paard en voor de houding van de ruiter, zadelmaker laten komen is dus een aanrader. )

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:58

Ik heb even een vraagje, het is niet dat ik mijn pony hoppa nageeflijk wil hebben maar ik wil er wel naar toe werken. Ik wil de komende weken hard trainen om hem ontspannen te krijgen zodat hij zich wat meer loslaat en nageefelijker word..
Mijn idee:
Tijdens het rijden veel overgangen maken en actief aan het been houden, veel voltes maken, stelling rijden aan de lange zijden!

En minder met mijn handen doen en meer met mijn benen.
Denk je dat het dan over een paar weken al vooruit gaat? :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:09

Heb je regelmatig les met je pony Mette? Want je idee van oefeningen is prima... maar voor iedereen is het belangrijk dat er regelmatig kijkt of wat je voelt wel hetzelfde is van wat van de grond te zien is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:14

zo te horen wel, nu doen. succes!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:43

Ik ga over een paar weken proeflessen volgen bij de ponyclub in de buurt,
maar ik heb nu al elke week les ja!
Maar daar leer ik dus niets meer daarom ga ik er weg.. Maar ik heb elke week les :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:44

Mette hem niet over de kop jagen hé. Ik kan het niet beoordelen vanaf de computer hoe dat bij jou zit, maar teveel pony's en paarden worden in een veel te hoog tempo gereden. Het gaat om activiteit en niet om tempo. Een paardje dat in een te hoog tempo wordt gereden kan de beweging niet in het lijf verwerken. Als een paard goed los gewerkt is dan kunnen ze meer en meer tempo verwerken, maar het is gauw te hoog.
Succes met je les!!