Oke, wedstrijd gehad dus.
Punten 175 en 170, geheel mijn eigen schuld overigens.
Zullen jullie zeggen, wat doen die BLIJ poppetjes nou bij die punten?
Nou dat heeft zo zijn redenen.
Ik reed slordig en moest hem eigenlijk meer gesloten houden, dat heeft me emmer punten gekost en volledig terecht.
Daarbij komt het volgende grapje na maanden achterwaarts te kruipen bij het halthouden, wou hij nu niet stilstaan en ging naar voren

,
dan gaat het hard he?! 2 x per proef met groeten. (bij hh aw stond hij wel stil, helaas bij 2e proef, wou ie niet achterwaarts,
zoals het hoorde en ik vond dat ik daar weer een punt van moest maken. En heb hem nogmaals achterwaarts gevraagd, toen ging hij correct
aw, maar ja een 5 -2 is niet veel meer

. 1e proef ging hij scheef aw, maar wel nette 5 passen, maar ja, met scheef ben je je punten kwijt.)
Dan het je de middendraf, jammer.. 1e proef vertrok hij leuk, maar hij kan meer, weet ik.. dus ik vroeg nog wat, snert.. te veel, tactfouten..
en volkomen terecht een 4 aan mijn broek.
Die aan het eind van mijn proef kon ik me inhouden

en dat werd een 7.
2e proef kreeg ik hem bij 2e middendraf niet recht, dus terecht wederom onvoldoende, want hij was scheef en kwam daarom niet weg.
sb's hadden niet genoeg lb.
Toen ging ik slordervossend verder en bij aanspringen op x wat kort door de bocht terwijl het uiteraard een rechte lijn is, uche

.
De voltes 10 meter vind hij nog heel moeilijk in galop, dus dat leverde sprongverlies op, maar goed ik was allang blij dat we galloperend
de volte in en weer uit gingen.
GEbroken lijn was wederom foutje van mijn kant, zette hem vrolijk in voor 10 meter, maar hij moest maar 5, kwam uit op een slordige 7 meter
en terecht wederom een onvoldoende.
De 2e gebroken lijn vergat ik bijna, dus was ik te laat met inzetten

oen.
De middengalop was ehhh, kon meer.
Wat ik bij de voltes 10 meter in draf aan het doen was geen idee, de jury ook niet geloof ik, duidelijk geval van jammer,
veel meer gesloten houden.
2e volte in midden galop ging ik tikje te enthousiast en maakte foutje bij het terug rijden, ploink uit galop, iets te veel buitenhand.
Kortom niets om trots op te zijn en toch

Hoe zit dat dan?
Nou, deze angsthaas, scheitlijster, heeft zich prima vermaakt, slofloos overstraat gewandeld, ingereden met storm,
voetbal bij de buurvereniging en het lossen van het stro en een groot bruin paard, dat bang was voor mijn zwartje
Daar maar uit de buurt proberen te blijven.
Instructie die langs de bak aan het schreeuwen was (strom, dus je hoorde er niets van) omdat de 3 inrijders in de buitenbak,
toevallig alle 3 van haar waren. Was nu voor mij als angsthaas wel heel handig, had ik net even nodig.
En en en en!!!! HIj liep door in zijn proeven! De slordigheden komen voor het grootste deel op mijn conto.
En het niet gesloten zijn van hem ook, maar hij liep door!
Klinkt dom, maar ik kreeg hem vorig jaar gewoon totaal niet, maar dan ook echt niet vooruit in een proef, hij stond nog net niet stil!
En ik was helemaal dood, want ik probeerde hem dan zo ongeveer door de bak te duwen, wat natuurlijk contraproductief werkt.
Kortom, bagger gereden en toch blij dus, omdat ik blijkbaar wel iets geleerd heb.
Kan nu stil zitten en afblijven, hij kan doorgaan, nu nog netjes rijden en hem wat geslotener houden, maar ik was bang dat ik
hem dan te veel zou tegenhouden en hij te veel terug zou komen, weet nu dat dat niet nodig is.
En het moge duidelijk zijn slof blijft weer in kast.
Daarna Sjol nog gereden en die was stout

(net allemaal erg frisse paarden in de buitenbak en een zwaan die opsteeg en voor
de nodige consternatie zorgde, blij dat ik op beige zat niet op zwart), was net een fjord

(sorry Sjol even schelden),
dus maar aan het werk gezet (we doen nog niet veel, maar als ze op standje tank staat, moet je wel wat) en toen was het snel over.
Die tank, onttank je door zijgangen te gaan rijden en voltes en slangenvoltes.
N