terpentijn schreef:@ pien dumaitre: " jij bent nog jong" dat is wel enizins grappig:ik ben uit 1959 dus nu 53 jaar, niet echt wat men heden ten dage als "jong" zou willen benoemen, hahaha. Jaren dressuur achter me inmiddels. Heden ten dage werk ik dagelijks nog met jonge Arabo Friezen. Longeer ik dagelijks, jonge meiden rijden ze verder in. Ik heb zelf mijn eigen paard Bonte Jaopie (avatar foto) en voor volgend jaar en hopelijk de daaropvolgende jaren nog een leuke nog niet beleerde merrie er bij.
Ja een jonge geest, blijkbaar. Twee Shetlanders en al meer dan 20 jaar Dobermanns,op dit moment slechts 2 stuks.
Ik ben desondanks nog bepaald niet bejaard. Mijn paarden ook niet.
Beste Terpentijn, je schermt hier met je leeftijd
. Ik vind persoonlijk dat een instructeur veel ervaring moet hebben, goede en minder goede ervaringen maken een instructeur tot wat hij is. Ik zou dus zelf nooit bij een instructeur gaan lessen die de 30 jaar nog niet is gepasseerd ook al heeft deze instructeur op hoog niveau gereden.
Toch les jij zelf bij een jonge ruiter die op zijn 18-de jaar nog niet hoger had gereden dan het L1. Mag ik vragen waarom jij denkt juist van hem wat te kunnen leren? Ik stel je deze vraag omdat hij nog erg jong en onervaren is. Hij komt in de paardensport eigenlijk nog maar net kijken en heeft nog met weinig instructeurs of rij stijlen te maken gehad.