Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nicky_rilana schreef:JoycexLynn12 schreef:Ik ga mee met al het commentaar wat nog gegeven is! Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het best veel wat hij allemaal moet voor een 4 jarige..
Hij loopt vrij hoog met zijn halshouding (wat heel gunstig is natuurlijk) en ik vraag me af of dat op zo'n jonge leeftijd wel goed is.
Ik krijg niet het idee dat jullie voor de 'ervaring' rijden zeg maar, je rijd tenslotte L2 en wilt M1 gaan starten.
Desondanks een mooie combinatie, jullie voelen elkaar goed aan denk ik.
Even ter info. Een 4 jarige mag geen M1 starten, de wedstrijdreglementen zijn duidelijk daarin:
Een paard dat deelneemt aan een dressuurwedstrijd behoort de volgende leeftijdsgrens te hebben bereikt:
Klasse B : minimaal 3 jaar vanaf 1 oktober
Klassen L1 en L2 : minimaal 4 jaar vanaf 1 april
Klassen M1 en M2 : minimaal 5 jaar vanaf 1 april
Klassen Z1 tot ZZ-Z : minimaal 6 jaar
licht tour: minimaal 7
zware tour: minimaal 8
KarinvdM schreef:Inmiddels is hij al zo goed als wit hoor, helaas!
Ik was ook geen schimmelfan.
nicky_rilana schreef:2 jaar vind ik overdereven, maar alles een half jaar wel hoor
freeride schreef:Wat grappig, dat heb ik nog niet eerder gehoord.Volgens de oude cowboys kunnen schimmels net iets harder rennen, net iets hoger springen en zijn ze ook een beetje handiger dan gewoon gekleurde paarden, moet ook wel, als schimmel overleven is veel moeilijker dan als vosje in het wild...kortom je hebt een heel bijzonder paard
KarinvdM schreef:freeride schreef:Wat grappig, dat heb ik nog niet eerder gehoord.Volgens de oude cowboys kunnen schimmels net iets harder rennen, net iets hoger springen en zijn ze ook een beetje handiger dan gewoon gekleurde paarden, moet ook wel, als schimmel overleven is veel moeilijker dan als vosje in het wild...kortom je hebt een heel bijzonder paardDaar zit op zich natuurlijk wel wat in, in het wild is een schimmel natuurlijk erg kwetsbaar.
themuisje schreef:Ik denk dat het de verantwoordelijkheid van de amazone is om te bepalen in hoeverre een paard klaar is om belast te worden. daarbij is z pas de basis en moet elk gezond paard dit in principe kunnen. Zo zwaar is dat nog helemaal niet. Mits je de spieren van een paard de tijd geeft om weer te herstellen. Hetzelfde in het koppie, daar moeten ze het gevraagde kunnen verwerken. Maargoed, dit sluit verder niet echt aan op het topic.
JoycexLynn12 schreef:Wat baal ik dan er vandaag niet stiekem een verborgen camera langs de kant hing! Dan had ik dat filmpje hier met volle trots neergezet.
In de 3,5 jaar dat ik Lynn nu heb heb ik werkelijk waar nog nooit zo fijn gereden! Ze was heel los en ontspannen, ging daarom echt vanuit achter lopen en dragen!
Ik heb zelfs travers in draf gereden voor de allereerste keer en HOE, stalgenootje zei dat als we M2 proef voor een jury hadden gereden we een dikke wp hadden.
Nu weet ik pas écht hoe een paard moet en kán lopen, wat een gevoel
JoycexLynn12 schreef:Nu weet ik pas écht hoe een paard moet en kán lopen, wat een gevoel
Sharona95 schreef:heeel leerzaam topic! ik heb een jong paardje dat gauw te diep loopt, waarbij ik eerst de neiging had hem te kort te pakken.. we waren nu een paar weken super goed op weg, en nu heb ik mijn sleutelbeen gebrokendus ik hoop dat die die goede bezigheid heeel goed onthoudt!
Hoe kun je dat nou zeggen .. met die valse knik?Citaat:dit vind ik zelf een fijne foto, hij heeft genoeg ruimte aan de voorkant!
Sjolvir schreef:MWM, elke week? pfffftttt, moet er niet aan denken, vind 1 x per maand al vaak zat.
Balen dat die van jou tijden stil heeft gestaan, maar jij hebt gewoon het come-back paard!
Die nu schitterd.
Conditie loop ik ook vaak tegenaan, tenminste als paard niet naar mijn zin loopt, dan ga ik op vermoeiende wijze rommellen.
Weet niet of dat bij jou dat ook het geval is, denk het niet, als ik zo kijk wat je ooit geplaatst hebt.
Als die van mij lekker loopt wordt ik ook niet echt moe (in de zin van hijg puf, en vergeten adem te halen onderweg) en dat gevoel smaakt ook altijd naar meer.
bertie schreef:Geniet van de sleutelbeenbreuk.