Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hyppolyte schreef:@[naam], volgens een heleboel mensen hier in het topic gaat het daar dus ook om, want als je te zwaar bent belemmer je per definitie het paard namelijk.
En helaas, je leven wordt niet per definitie fijner als je afgevallen bent, voor sommige mensen natuurlijk wel, dat zijn meer de mensen die op latere leeftijd zijn aangekomen, maar voor de mensen die hun hele leven al kampen met hun gewicht? Die onzekerheid zit heel diep en er zullen altijd mensen blijven die het nog niet goed genoeg vinden, hoeveel je ook afgevallen bent. Dus die worden daar lang niet altijd gelukkiger van jammer genoeg.

.
Maar sommigen durven dat niet zo goed, dus die uiten steun via pb, het gebeurt. hyppolyte schreef:@juul, dat maneges 100 kilo als grens stellen vind ik ook vrij normaal, als je een beginner bent en al 100 kilo weegt dan wordt het een ander verhaal. Als beginner werk je het paard sowieso al tegen, dus dan is je gewicht een extra barriere. Maar een zeer ervaren ruiter weigeren die gewoon in harmonie kan bewegen vind ik weer een ander verhaal.
@mindim, ik ben ook recht voor z'n raap, maar je hebt dat en ronduit bot zijn, en een heleboel mensen hier zijn ronduit bot.
hyppolyte schreef:Dat is altijd zo, en dat is nou juist waarom de zwaardere mensen hier in de verdediging schieten, juist door de manier van benaderen. soms ontlok je juist door je eigen reactie zo'n reactie uit
. mirgino schreef:en daaruit blijkt dat de ene 80-kg de andere 80-kg niet is
Lieke en ik schelen maar 3 kg,maar toen ik naast haar stond [ was toen ze ong 80kg woog ] vond ik mezelf toch echt dikker dan haar.
en wat sommige ook niet geloven ,de bouw van je skelet telt ook mee
ik heb kolenschoppen van handen, mijn vriendin iets langer dan ik heeft kleinere fijne handjes
(al zal de vleesverdeling eromheen natuurlijk ook weer uitmaken) hyppolyte schreef:@juul, dat maneges 100 kilo als grens stellen vind ik ook vrij normaal, als je een beginner bent en al 100 kilo weegt dan wordt het een ander verhaal. Als beginner werk je het paard sowieso al tegen, dus dan is je gewicht een extra barriere. Maar een zeer ervaren ruiter weigeren die gewoon in harmonie kan bewegen vind ik weer een ander verhaal.
@mindim, ik ben ook recht voor z'n raap, maar je hebt dat en ronduit bot zijn, en een heleboel mensen hier zijn ronduit bot.

ik ga er gewoon voor, mijn droom is om met een gezond gewicht op een paard te zitten en dat moment blijft in mijn hoofd zitten!
dan zie ik zelf ook wel dat er zoveel vet zit en dat dat gewoon onmogelijk fijn kan zijn voor mij en het paard. Ik ben er wel aan gewend, want het is al jaren zo, maar ik weet ook dat ik me veel en veel fijner voel als ik afval.