Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindfields schreef:Woodstock: Het paard kauwt niet af OMDAT ik die oefeningen rij. Ik kan die oefeningen rijden omdat mijn paard afkauwt en smakelijk is en zijn lijf loslaat. Vandaaruit train ik de achterhand in die oefeningen om de verbinding nog lichter te maken vanuit meer verzameling, niet om nageven te bewerkstelligen want als ik dat dan pas voor elkaar krijg ben ik wel heel verkeerd bezig.
Woodstock schreef:Mindfields schreef:Woodstock: Het paard kauwt niet af OMDAT ik die oefeningen rij. Ik kan die oefeningen rijden omdat mijn paard afkauwt en smakelijk is en zijn lijf loslaat. Vandaaruit train ik de achterhand in die oefeningen om de verbinding nog lichter te maken vanuit meer verzameling, niet om nageven te bewerkstelligen want als ik dat dan pas voor elkaar krijg ben ik wel heel verkeerd bezig.
Hmm ja enerzijds helpt t wel om je oefeningen beter te rijden als je paard al los is ja. Anderzijds heb ik ook vaker paarden met hele stugge monden en slecht voor het been gereden. Die heb ik veel in zijwaartse gangen gereden, opdat ze hun lijf los lieten, waarop hals/kaak los werd, en waarop mijn been ook weer beter doorkwam.
Woodstock schreef:Mindfields schreef:Woodstock: Het paard kauwt niet af OMDAT ik die oefeningen rij. Ik kan die oefeningen rijden omdat mijn paard afkauwt en smakelijk is en zijn lijf loslaat. Vandaaruit train ik de achterhand in die oefeningen om de verbinding nog lichter te maken vanuit meer verzameling, niet om nageven te bewerkstelligen want als ik dat dan pas voor elkaar krijg ben ik wel heel verkeerd bezig.
Hmm ja enerzijds helpt t wel om je oefeningen beter te rijden als je paard al los is ja. Anderzijds heb ik ook vaker paarden met hele stugge monden en slecht voor het been gereden. Die heb ik veel in zijwaartse gangen gereden, opdat ze hun lijf los lieten, waarop hals/kaak los werd, en waarop mijn been ook weer beter doorkwam.
[pien_2010] schreef:Beste mensen.
Dit is het enige topic wat ik volg, ik leer er zo veel van. Omdat ik leerling ben lees ik alleen en reageer hier niet. Ik stel mijn vragen aan mijn instructrice, die het dan aan de hand van mijn paard en mij uitlegt. De filmpjes ben ik sinds gisteren weer op nieuw gaan bekijken waarvoor dank aan alle mensen die zich hiermee kwetsbaar opstellen (begonnen weer op blz 1).
We hebben al een waarschuwing gehad van de moderator.
Dus als u blieft allen, houd het beleefd want sluiten van het topic zou ik echt dood zonde vinden. We hebben het voorrecht dat hier een aantal echte leermeesters hun kennis met ons onbeperkt willen delen. Laten we dat koesteren en niet verknallen door rare vragen opmerking enz. te stellen.
Professor schreef:Mindfields schreef:Ik heb toch foto's gezien van jou rijdend met stang en trens. Maar als je het gebruik van een bit en de hulpen zo verafschuwt waarom rij je er dan ueberhaupt nog mee? Je hebt het toch niet nodig?
Die foto´s heb ik ook gezien op een schimmel.
Mindfields schreef:Jep dat doe ik ook hoor! Maar wel pas als ze nageeflijk zijn. Dat verbeter je dan uiteraard nog meer door die oefeningen, omdat de spieren vaak totaal niet meer buigzaam zijn bij een verreden paard. Dus daarin ben ik het wel met je eens hoor. Maar als ze echt nog niet nageven ga ik helemaal geen oefeningen doen, want de spieren worden dan sowieso al niet goed gebruikt.
Zooist schreef:[pien_2010] schreef:Beste mensen.
Dit is het enige topic wat ik volg, ik leer er zo veel van. Omdat ik leerling ben lees ik alleen en reageer hier niet. Ik stel mijn vragen aan mijn instructrice, die het dan aan de hand van mijn paard en mij uitlegt. De filmpjes ben ik sinds gisteren weer op nieuw gaan bekijken waarvoor dank aan alle mensen die zich hiermee kwetsbaar opstellen (begonnen weer op blz 1).
We hebben al een waarschuwing gehad van de moderator.
Dus als u blieft allen, houd het beleefd want sluiten van het topic zou ik echt dood zonde vinden. We hebben het voorrecht dat hier een aantal echte leermeesters hun kennis met ons onbeperkt willen delen. Laten we dat koesteren en niet verknallen door rare vragen opmerking enz. te stellen.
Ik sluit me hier helemaal bij aan!![]()
Naja, buiten dat dit het enige topic is wat ik volg want dat is niet zo
Mindfields schreef:Ik heb toch foto's gezien van jou rijdend met stang en trens. Maar als je het gebruik van een bit en de hulpen zo verafschuwt waarom rij je er dan ueberhaupt nog mee? Je hebt het toch niet nodig?
Mindfields schreef:Ja en daarbij worden de handen hoog en naar achteren gehouden. Ik snap dus de hele redenering niet.
Citaat:Als je boven je macht werkt, verzuur en verkramp je. Bovendien werkt je fijne motoriek niet meer en die heb je nou juist nodig bij het paardrijden of je nu klassiek of zogenaamd academisch rijdt.
Wat je doet als je je hand hoog zet, is het paard beledigen in de mond. Of het lukt niet en het blijft te zwaar in de hand, of het schrikt van de hand en laat helemaal los, hetgeen ook niet moet. Hoe dan ook, poedeldressuur wat mij betreft.
Mindfields schreef:Nou prive, die staan op je eigen website en die is gewoon openbaar toch? Kijk als je hier heel hard blijft roepen dat de hand niet hoog mag en vooral niet tegen mag werken, dan kijken mensen soms wel eens buiten bokt en als ik daar dan zie dat je hand hoog en bij je buik geplaatst is ja dan verwonder ik me wel over je uitspraken hier.
Mindfields schreef:Nombrado je post zelf de ene flauwe reactie na de andere, het topic had een superfijne sfeer tot jij je er weer mee ging bemoeien. Hou daar nu toch eens mee op.