Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:45

Aanvallen = aanvallen voor mij. Dat jij daar wel verschil tussen maakt baart me al evenzeer zorgen. :=

Maar als ik nu voor alles zet "ik heb gehoord dat..." dan mag dus niemand mij nog aanvallen Michael?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:53

pharagirlke schreef:
Aanvallen = aanvallen voor mij. Dat jij daar wel verschil tussen maakt baart me al evenzeer zorgen. :=

Maar als ik nu voor alles zet "ik heb gehoord dat..." dan mag dus niemand mij nog aanvallen Michael?

dat je je zorgen maakt over mij, vind ik complimenteus maar totaal overbodig... maar als jij reacties zoals crappybitch normaal vindt, dan moet je je denk ik zorgen maken over je eigen normen en waarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:59

En nu ben ik zeker dat je niet leest :')
pharagirlke schreef:
Ik vind de aanval van Crabbybitch ook ronduit ordinair :x

michael; jij hebt het topic niet gelezen :')

En volgens mij is dat bericht van comtesse enorm sarcastisch bedoelt.... Ik vind iig dat het sarcasme er af druipt.... Maar goed, als je jezelf tussen een bende leeuwen gooit dan weet je dat het niet uit maakt wat je doet, gebeten word je toch.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:02

sorry, daar heb ik overheen gelezen. excuses

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:13

Geachte Comtesse,

Het is geheel aan mijn overduidelijke onvermogen sarcasme te herkennen, te wijten dat ik mijn bericht aan uw adres schreef. Mijn verontschuldigingen daarvoor. Normaal zou ik zelfs niet op uw, verkeerd begrepen, bericht reageren. Echter was ik nu al geprikkeld door het onbeschofte bericht aan het adres van Clarence. Dat is uiteraard uw schuld niet, dus nogmaals ; mijn verontschuldiging.

Met vriendelijke groet
Kadankovitch

paardje1989

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:53

Ik heb niet alle reacties gelezen (het zijn er me wat teveel). Ik ben ook niet helemaal mee met de discussie maar ik kan wel zeggen: ik vind Totilas ronduit WOW! Niet alleen omdat hij mooi oogt maar gewoon omdat ik alles aan hem fantastisch vind!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:00

Ik heb Totilas nu nog eens goed bekeken in Stuttgart en moet zeggen dat hij daar ontspanning en werklust uitstraalde.
Wat mij vooral opviel, was dat Edward met minimale hulpen maximale bewegingen uit dat paard haalt. Terwijl andere ruiters zitten te poren, te prikken en te plukken om een iets of wat redelijke piaffe uit hun paard te krijgen.
Zelfs bekende duitse ruiters en trainers vinden het een "Hammerpferd". (zeer goed dus)
Ik zie dan eigenlijk liever Totilas met dat fijngevoelig rijden, dat het "pompen of verzuipen" van sommige andere ruiters.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:54

Maar als ik deze foto's zie, denk ik niet van dat ziet er fijn ontspannen uit..

Bomba schreef:
Ik kwam ook nog fijne foto's van Totilas tegen. Hij lijkt hier absoluut een Happy Atlete met een hele plezierige aanleuning :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:03

Ziet er inderdaad niet erg ontspannen uit. als er fotos van mij en mijn paard genomen worden krijg je ook wel eens rare fotos waarvan die vreselijk tegen de hand lijkt, wat echter niet zo is. ik vind dat je van fotos niet veel kan zeggen. en die bitten, tjha, iedereen heeft wel eens bij ze paard ze tanden kunnen zien door t bit denk ik dan.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:34

De foto's die hierboven getoond worden zijn denk ik niet allen op een mooi moment genomen, maar tonen in ieder geval niet de ontspanning die Totilas vaak wel kán laten zien.
Echter loopt een paard zoals de ruiter hem rijdt, en in die zin zou de probleemstelling in dit topic wellicht eerder "De Gal-trainingsmethode, is het niet te extreem?" kunnen zijn. Ik vind in ieder geval niet dat Totilas te extreem is. Het is wel mogelijk dat hij te extreem gereden wordt.

Mijn verdere mening over de Totilas-Edward combinatie vorm ik pas als ik hem IRL gezien heb, ik denk dat dat een verstandige keuze is. :D

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:00

O ja hoor daar gaan we weer.....er zijn overal wel plaatsjes te vinden met degelijke beelden ook van jullie eigen paarden! Die zijn wellicht nog erger |(

Eerste plaatje betreft de uitreiking, wel eens 1 gereden? veel paarden zijn dat wat heet / opgefokt die kop in de lucht daarvan kan ik nog wel 100 plaatjes van neerzetten hier met willekeurige ruiters.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:27

Lijkt me zinniger voor de discussie om dan plaatjes van een ontspannen Totilas neer te zetten.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:44

Betreft de foto's: Ik begin me er nu een beetje pissig over te maken... het riekt bijna na laster richting Edward! bah! zielig hoor! Pff... die man moet sterk in zijn schoenen staan, je zal het maar over je heen krijgen.. :(

Gelukkig zijn er ook prachtige foto's!!

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop toch wel dat er nu een slotje komt op dit onzinnige en langdradige topic.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:08

Nou zeg dat wel Rhodos, maar denk niet dat edward er heel erg mee zit, hij zal wel denken die denken verstand van paarden te hebben, succes! _O-

Wat mij betreft mag er ook een slotje op want het gaat nergens meer over!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:22

Als jullie het geen leuk topic vinden en niet willen discusseren over de bewegingsvorm van Totilas lees dan niet in plaats van net te doen alsof het een anti Gal topic is.
Er is al meerdere malen aangegeven dat iedereen bewondering heeft voor Edward Gal en hem alle succes van de wereld gunnen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:53

[quote="ThePast03"]Als jullie het geen leuk topic vinden en niet willen discusseren over de bewegingsvorm van Totilas lees dan niet in plaats van net te doen alsof het een anti Gal topic is.
Er is al meerdere malen aangegeven dat iedereen bewondering heeft voor Edward Gal en hem alle succes van de wereld gunnen.[/quote]

Ik denk dat jou definitie van bewondering even iets anders is als die van mij (gelukkig maar)
Want een groot deel is moet ik zeggen ronduit beledigend naar Edward, Totilas en de Nederlandse Dressuursport en ik vraag me dan ook werkelijk af wat het voor nut heeft om uitingen te doen over een ruiter/paard/trainingsmethode waarvan 1 Het hiet een fanastische ruiter betreft die zijn paard beheerst en zeer goed voorstelt!
2 Het een paard is met veel kwaliteit waar we trots op moeten zijn!
3 een methode die als uitgevoerd door deskundige (dus niet de huistuin en keuken prinsessen op hun paard) een hele goeie wijze van gymnastiseren is.

Of je het mooi vindt is iets anders, smaken verschillen, maar je kunt niet zeggen dat het paard gedwongen wordt want zonder talent geen beweging!

Deze disc lijkt een disc te worden om te disc.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:59

Nogmaals als de discussie jou niet bevalt dan reageer je toch niet? Je haalt hem zelf elke keer omhoog en om een slotje zeuren is wel erg kinderachtig.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en niet iedereen loopt warm voor Totilas, zelfs niet als de rest van de wereld dat wel doet.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:16

Scandicnr1 schreef:
... ik vraag me dan ook werkelijk af wat het voor nut heeft om uitingen te doen over een ruiter/paard/trainingsmethode waarvan
1 Het hiet een fanastische ruiter betreft die zijn paard beheerst en zeer goed voorstelt!
2 Het een paard is met veel kwaliteit waar we trots op moeten zijn!
3 een methode die als uitgevoerd door deskundige (dus niet de huistuin en keuken prinsessen op hun paard) een hele goeie wijze van gymnastiseren is.

Drie keer JOUW persoonlijke mening. Er zijn mensen die er anders over denken, en als we daar hier graag met zijn allen over praten, wie ben jij (en anderen dan) om over een slotje te zeuren?

Slotje komt er alleen als een moderator het nodig vind, welnu, de moderators vinden het kennelijk acceptabel.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:54

die foto's zijn er ook genoeg van anky enzo hoor....
kan er zo een paar opzoeken...

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:24

Ja je mag zeggen dat je het niet mooi vindt maar je hebt een gebrek aan kennis als je Edward een matige ruiter vindt en Totilas geen atleet vind!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:45

Natuurlijk zijn foto's een momentopname, maar het zijn niet een 'paar' foto's waarop Totilas dit beeld toont, maar op een heleboel. Ik vind dat je dat geen toeval meer kan noemen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:56

Nee dat noem je een slechte fotograaf, trouwens zo wie ze lastig om van een foto een beeld te vormen, dus waarom zou je dat doen? Ga hem in RL bekijken dan zul je zien dat dit een mooie combinatie is! Een jong paard dat heel goed begeleid wordt en absoluut ook heus zijn spannings momenten heeft, dat is toch niet zo erg?

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:31

lijkt wel of niemand ook een ander niet gunt zo'n eigen mening..
ik vind het ronduit zonde dat iedereen zo gemeen en raar reageerd.
het is een topic met een vraag of het te extreem is, en waar zitten we nu en wat is er allemaal wel niet geweest..
het is eerder anti-gal geworden..
en van een paar ***foto's kan je nou niet echt zeggen van goshie wat loopt hij extreem of wat loopt hij ontspannen..
slap ge*** is het hier maar..
ik kan me hier heel erg aan irriteren, iedereen loopt mekaar af te zeiken.. bah :S

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:41

@ Maaikj

Het is toch ook niet echt normaal te noemen hoe ze over Edward en Totilas praten? Ik vindt dat te ver gaan en vindt dat ik ook mijn mening mag vertellen, gezien ieder ander hier meneer Gal met Totilas ongeveer afbranden...
Dat iemand het niet mooi vindt kan maar ga niet zeggen dat het geen kwaliteit is, maar dat heb ik al geroepen en blijkbaar praat ik tegen een muur! Wat ik al eerder zei een dis om een disc te voeren, gezellig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:58

Wat ik zonde vind is dat "men" er kennelijk niet tegen kan dat niet iedereen fan is van het wereldwonder, in plaats van dan of te negeren of normaal te doen moet men maar gaan aanvallen :j Kennelijk zijn dat de enige argumenten die men kan bedenken.