Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:32

haha Arabesk: hebben we een band.
Overigens rij ik ook wel bitloos buiten, op Lan dan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:33

Arabesk schreef:
Deze hele discussie is vergelijkbaar toen de brommerhelm nog niet verplicht was en ook het dragen van autogordels niet. Nu is het verplicht en jankt niemand er meer over.

Dat is niet waar hoor. Hoe vaak zie je nog jochies 'stoer' zonder helm voorbij scheuren op de brommer? En met autogordels precies hetzelfde verhaal. Ga eens goed kijken en verbaas je er over hoeveel mensen er zonder rijden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:35

Ons buurjongetje rijdt quad zonder helm, hij begon al toen hij 6 was en ramde de schuurdeur.
Ieder zijn ding. Clown
Maar ik vind wel dat ik dat bizar en onverantwoord mag vinden. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:40

Arabesk schreef:
Van mij hoeft rijden met cap niet verplicht te worden, ook omdat ik bang ben dat er dan op een gegeven moment zoiets als rijden met een bit verplicht kan worden. Eigenbelang dus Clown

en dat is exact wat ik tegen de verplichting van een helm op de brommer en de gordel in de auto heb; ik heb een principiéél argument Pling

Uiteraard is dat geen geen argument tegen veiligheidsmaatregelen, wel tegen het beperken van de individuele beslissingsvrijheid.
Uiteindelijk is het hele paardrijden riskanter dan niet paardrijden en de meerderheid rijdt geen paard en kan democratisch beslissen dat jij geen paard mag rijden om jouw tegen jezelf te beschermen.

hc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:55

Wendy schreef:
Arabesk schreef:
Deze hele discussie is vergelijkbaar toen de brommerhelm nog niet verplicht was en ook het dragen van autogordels niet. Nu is het verplicht en jankt niemand er meer over.

Dat is niet waar hoor. Hoe vaak zie je nog jochies 'stoer' zonder helm voorbij scheuren op de brommer? En met autogordels precies hetzelfde verhaal. Ga eens goed kijken en verbaas je er over hoeveel mensen er zonder rijden.

Met een boete tot gevolg waardoor ze lopen te janken dat ze moeten betalen.
Regels zijn regels, als je dat doet weet je ook dat daar risico's aan verbonden zijn wat een hoop geld kan gaan kosten. Maar het merendeel van de mensen dragen die helm/autogordel wel zonder te mopperen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:23

MISTRAL94 schreef:
Maar het merendeel van de mensen dragen die helm/autogordel wel zonder te mopperen.

Ik zet een helm op, op de motor, draag een gordel. Niet omdat het verplicht is.
Tegen de verplíchting heb ik een principieel bezwaar omdat het arbitrair is en een glijdende schaal zonder schaalverdeling.
De meerderheid kan alles opleggen wat die meerderheid goed acht voor een ander als het fundamentele recht wordt losgelaten Pling

hc

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:25

Moderatoropmerking:
Het is erg jammer dat de discussie niet op een respectvolle manier verloopt.
De vraag van TS was of jij zelf met cap rijdt en waarom. Er wordt dus ook behoorlijk off topic gegaan.
Bij deze dus een slotje hier.