[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 20:19

Nee hoor. Net perse haha. Als ik naar het plaatje kijk stoor ik me enkel daar aan. Zie je de knik in je knieën? Die hoek is net wat te scherp. Je zou eigenlijk met een kleine knik moeten rijden. Genoeg om licht te rijden, dat wel maar als je blijft zitten moet je er met 'lange' benen op zitten. Dit is een zit foto, of je nu doorzit of niet je zit. Het lijkt hier net op je op een te hoge stoel zit. Voor het mooie zou het dus wat langer mogen. Maar als dit voor jou lekker rijd, moet je daarop trainen. Heb het zelf ook gehad, en het blijft bij mij ook een probleem. Hoe jij op de foto zit reed ik een paar jaar terug ook. En dan vond ik het gek dat ik kramp in mijn enkels kreeg... Druk mijn enkels dan ook heel erg naar beneden... Mijn eerste foto dat ik hier in het topic plaatse kreeg ik ook het volgende commentaar: meid, als we dat paard onder je kont vandaan trekken breek je allebei je enkels. :=
Een gaatje langer lukte toen echt niet, inmiddels zit ik minstens 3/4 gaatjes langer, en ziet het er al veel beter uit.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:23

Oke bedankt :) ik zal het is proberen!!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:01

ik hik net tegen dit topic aan en ben wel benieuwd wat jullie van dit plaatje vinden:
Klikkerdeklik

Ik ga proberen mee te lezen en bij te houden, maar ik beloof niets. Misschien ook wel handig voor mij, aangezien ik een jonkie heb hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:02

Diertjec schreef:
ik hik net tegen dit topic aan en ben wel benieuwd wat jullie van dit plaatje vinden:
Klikkerdeklik

Ik ga proberen mee te lezen en bij te houden, maar ik beloof niets. Misschien ook wel handig voor mij, aangezien ik een jonkie heb hahah

Probeer eerst maar eens wat je zelf ziet op de foto uit te leggen :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:06

Ik probeer diertjec even te doen.
Als het niet goed gezegt is verbeter me dan, graag zelfs :)

Wat ik zie is dat de nek niet het hoogste punt is en dat hij/zij z'n achterhand niet genoeg onderbrengt
Je handen mogen ook iets hoger ?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:07

Kom even kort binnenwaaien als nog steeds meelezer.

Angsthaas, rijdt tegenwoordig zonder BP, ook op wedstrijd (ligt wel in de auto :o ).
En durft hem dan ook nog achter zijn vodden aan te zitten.
Als ik ooit paar fatsoenlijke foto's heb of filmpje plaats ik het wel.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:09

LU wat jammer!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:10

Joolien schreef:
Diertjec schreef:
Klikkerdeklik

ik zie zelf een redelijk ontspannen beeld, alleen de achterhand zit er nog niet helemaal perfect onder (maar ze is dan ook nog maar anderhalve maand onder het zadel en pas 3 weken actief met nageeflijkheid aan het werk). Voor de rest ben ik erg tevreden met het beeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:11

Diertjec schreef:
Joolien schreef:

ik zie zelf een redelijk ontspannen beeld, alleen de achterhand zit er nog niet helemaal perfect onder (maar ze is dan ook nog maar anderhalve maand onder het zadel en pas 3 weken actief met nageeflijkheid aan het werk). Voor de rest ben ik erg tevreden met het beeld :)

Dan vind ik voor de tijd dat ze aan het werk is het beeld ook niet verkeerd, wel zou ik iets meer activiteit willen zien, dan komt die achterhand net ff beter bij.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:12

Vandaag met het probleem paard even goed op jullie adviezen getraind.

Tempowisselingen, slangenvoltes, voltes, veel figuren, versneller/vertragen, etc.

Kwa tempo ging het top. Kwa hoofd/hals houding wat minder maar dat ging de vorige keer super.

nogmaals bedankt iedereen door het vele uitleggen (daar ik al 2 maanden geen les meer heb gehad, helpen jullie me erg vooruit :)! )

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:13

Fijn dat het goed ging fry!! Altijd fijn voor je paard en natuurlijk ook voor jezelf :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:13

xAnnouk schreef:
Fijn dat het goed ging fry!! Altijd fijn voor je paard en natuurlijk ook voor jezelf :)

*niet mij eigen paard :) bijrijdpaardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:53

Ik kom mij hier ook weer eens melden met een nieuw plaatje:

Afbeelding

Wat ik zie: mijn schouders mogen losser, mijn ellebogen meer tegen mijn lijf aan liggen! Ik moet voor me kijken :)
Paardlief loopt net iets achter de LL maar ben hier al heel tevreden mee gezien haar neiging om met haar kin op de borst te gaan lopen. Ze mag iets actiever blijven, echter zijn we nog een beetje aan het stoeien met doseren in de hulpen :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:41

Ik zou haar graag wat ruimer in beweging zien Jolijn! Maar ik geloof dat Mo behoorlijk stress op kan bouwen (toch?) dus ik denk dat je nu erg bezig bent met het opzoeken van de ontspanning. Vanuit daar zou ik het uitbouwen naar het voorwaarts neerwaartse, van achter naar voor & die activiteit erin rijden.

Jouw & haar houding matchen imo goed; wat voorzichtig, zoekende en nog niet helemaal in balans. Wel fijn dat je weer lekker aan de slag kan zeg!
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 19-08-13 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:43

Het is idd redelijk ontspannen maar het zou wat actiever mogen zodat ze wat meer die rug gaat gebruiken. Veel schakelen, voltes vergroten en verkleinen kan hierbij helpen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:57

Modesta, die naam ken ik ergens van. Is zij er 1 van gerrit?

Leuk paard. Ze draagt d'r hals tenminste niet op die verschrikkelijke zo populaire korte hoge manier. Ze heeft wel echt weinig spieren. Zou bijna denken dat ze een tijdje stil heeft gestaan?
Ze heft van mij niet ruimer, het beeld komt mooi compact over. Wel mag het wat minder vlak en wat meer uit de achterhand. Ik vermoed dat ze wel lenig is. Dus ik zou het een beetje gaan zoeken in wijken, achterwaarts en keertwendingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:58

Doubtless schreef:
Ik zou haar graag wat ruimer in beweging zien Jolijn! Maar ik geloof dat Mo behoorlijk stress op kan bouwen (toch?) dus ik denk dat je nu erg bezig bent met het opzoeken van de ontspanning. Vanuit daar zou ik het uitbouwen naar het voorwaarts neerwaartse, van achter naar voor & die activiteit erin rijden.

Jouw & haar houding matchen imo goed; wat voorzichtig, zoekende en nog niet helemaal in balans. Wel fijn dat je weer lekker aan de slag kan zeg!

Ruimer hoeft ze van mij niet, het hele krabbelen is eruit en daar ben ik super blij mee, dat verruimen is geen probleem maar dan moet ik er eerst aan kunnen komen :) Dus inderdaad, dit eerst fijn bevestigen. Voor mij loopt ze hier precies goed, mooi in horizontaal evenwicht. Zodra dit het hele beeld is van een training gaan we wat meer aan het sluiten werken.

Nog niet helemaal in balans klopt heel erg, ik moet nog erg mijn zit terugvinden na mijn ongeluk maar gaat gelukkig steeds beter. Mo komt ook steeds beter in balans dus dat is fijn :)

Joolien schreef:
Het is idd redelijk ontspannen maar het zou wat actiever mogen zodat ze wat meer die rug gaat gebruiken. Veel schakelen, voltes vergroten en verkleinen kan hierbij helpen.

Actiever is niet het woord bij Mo denk ik, ik moet eerst zorgen dat ik eraan kan blijven rijden. Voltes openen en sluiten en slangevoltes rijden we erg veel dus dat ben ik helemaal met je eens. Het schakelen is voor later zorg :) Als ik dat nu ga doen denk ik dat ik binnen no time mijn gestresste paard terug heb, helaas.

Veulen84 schreef:
Modesta, die naam ken ik ergens van. Is zij er 1 van gerrit?

Leuk paard. Ze draagt d'r hals tenminste niet op die verschrikkelijke zo populaire korte hoge manier. Ze heeft wel echt weinig spieren. Zou bijna denken dat ze een tijdje stil heeft gestaan?
Ze heft van mij niet ruimer, het beeld komt mooi compact over. Wel mag het wat minder vlak en wat meer uit de achterhand. Ik vermoed dat ze wel lenig is. Dus ik zou het een beetje gaan zoeken in wijken, achterwaarts en keertwendingen.

Wie is Gerrit? :+

Je slaat de spijker op zijn kop; 13 maanden geleden brak ik mijn heup, hierna heeft ze 3 maanden compleet stil gestaan en daarna hebben we zeer beperkt getraind. 8 weken geleden ben ik weer geopereerd en ben pas sinds 2 weken weer aan het rijden. Dat vlakke is juist iets waar ik voor nu blij mee ben aangezien ze tot voor kort erg krabbelig en hectisch was. Eerst de rust erin houden :) Lenig is ze heel erg inderdaad en de oefeningen die je opnoemt staan op ons dagelijkse programma. Keertwendingen is ze echt een ster in, wijken is nog lastig omdat ik eigenlijk pas sinds kort mijn been kan aanleggen. Eenzijdige kuitdruk is dus iets waar we druk mee bezig zijn. Achterwaarts gaat ook super, nog niet helemaal correct maar dat kon ze al sinds ik er voor het eerst opstapte :')

Bedankt voor jullie feedback, ik ben weer een stuk wijzer en heb alweer zin om aan de oefen te gaan :D

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:29

@ Robijntjah
Ik heb het idee dat ze op jouw leunt en nogal hangt. Inderdaad actiever van achter.
Voor de rest gaat het in de goede richting! Leuke combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:38

Hangen en leunen doet ze absoluut niet :+ Haar probleem is juist dat ze heel snel achter mijn hand kruipt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:19

Robijntjah: Als je het al doet maakt het geen minder goeie oefeningen he ;) Hoewel ik wel moet zeggen dat correct leren achterwaarts gaan bij veel paarden voor mij heel waardevol is. Ze leren er namelijk beter van draven.
Ik snap waar je vandaan komt, en het vlakke is vaak wel een enorm geluk na het hectische. Maar verkoop jezelf niet te kort, het feit dat je haar zo ver krijgt om dat te verlaten zegt dat je d'r ook kunt leren om d'r achterbeen te gaan gebruiken en minder vlak te worden.
Dat achter de hand kruipen heeft met het stuwende achterbeen te maken. Zodra je merkt dat ze dat doet dan is het zaak om meer dat achterbeen te laten werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:22

Dat ben ik helemaal met je eens alleen daarvoor moet ik er wel aan kunnen komen en die momenten zijn nog zo kort dat we dat eerst maar eens bevestigd moeten hebben :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:45

Even een berichtje van mij.. Ik zit hier naar de dressuur op Eurosport te kijken... (Ik kijk nooit!) maar wat een super verslaggever! Hij geeft commentaar en legt heel duidelijk uit waarom iets is. Waar een jury op let, hoe dingen werken... Een pirouetteag blijkbaar minimaal 6 en max 8 sprongen hebben, maar er word ook gepraat over de LL en activiteit. Erg interessant voor de mensen die dit willen weten..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:45

LoveUggs schreef:
Even een berichtje van mij.. Ik zit hier naar de dressuur op Eurosport te kijken... (Ik kijk nooit!) maar wat een super verslaggever! Hij geeft commentaar en legt heel duidelijk uit waarom iets is. Waar een jury op let, hoe dingen werken... Een pirouetteag blijkbaar minimaal 6 en max 8 sprongen hebben, maar er word ook gepraat over de LL en activiteit. Erg interessant voor de mensen die dit willen weten..

Is dat nu dan?? :oo

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:46

Ja. Zit nu te kijken.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:14

Geen idee of ik het hier moet vragen en of ik hier mee mag komen praten maar ga toch een poging wagen.

Eerst mezelf even voorstellen.
Ik ben Anne en rijd nu 10 jaar paard.
Heb sinds 2 jaar mijn epony Vivaldi.
Hij heeft helaas een vervelend verleden en is nu anderhalf jaar weer terug onder het zadel.
Het is zeker niet allemaal vanzelf gegaan maar we gaan nu toch wel redelijk lekker.

Ik lees al regelmatig mee in dit topic maar nu had ik zelf toch ook een vraag.
Twee keer in de week heb ik les, niet van 1 dezelfde instructrice maar 2 verschillende.
Nou zijn veel mensen hier tegen, en vinden het niet fijn.
Deze keuze heb ik bewust gemaakt omdat ik van mening ben dat je van iedereen wat leert,
en ik me niet vast wil zetten aan een manier.
Beide hebben ze een compleet andere manier van rijden, maar ik haal de beste dingen eruit en zo rijden we verder.

Nou had ik gister les van een van de instructrices.
Ik stelde de vraag of mijn paard te diep liep en hoe zij hem vond in de aanleuning.
Daarop heeft ze me even stilgezet en heb ik een hele uitleg gekregen.
gister en vanmorgen nog goed over nagedacht en ga hier toch wel uitleg vragen.
Ik snap wat ze bedoeld maar hoe, en wat andere zeggen en zulke dingen ben ik toch benieuwd naar.

Ik ga het proberen uit te leggen.
Hoop dat iemand me kan helpen, kom hier niet om afgezeken te worden maar wil graag bruikbaar commentaar waar ik wat van kan leren!
Dit is mijn paard een aantal weken geleden op wedstrijd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/970053_344129145716272_585013129_n.jpg

Zoals je ziet is zijn hals, ongeveer 10/20 cm achter zijn oren het hoogste punt.
Ik kan nu zijn hals wel in zijn geheel laten dalen maar nog blijft dat punt het hoogst.
Dit liet mijn instructeur mij dus zien.
Zijn oren horen het hoogste punt te zijn, dus zijn hoofd/hals houding mag hoger er opgericht,
maar dat plekje op de hals moet gaan zakken zodat zijn oren het hoogste punt zijn vertelde ze mij.
Maarja hoe gaan we dat dus doen?

Ik kwam net deze twee foto's tegen en hier zie je duidelijk wat ik bedoel:
Afbeelding
Afbeelding

Eerste foto is waar we naar toe willen en de tweede foto is hoe het nu ongeveer eruit ziet.
Ik weet dat het niet goed is maar wil heel graag weten hoe ik het op kan lossen,
en ik wil ook wel weten wat jullie van mijn rijfoto's vinden, tips?

groetjes anne