[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:36

Als je het al zo oplost komt het zeker weten wel goed :j

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:41

themuisje schreef:
Oh ik wou net zeggen, ik probeer het altijd zo rustig en correct mogelijk op te lossen :) forceren ben ik ook niet van, maar tijdens een proefje kun je niet ff rustig laten kijken etc. In de training doen we dit wel. Proberen hem ook aan zo veel mogelijk enge dingen bloot te stellen.

Je hebt het heel professioneel opgelost. :)
Je hebt je hoofd er niet door verloren, maar bent geconcentreerd doorgegaan met de proef. Knap hoor! <3

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:52

Ik ga mee met al het commentaar wat nog gegeven is! Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het best veel wat hij allemaal moet voor een 4 jarige..
Hij loopt vrij hoog met zijn halshouding (wat heel gunstig is natuurlijk) en ik vraag me af of dat op zo'n jonge leeftijd wel goed is.
Ik krijg niet het idee dat jullie voor de 'ervaring' rijden zeg maar, je rijd tenslotte L2 en wilt M1 gaan starten.

Desondanks een mooie combinatie, jullie voelen elkaar goed aan denk ik.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:54

Wat baal ik dan er vandaag niet stiekem een verborgen camera langs de kant hing! Dan had ik dat filmpje hier met volle trots neergezet.

In de 3,5 jaar dat ik Lynn nu heb heb ik werkelijk waar nog nooit zo fijn gereden! Ze was heel los en ontspannen, ging daarom echt vanuit achter lopen en dragen!
Ik heb zelfs travers in draf gereden voor de allereerste keer en HOE, stalgenootje zei dat als we M2 proef voor een jury hadden gereden we een dikke wp hadden.

Nu weet ik pas écht hoe een paard moet en kán lopen, wat een gevoel <3

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:01

heeel leerzaam topic! ik heb een jong paardje die gauw te diep loopt, waarbij ik eerst de neiging had hem te kort te pakken.. we waren nu een paar weken super goed op weg, en nu heb ik mijn sleutelbeen gebroken 8)7 dus ik hoop dat die die goede bezigheid heeel goed onthoudt!

dit vind ik zelf een fijn foto, hij heeft genoeg ruimte aan de voorkant!
Afbeelding

Deze foto is van het terugrijden, hier wordt die te kort in de hals, en mag zijn neusje er meer uit, ik rij hem hier naar mijn idee ook te veel met de hand terug!
Afbeelding

ik ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben! ik heb verder geen duidelijke recente foto's!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:11

JoycexLynn12 schreef:
Ik ga mee met al het commentaar wat nog gegeven is! Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het best veel wat hij allemaal moet voor een 4 jarige..
Hij loopt vrij hoog met zijn halshouding (wat heel gunstig is natuurlijk) en ik vraag me af of dat op zo'n jonge leeftijd wel goed is.
Ik krijg niet het idee dat jullie voor de 'ervaring' rijden zeg maar, je rijd tenslotte L2 en wilt M1 gaan starten.

Even ter info. Een 4 jarige mag geen M1 starten, de wedstrijdreglementen zijn duidelijk daarin:
Een paard dat deelneemt aan een dressuurwedstrijd behoort de volgende leeftijdsgrens te hebben bereikt:
Klasse B : minimaal 3 jaar vanaf 1 oktober
Klassen L1 en L2 : minimaal 4 jaar vanaf 1 april
Klassen M1 en M2 : minimaal 5 jaar vanaf 1 april
Klassen Z1 en hoger : minimaal 6 jaar

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:17

Veulen84 schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Even ter info. Een 4 jarige mag geen M1 starten, de wedstrijdreglementen zijn duidelijk daarin:
Een paard dat deelneemt aan een dressuurwedstrijd behoort de volgende leeftijdsgrens te hebben bereikt:
Klasse B : minimaal 3 jaar vanaf 1 oktober
Klassen L1 en L2 : minimaal 4 jaar vanaf 1 april
Klassen M1 en M2 : minimaal 5 jaar vanaf 1 april
Klassen Z1 tot ZZ-Z : minimaal 6 jaar
licht tour: minimaal 7
zware tour: minimaal 8

even bij gevuld

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:17

Ja maar dat gaf ze al aan, ze wil vanaf april inderdaad M1 gaan starten, weet niet of de pony dan al 5 is hoor..

Maar dat zijn de richtlijnen in regels, je moet ook kijken of het paard het geestelijk wel aankan en of het niet te zwaar voor het paard is.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:25

Als haar pony dit jaar 5 word dan mag ze v.a. april M1 starten, is het dit jaar 4 geworden dan mag ze pas volgend jaar april M1 gaan starten. Ligt dus puur aan geboortejaar van de pony....

Mijne moet bv. nog 4 worden, die is 3,5 en word pas in juni echt 4.
Voor de KNHS echter is hij al 4 jaar en zou ik v.a. april dus L1 mogen starten.

Las hier ook dat je in Nederland en Belgie maar t/m je 16e bij de pony's mag, daar wou ik ook nog een correctie opgeven voor we verwarring gaan krijgen; in Nederland is het zo dat je het jaar waarin je 18 word nog dat GEHELE jaar bij de pony's mag starten. Dus per 1 januari van het jaar waarin je 19 word moet je bij de paarden starten. ;) Geen idee hoe het in Belgie is, zou goed kunnen dat het daar dus wel t/m 16 is..

Ik vind dat je een nette proef laat zien themuisje, wat je misschien ook kan doen als je zo'n 'aaaah dat is eng reactie' in de proef krijgt is stil zetten, heel even (seconden werk..) gewoon laten staan (niet direct voorwaarts rijden dus) klopje op de hals in dat halthouden en dan rustig weer voorwaarts rijden. :)

En je benen zouden inderdaad een stuk rustiger gehouden mogen worden, dat verstoort een beetje. Verder ga ik mee in de tips die je al gekregen hebt.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:26

Sjees, dan is die van mij volgens knhs (januari) al 11!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:34

Jp, o.a. de KNHS hanteert dus 1 januari als 'verjaardag' voor alle paarden en pony's... ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:44

Niet alleen de KNHS hoor, het KWPN en in de handel ook. Ieder paard wordt op 1 januari een jaar ouder. Het zou een stuk makkelijker als iedereen dat hanteerde. Ik vind het niet grappig als ik op zoek ben naar een 4-jarige en naar later blijkt bij een 5-jarige sta te kijken omdat het beestje in april geboren is en volgens de eigenaar dus pas 4 is.

Wat gaat dit topic verschrikkelijk hard nu, ik kan het niet bijhouden, helaas.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:33

Karin ja klopt, vandaar ook in mijn zin; o.a. de KNHS..
Het zijn vooral particulieren die de werkelijke leeftijd aanhouden, ik doe het zelf ook hoor als mensen vragen hoe oud die van mij is; "3,5" zeg ik dan, of "bijna 4.." terwijl die dus eigenlijk al als 4 jarige 'op papier' staat nu. ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:41

KarinvdM ja soms gaat het echt als een speer hierzo. Ik heb de volgende OP al helemaal klaar zodat we binnen no time in het volgende topic verder kunnen.

Maar je blijft er wel afentoe bij toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:42

Ja, dat is wel mijn bedoeling, maar de ene dag zit ik meer te bokken dan de andere. :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:48

DNIEZE ik ben zo vrij geweest om deze foto's voor je even 'recht' te zetten;

Afbeelding

Afbeelding

Deze stond al recht:
Afbeelding

Over de stap is al het e.e.a gezegd, vooral je eigen houding. Deze foto's heb ik eigenlijk niet echt op gelet of daar ook al wat opgezegd is? Nouja direct een goede oefening voor mij dus! Tnx voor het posten!

Maar ook over de hoofd-hals houding van je knappe fjorde paardje is wat gezegd, vind het zelf er een beetje 'eng' uitzien. Je ziet het zelfde ook terug in de galop-foto's wat je zag op de stap-foto's wat dat betreft. Neusje er iets meer uit proberen te rijden dus.. :)

Verder vind ik je houding echt al een stuk fijner eruit zien! :D
Hoewel het op die 1e galopfoto er best 'strak' uitziet, het lijkt of jij heel erg vast houd in je spieren? Of zie ik dit helemaal verkeerd? *help?*

De galop van je paardje, ik weet niet wat ik zie maar ik zie er iets aan.. :? Zijn het die 'strakke' benen? Iemand?
De draf-foto vind ik er eigenlijk heel fijn uit zien, no-comment van mij.. :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:54

_Marinke_ schreef:
DNIEZE ik ben zo vrij geweest om deze foto's voor je even 'recht' te zetten;

Afbeelding

Hoewel het op die 1e galopfoto er best 'strak' uitziet, het lijkt of jij heel erg vast houd in je spieren? Of zie ik dit helemaal verkeerd? *help?*

De galop van je paardje, ik weet niet wat ik zie maar ik zie er iets aan.. :? Zijn het die 'strakke' benen? Iemand?

Ik vind hem op deze foto juist heel mooi doorspringen. Op het achterbeen, andere achterbeen er mooi onder. Keurig :j Enige "minpuntjes" zijn de strenge handen (ruiter zet schouders vast en drukt polsen naar beneden wss omdat hij iets wat "heet" galopeerde) en dat de nek niet het hoogste punt is. Neusje had er wat meer uit gemogen. Voor perfectie mocht hij misschien nog ietsjes opwaarts springen in de beweging ervoor.. maarre.. de gang zelf is prima volgens mij..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:59

Ik weet niet wat ik zie, maar ik zie dus iets... Heel stom.. :?
Wat jij zegt over het mooi doorgaloperen, is dat o.a. te zien aan als je naar de bovenlijn kijkt dat het v.a. de kont richting schoft en dan richting de nek mooi schuins omhoog loopt? Het berg op waartse? Been word er inderdaad wel mooi ruim onder gezet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:02

Roy is idd al 5 in principe. Hij is in maart jarig en mag in april M1 starten. Als hij daar klaar voor is. Momenteel iig nog niet :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:09

_Marinke_ schreef:
Ik weet niet wat ik zie, maar ik zie dus iets... Heel stom.. :?
Wat jij zegt over het mooi doorgaloperen, is dat o.a. te zien aan als je naar de bovenlijn kijkt dat het v.a. de kont richting schoft en dan richting de nek mooi schuins omhoog loopt? Het berg op waartse? Been word er inderdaad wel mooi ruim onder gezet.

:j

Dat klopt. Alleen is het op deze foto van zitbeen naar schoft. (waar de bil het rondst is zeg maar) Het is jammer dat hij net verkeerd afbuigt en achter de ll gaat. Achterbeen recht. Voorbeen gestrekt. Andere voorbeen in buiging, achterbeen er mooi ver onder.

Mooie ruime doorgesprongen galop met nek als hoogste punt en neusje er uit.

Afbeelding
Ik ben er jaloers op :D (foto via google, kwam er later achter dat foto van Smeetjoew is)

Nog zo'n prachtplaatje:
Afbeelding
Jammer dat hij ieeeeetsjes afbuigt.. maar wel heeel mooi rond in de hals en neusje er uit.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 17-02-12 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:14

Ja, maar zo kan een Fjord dat natuurlijk nooit!
Ik vind het paard van Denieze voor een Fjord fijn galopperen. Ik krijg ze wel heel anders in de ring.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:19

Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 17-02-12 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:19

themuisje schreef:
Roy is idd al 5 in principe. Hij is in maart jarig en mag in april M1 starten. Als hij daar klaar voor is. Momenteel iig nog niet :D

Dan spreken we in dit geval van een 5 jarige dus en niet van een 4 jarige zoals in je onderschrift beschrijft :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:21

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben ook blij met de galop van mijn paard, hoewel het wel wat lastig is om bij hem de nek als hoogste punt te krijgen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:22

Die advertentie is gemaakt voor januarie. Hij was toen dus nog wel 4