Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:36

mirgino schreef:
en niemand wil extreem dik zijn ,maar afvallen is veel moeilijker dan men denkt :j

Afvallen is verschríkkelijk moeilijk, maar met wilskracht kom je overal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:37

mirgino schreef:
Quellian schreef:

Ik denk ook zo, maar er zullen er genoeg in dit topic zijn die anders denken ;)

er is ook een tussenpad :j

je hoeft niet extreem links of rechts te gaan je kan ook door het midden :j

dat komt dan vriendelijker over,waarom schreeuwen als je ook kan praten?
en niemand wil extreem dik zijn ,maar afvallen is veel moeilijker dan men denkt :j

helaas ben ik ervaren :+
ik kan het naast me neerleggen ,maar snap heel goed dat jonge meiden het zich erg aantrekken :j
iedereen wil een superfiguurtje,sommige hebben dat dat merendeel niet.

Maar het gaat hier meer om extreem overgewicht denk ik, aangezien de gezondheid van de paardenrug besproken wordt.. Dat gaat niet over een paar kilootjes teveel.. En ik heb ook nergens gezegd schreeuwen, maar er iets over zeggen mag al niet.

mirgino

Quellian schreef:
mirgino schreef:

dat is zo, maar helaas ontbreekt mij dat :+

Anoniem

Quellian schreef:
mirgino schreef:

Daar doelde ik dus ook een beetje op idd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:42

hyppolyte schreef:
mindim, jouw bouw kan toch totaal anders zijn dan die van anoukie? Niet ieder mens is exact hetzelfde, sterker nog, IEDEREEN is anders!
Een andere bouw kan idd, maar als je precies dezelfde lengte hebt, maar met15 kilo verschil bij dezelfde lengtemaat in een zelfde maat 38, geloof ik niet.Dat jij uitgescholden werd toen je zo dun was is ook onacceptabel en ronduit onbeschoft. Ik weet niet wat jij voor mensen in je omgeving hebt/had, maar daar zou ik niet blij van worden. Iemand bespotten omdat ze dik zijn is net zo erg, niet erger maar ook niet minder erg.
Ik heb zelf ook een vriendin die 1.76 is en momenteel maar 48 kilo weegt, zijn moet net zoveel moeite doen om op die 55 kilo te komen als dat ik moet doen om datzelfde gewicht af te vallen. Zodra zij stress heeft stopt ze met eten, zodra ik stress heb ga ik eten. Precies dezelfde situatie, maar dan omgekeerd. Juist jij zou dan ook moeten begrijpen dat het ronduit banketstaaf is als je op de manier afgefikt wordt zoals in dit topic bij dikke mensen gebeurt. Natuurlijk schiet iedereen dan in de verdediging, maar je moet niet vergeten, verdediging, geen aanval. Er worden geen topics geopend door 'dikke' mensen met het commentaar: "stoor jij je ook zo vreselijk aan die anorexiapatiënten die paardrijden"..
Als we er van uit gaan dat alle hobbelaars niet goed zijn voor een paardenrug en we het even over goed rijdende ruiters hebben, dan kan je je bij een anorexiapatient alleen aan haar uiterlijk storen en niet op een overbelasting voor het paard, middels haar gewicht. Hier gaat het om het te zwaar belasten van een paardenrug door overmatig ruitergewicht, niet over dat dik zijn wel of niet mooi is en daar zou een topic bij de anorexiapatient in den beginne wel over gaan, over haar uiterlijk
Ik heb het hier vanaf begin af aan dan ook over puur gewicht gehad, ongeacht wat voor mens en met welke problemen al dan niet , daar achter zit. Ik ken beide zijden van de medaille en ik kan het nooit een ieder naar de zin maken. Ik ben alleen wel zo, dat ik een max gewicht aan ruitergewicht zou stellen, een paard kan dat namelijk niet zelf. En over de paardenrug zou het moeten gaan en niet over het al dan niet het recht hebben om op elke paardenrug te gaan zitten. Verhalen over overgewicht en hoe en waarom werden er gelijk bij ghaald, had helemaal niet gehoeven.
Zoals ik al een paar keer heb gezegd, is het voor dunne mensen schijnbaar onmogelijk om een gewicht of kledingmaat van een dikker persoon in te schatten. Ik had ook zo'n vriendin, met maatje 34 die liep af te geven op iemand met een maatje 40 omdat die zo dik was. En dat terwijl ze naast mij stond en ik maat 46 had 8)7 maar dan wel zeggen, neee, bij jou is dat lang zo erg niet.

Ik ben ook alweer 2 jaar bezig met afvallen en dat gaat moeizaam, maar als ik afval doe ik dat voor mezelf en niet voor iemand anders. Als ik echt voor mijn doen heel zwaar ben dan stap ik ook niet zo vaak meer op mijn paard, maar ik stap er dan wel zo nu en dan toch op ja, dat wel. Ik beweeg heel veel, en met die hoeveelheid beweging blijf ik enkel op gewicht. Mijn eerste lijnpoging deed ik met 10 jaar, omdat ik toen al een van de grootsten van de klas was. In de brugklas had ik al maat 38 van onderen en ik was toen echt verre van te zwaar, dat is gewoon mijn bouw. Als ik maat 42 heb dan ben ik slank. En natuurlijk gaat ieder pondje door het mondje, maar iedereen weet toch ook dat zo'n pondje er bij sommige mensen wat sneller aanzit dan bij een ander, of willen jullie echt iedereen over 1 kam scheren en het waanbeeld dat het niet zo is blijven volhouden???
Je moet nooit afvallen om een ander mens te plezieren, dat moet je voor jezelf doen. Anders heeft het geen nut. Maar men moet met het gewicht idd wel rekening houden met het paard waar je op wilt gaan zitten en of dat al dan niet fair is om hem/ haar daar mee te belasten en dan heel eerlijk zijn.

Nog even een vermelding voor jasmijn, jij maakt je er wel erg makkelijk vanaf, ik heb op de foto's geen ruimzittende kleding aan en bij mij zit het gewicht vooral op mijn benen en kont en die zijn op alle foto's zichtbaar :+. Wel commentaar leveren, maar als er ergens om gevraagd wordt, ho maar.

Uit de reacties die ik heb gekregen is er trouwens niemand die heeft gezegd dat ik te groot of te zwaar ben voor mijn paard. Terwijl ik toch op sommige foto's heel ver boven die zwaar overgewichtgrens heb gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:43

hyppolyte schreef:
Nee, de discussie ging om gewicht, dat het geen gezicht was met die dikke mensen op zo'n paard

Dat is imo vreselijk persoonlijk, wat de een mooi vindt, vindt een ander lelijk. Beauty is in the eye of the beholder......

Het lijkt mij idd beter als de discussie gaat om BMI en welk gewicht er verantwoord is voor op de rug van je paard. Kledingmaten hebben daar niet zoveel mee van doen, en wat iemand mooi vindt ook niet. Ik ben het wel met Jasmijn eens dat BMI zeker meespeelt. Als je van je paard vraagt een happy athlete te zijn, zul je dat toch ook zelf moeten zijn imo.
En als je een gezond BMI hebt, dan kun je kijken naar wat een passend paard is, maar niet andersom, lijkt me.

Juul schreef:
Maar het gaat hier meer om extreem overgewicht denk ik, aangezien de gezondheid van de paardenrug besproken wordt.. Dat gaat niet over een paar kilootjes teveel.. En ik heb ook nergens gezegd schreeuwen, maar er iets over zeggen mag al niet.

Een paar kilootjes teveel leveren ook geen ongezond BMI op.......

Het onderwerp is idd nog altijd redelijk taboe. Denk wel dat de mensen die zich persoonlijk zo aangesproken worden, zich moeten realiseren dat het niet gaat om hun overgewicht (vind de topictitel ook wat ongelukkig gekozen) maar om het welzijn van het paard.

Denisedewith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:44

Ik heb geen problemen met vollere mensen te paard zolang ze maar goed kunnen rijden en mee zitten met het paard. De eigenaresse van het paard waar ik wedstrijden mee rijd is behoorlijk stevig (door de medicijnen overigens) maar zij kan onwijs goed rijden en zit dr paard nooit in de weg. De paarden zijn ook echt blij, het paard waar ik wedstrijd mee rijd is 22, ik rijd L2 (bijna M) en rijd altijd top 3 en altijd blij en jolig nog op haar oude dag :o , dat paard is altijd door haar gereden. Dat zegt wel wat vind ik. :j

Daarnaast zie je genoeg ruiters/amazones van lichter gewicht die het paard zo tegen kunnen werken en zo slecht zitten dat ik dat erger vind. Maar onervaren dikkere ruiters op een paard vind ik daar in tegen niet kunnen. :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:45

mirgino schreef:
dat is zo, maar helaas ontbreekt mij dat :+

Maar dat is een keuze :j

Ik zal ff foto's van mezelf zoeken, kan me schamen, maar haalt toch geen hol uit.
48kg:
http://94.100.118.185/57800001-57850000 ... _QqUS.jpeg

Op m'n top, 68kg:
http://94.100.124.34/1313300001-1313350 ... _aojl.jpeg
De foto in mijn profiel is ook van onlangs, 68kg.

Net een maand aan de Prednison (de linker :+ )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLWKN4EL.jpg

Inmiddels 6kg afgevallen in een ruime maand. Is heel moeilijk, maar je doet het echt voor jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:46

Brainless schreef:
Mindim schreef:
Maar 2 mensen van dezelfde lengte en 10 tot 15 kilo's verschil, passen mijns inziens niet in dezelfde kledingmaat.
Ik ben gespierd en erg slank, heb een kind gebaard en ben 60 kilo. Dat iemand die 10 tot 15 kilo zwaarder is en exact dezelfde lengte dezelfde maat heeft, nee sorry.

En het is wel zo.

Het kan komen door bv ander vet opslag.
Als je veel vet hebt om je organen, dan zie dat nauwelijks aan de buitenkant, maar ze tellen wel mee.
Daarnaast heb ik een grotere voorgevel, wat natuurlijk weer extra gewicht geeft.

En ik heb bredere heupen waardoor ik een grotere maat nodig heb.

Dat is het juist, ik heb bijna geen vet, smalle heupen en 70DD als voorgevel en ik pas net, maar dan ook net in maat 38. Kan je van mijn kant dan voorstellen dat ik niet geloof dat iemand die 10 15 kilo zwaarder is er ook in past? Er kan bij mij niets meer af, en ik pas het krap :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:46

Juul schreef:
Met vrienden sluiten worden er nog geen problemen opgelost :+

Ik vind het serieus naar voor mensen met overgewicht, en ik kan me ook ontzettend goed voorstellen dat het onwijs moeilijk is om daarvan af te komen. Dat meen ik oprecht. Alleen aan de andere kant denk ik ook écht dat het averechts werkt om je kop in het zand te steken en je mond erover te houden. Want ik weet ook dat het mogelijk is om af te vallen (uitzonderingen daargelaten), en weer een fijn leven te kunnen hebben zonder overgewicht. En is dat niet wat we allemaal willen? Met aaien en goedpraten bereikt niemand iets, echt niet.. Of ben ik de enige die zo denkt?

Helaas ga jij ervan uit dat mensen met overgewicht geen fijn leven kunnen hebben.
Wie zegt dat iemand gelukkig is als hij afvalt?
(en dan heb ik het niet over mensen van 120 kilo).
Trouwens, ook mensen van 120 kilo kunnen een fijn leven hebben.

Maar we gaan een beetje offtopic.
Het ging over paardrijden en het gewicht van de ruiter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:49

Mindim schreef:
Dat is het juist, ik heb bijna geen vet, smalle heupen en 70DD als voorgevel en ik pas net, maar dan ook net in maat 38. Kan je van mijn kant dan voorstellen dat ik niet geloof dat iemand die 10 15 kilo zwaarder is er ook in past? Er kan bij mij niets meer af, en ik pas het krap :D

Ok dan:
Mijn vriendin Rockwitch... kleiner dan mij (1,62/ 1,65m), hier 80 kilo en maat 38 .
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3NTK78RN-D.jpg
Laatst bijgewerkt door Brainless op 09-08-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:50

ik heb ff gekeken en mijn BMI is 28
en is ook 33 geweest 8-)

dus nog 10 kg en ik heb weer groen licht :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:50

Citaat:

Nee hoor, het gaat hier ook om mensen met een hele normale maat 42, en het gaat om elke kilo die je teveel hebt. Alle overgewicht wordt op de schop genomen. Alle dikkerds op de schopstoel :j!

Iedereen die een kilo te zwaar is moet zich verschrikkelijk schamen.

@quellian, daar heb je helemaal gelijk in, maar weet je wat? Mijn ontneemt het alle lust om te gaan lijnen zolang er types zoals de mensen hier in het topic zijn, dan is het namelijk toch nooit genoeg. Als ik eindelijk die 25 kilo ben afgevallen en dan een voor mij goed gewicht heb (en maat 42) dan zijn er nog steeds mensen zoals jij mij lopen af te zeiken omdat ik niet pas in het twisted beeld wat jij hebt van iemand met een 'normale' maat.
En je vergeet dat overgewicht een levenslange straf is, de mensen die ermee kampen zijn daar al hun hele leven mee bezig en zullen zich daar ook hun hele leven mee bezig moeten houden. Elk hapje wat je neemt moet je overwegen of het wel verstandig is zodat je nog binnen het beeld past wat anderen vinden dat je zou moeten hebben.
Mensen die zich zo vreselijk bezighouden met het gewicht van andere mensen en dat bespotten hebben juist ook een heel groot aandeel in het krijgen van dat overgewicht. Natuurlijk willen ze dat niet horen, want dan zijn de dikkerds zielig aan het doen en verzinnen ze smoesjes. Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat als ik NIET gepest was in groep 7 en 8, ik niet al met 10 jaar was begonnen met dieten en dus een veel beter eetpatroon had kunnen aanhouden dan wat ik nu heb ontwikkeld. Een eetstoornis ontwikkel je namelijk en daar is een oorzaak voor. En bij een heleboel mensen ligt die allereerste oorzaak in persterijen van mensen die vinden dat ze niet in het ideale plaatje vallen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:55

Brainless schreef:
[naam] schreef:
Met vrienden sluiten worden er nog geen problemen opgelost :+

Ik vind het serieus naar voor mensen met overgewicht, en ik kan me ook ontzettend goed voorstellen dat het onwijs moeilijk is om daarvan af te komen. Dat meen ik oprecht. Alleen aan de andere kant denk ik ook écht dat het averechts werkt om je kop in het zand te steken en je mond erover te houden. Want ik weet ook dat het mogelijk is om af te vallen (uitzonderingen daargelaten), en weer een fijn leven te kunnen hebben zonder overgewicht. En is dat niet wat we allemaal willen? Met aaien en goedpraten bereikt niemand iets, echt niet.. Of ben ik de enige die zo denkt?

Helaas ga jij ervan uit dat mensen met overgewicht geen fijn leven kunnen hebben.
Wie zegt dat iemand gelukkig is als hij afvalt?
(en dan heb ik het niet over mensen van 120 kilo).
Trouwens, ook mensen van 120 kilo kunnen een fijn leven hebben.

Maar we gaan een beetje offtopic.
Het ging over paardrijden en het gewicht van de ruiter.

Okee, een fijnER leven dan. :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:56

Blijkbaar wel! Gut, wat gek, kan het zomaar ineens heel anders zijn dan je had gedacht.... 8)7

@juul, die kilo's maken geen fijnER leven hoor. Dat leven wat je hebt is fijn of niet, gewicht is daar 9 van de 10 keer een gevolg van, geen oorzaak :+
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 09-08-11 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:57

hyppolyte schreef:
Blijkbaar wel! Gut, wat gek, kan het zomaar ineens heel anders zijn dan je had gedacht.... 8)7

Heb je het tegen mij? Ik zie er dikker uit dan degene op de foto hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:58

hyppolyte schreef:
Citaat:

Nee hoor, het gaat hier ook om mensen met een hele normale maat 42, en het gaat om elke kilo die je teveel hebt. Alle overgewicht wordt op de schop genomen. Alle dikkerds op de schopstoel :j!

Iedereen die een kilo te zwaar is moet zich verschrikkelijk schamen.

Nee, het gaat om mensen die hun paard belemmeren door de kilo's teveel. En dat doe je niet met een maatje 42, behalve als je op een shetlander gaat zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:59

hyppolyte schreef:

@[naam], die kilo's maken geen fijnER leven hoor. Dat leven wat je hebt is fijn of niet, gewicht is daar 9 van de 10 keer een gevolg van, geen oorzaak :+

Hehe, je snapt heus wel wat ik bedoel. Niemand gaat mij wijs kunnen maken dat je een fijner leven hebt als je 120 kilo weegt, dan wanneer je een gezond gewicht hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:59

Quellian schreef:
Brainless schreef:
Ok dan:
Mijn vriendin Rockwitch... kleiner dan mij (1,62/ 1,65m), hier 80 kilo en maat 38 .

Dat is toch geen 80kg?? :\

Jawel... schoon aan de haak.

We hebben het bij mij thuis ook nog gewogen op onze weegschaal.... en ja 80 kilo(en een paar ons) .

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:01

@quellian, nee dat was niet specifiek tegen jou gericht.

Ik ga trouwens pleite, ik ga met het paard van mijn vriendin bezig (waar ik soms wel opstap maar die ik meestal door mijn veel lichtere stalgenootje laat rijden omdat ik haar dan kan begeleiden en ik het paard niet te zwaar belast). Nu ben ik 5 kilo afgevallen en stap ik er misschien vanmiddag wel eventjes op.

050206051012

hyppolyte schreef:
Dat leven wat je hebt is fijn of niet, gewicht is daar 9 van de 10 keer een gevolg van, geen oorzaak :+

Nou ik denk dat dat niet helemaal waar is. En zeker tegenwoordig, kinderen worden vetgemest door papa en mama. Die kinderen worden gepest, zitten in de knoop met zichzelf en hebben dus geen fijn leven.

Je hebt inderdaad ook mensen die niet lekker in hun vel zitten en gaan eten en daardoor overgewicht ontwikkelen.
Maar er zijn ook mensen die door stress stoppen met eten (been there, done that; -7kg in 10 dagen).

hyppolyte, ik zie overigens geen dik persoon in jouw profiel hoor ;)

Denisedewith

Maar even tot de goede orde, het ging er in dit topic toch niet om om welke maat of welk gewicht iemand heeft???

Zoals ik al eerder heb gezegt als je goed kan rijden en het paard niet in de weg zit is er toch niets mis mee en allerbelangerijkst natuurlijk je moet zelf lekker in je vel zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:02

Quellian schreef:
Brainless schreef:
Ok dan:

Ik wilde het niet zeggen :')

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:03

Brainless schreef:
Quellian schreef:

Jawel... schoon aan de haak.

We hebben het bij mij thuis ook nog gewogen op onze weegschaal.... en ja 80 kilo(en een paar ons) .