Klassieke vs Academische Rijkunst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:53

cherie78 schreef:
Dan heb je geen verbinding meer, dus zul je de teugels moeten verkorten en dan is het toch weer "nemen"

Aanleuning bestaat niet door verbinding maar contact.
Bovendien blijkt nu wel dat u het verschil tussen nageven met de hand wat hier direct op volgt nog nooit meegemaakt heeft, daarom alles wat met de handen te maken heeft verfoeid.

Mindfields

cherie78 schreef:
Mindfields schreef:
Zolang de arm naar boven en naar voren gaat werkt hij nooit tegen want de energie van de spieren blijft naar voren gaan. Bovendien is het onmogelijk om kracht te zetten als je je arm zo houdt. Want je werkt boven je macht.

Dan heb je geen verbinding meer, dus zul je de teugels moeten verkorten en dan is het toch weer "nemen"

De verbinding valt geen milliseconde weg.

Professor

Nemen bestaat niet, en alleen maar geven ook niet.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:54

Mindfields schreef:
Dat jij het hebt uitgeprobeerd zegt nog niet dat je het correct hebt uitgeprobeerd zoals het bedoelt is.

tis niet nodig
tenminste, ik heb het niet nodig...
helemaal niet met mijn binnenhand.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:55

Nageven van de hand is zo snel als de bliksem, en bij het nageven is de teugelverbinding ook heel kort er niet.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:56

liberty22 schreef:
nambrado en cherie , dit is een topic voor klassiekers waarom starten jullie je eigen topic niet ipv hier mensen te ergeren.

Hoe komt het dat je je ergert :+

Mindfields

Dus omdat jij het niet nodig vindt, is het nooit nodig? Je begrijpt niet dat de hoge binnenhand vriendelijker is. Nageven gebeurt niet vanuit de achterhand. Nageven is slechts de reactie in de mond van het paard en de daarop volgende reactie van de hand. daarna volgt de nek, hals, schoft, rug en al die reacties stellen het achterbeen in staat onder te treden.

nombrado

Professor schreef:
cherie78 schreef:

Bovendien blijkt nu wel dat u het verschil tussen nageven met de hand wat hier direct op volgt nog nooit meegemaakt heeft, daarom alles wat met de handen te maken heeft verfoeid.

het is niet zo moeilijk hoor, om een paard in de aanleuning te "dwingen" met je handen, de vraag is echter....wil je dat
wil je zon aanleuning/verbinding.. ik niet :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:57

En wij willen niet dat er hier mensen zijn die doen alsof wat we hier bespreken dwang en met harde hand rijden is.

liberty22

cherie78 schreef:
liberty22 schreef:
nambrado en cherie , dit is een topic voor klassiekers waarom starten jullie je eigen topic niet ipv hier mensen te ergeren.

Hoe komt het dat je je ergert :+

de titel is klassiek vs academisch en nu verzand in een klankbord voor klassiek , jullie hebben hier niets mee met klassiek dus hebben hier daarom ook niets te zoeken.

cherie78

Professor schreef:
cherie78 schreef:

Prof, waarom heb ik mijn hand nodig voor "nageven" als mijn paarden niet vastzitten in hun lijf en zeer zeker niet in hun kaak/nek

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:58

Mindfields schreef:
Dus omdat jij het niet nodig vindt, is het nooit nodig? Je begrijpt niet dat de hoge binnenhand vriendelijker is. Nageven gebeurt niet vanuit de achterhand. Nageven is slechts de reactie in de mond van het paard en de daarop volgende reactie van de hand. daarna volgt de nek, hals, schoft, rug en al die reacties stellen het achterbeen in staat onder te treden.

kijk, daar zijn we
ik denk andersom
als het paard vanachter los en ontspannen en recht is? komt die voorkant vanzelf

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:59

nombrado schreef:
het is niet zo moeilijk hoor, om een paard in de aanleuning te "dwingen" met je handen, de vraag is echter....wil je dat

Nu moet ik enorm lachen, wanneer men dwingt dan heeft men niets.

nombrado

liberty22 schreef:
de titel is klassiek vs academisch en nu verzand in een klankbord voor klassiek , jullie hebben hier niets mee met klassiek dus hebben hier daarom ook niets te zoeken.

ojawel hoor
ligt eraan welke klassieker :D ;)
maar begrijp nog steeds het woordje academisch niet :+

cherie78

liberty22 schreef:

:x :x :x

nombrado

Professor schreef:
nombrado schreef:

Nu moet ik enorm lachen, wanneer men dwingt dan heeft men niets.

maar wat doe je dan met je handen?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:00

Dat is vals rechtrichten, want met een paard dat zijn rug nog helemaal niet loslaat. Die van jou geven dus pas na als je ellenlang rondjes hebt gereden op een niet nageeflijk paard. DUS een vaste rug. DUS nooit rijtechnisch verantwoord.

Waarom rij jij met stang en trens?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:01

cherie78 schreef:
Prof, waarom heb ik mijn hand nodig voor "nageven" als mijn paarden niet vastzitten in hun lijf en zeer zeker niet in hun kaak/nek

Wanneer u dat niet begrijpt dan heeft u werkelijk geen verstand van de reflexen van een paard en heeft u nog nooit gereden, omdat u de essentie van nageven niet begrijpt, dat is jammer voor uw paarden.
Bovendien gooit u deze kreet er al jaren uit maar de oplossing is nergens te bekennen.
Het is de bekende kreten spuien zonder enige onderbouwing om dat de cement van u zand is.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:01

Mindfields schreef:
En wij willen niet dat er hier mensen zijn die doen alsof wat we hier bespreken dwang en met harde hand rijden is.

dat zegt hier niemand...
het gaat meer om , hoe een paard beweegt, en hoe je dat als ruiter kunt sturen

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:03

Mindfields schreef:
Nageven gebeurt niet vanuit de achterhand.

Mindfields, jij rijdt toch ook travers, renvers, schouder binnen, schouder buiten om je paard los te maken? Dan gaat het paard toch ook afkauwen? Waarom zou het dan niet van achteruit kunnen komen?

Professor

nombrado schreef:
maar wat doe je dan met je handen?

Wanneer u wat u trouwens al vaker laat blijken dit niet weet heeft u nog nooit echt Klassiek gereden.
Jammer dat u niet weet het hoe en wat, waarom dan steeds die domme vragen en antwoorden?

cherie78

Professor schreef:
cherie78 schreef:

Wanneer u dat niet begrijpt dan heeft u werkelijk geen verstand van de reflexen van een paard en heeft u nog nooit gereden, omdat u de essentie van nageven niet begrijpt, dat is jammer voor uw paarden.
Bovendien gooit u deze kreet er al jaren uit maar de oplossing is nergens te bekennen.
Het is de bekende kreten spuien zonder enige onderbouwing om dat de cement van u zand is.

Waarom weer persoonlijk worden, PROFESSOR :(

Ik reageer alleen op wat jij neerschrijft :+
Lees maar na

Dat je het niet kunt onderbouwen ligt niet aan mij, maar eerder aan jezelf

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:04

Woodstock schreef:
Mindfields schreef:
Nageven gebeurt niet vanuit de achterhand.

Mindfields, jij rijdt toch ook travers, renvers, schouder binnen, schouder buiten om je paard los te maken? Dan gaat het paard toch ook afkauwen? Waarom zou het dan niet van achteruit kunnen komen?

+:)+ +:)+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:05

Nombrado: Ik denk als ik voor mezelf spreek dat ik dat heel goed weet.

Woodstock: Het paard kauwt niet af OMDAT ik die oefeningen rij. Ik kan die oefeningen rijden omdat mijn paard afkauwt en smakelijk is en zijn lijf loslaat. Vandaaruit train ik de achterhand in die oefeningen om de verbinding nog lichter te maken vanuit meer verzameling, niet om nageven te bewerkstelligen want als ik dat dan pas voor elkaar krijg ben ik wel heel verkeerd bezig.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:05

Mindfields schreef:
Dat is vals rechtrichten, want met een paard dat zijn rug nog helemaal niet loslaat. Die van jou geven dus pas na als je ellenlang rondjes hebt gereden op een niet nageeflijk paard. DUS een vaste rug. DUS nooit rijtechnisch verantwoord.

Waarom rij jij met stang en trens?

wie ik?
ik rijd niet of nauwelijks met stang en trens hoor :+
ik rijd ook soms bitloos (op alle paarden)
omdat ik dan nog beter kan voelen of het daadwerkelijk vanachteruit gebeurd.
en nee, mijn paarden hoeven geen ellelange rondjes en niet nageeflijk
als ik ontspannen en recht op mijn paarden ga zitten, (en dat vergt wel training)
is de rug ontspannen, verend en beweegt het paard vanuit de achterhand en krijg ik de prachtige aanleuning kado *\o/*