Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
roossie22 schreef:@perrokai: dit vind ik dus typisch een antwoord wat ik steeds bedoel met mijn reacties...
wáárom zou het zo zijn dat een dikkerd de hele dag reacties en gefluister achter zich aan krijgt?
ík heb daar namelijk nooit last van, tuurlijk gebeurd het soms, maar die enkele keer weegt niet op tegen normale/leuke contacten of de keren dat ik op straat/werk/winkels etc loop en er niets aan de hand is.
als mensen naar je kijken kun jeverschillende dingen denken:
de onzekere/negatieve variant: ow ze kijkt naar me omdat ik dik bent, zie je wel dat iedereen me dik vind
de laat maar waaien variant: waarom kijkt dat mens naar me? ach ik kijk ook naar anderen
de zelfverzekerde/positieve variant: hey die vrouw vind dvast dat ik een leuk truitje aanheb.. cool... heb ik tóch de juiste keuze gemaakt.
roossie22 schreef:
jij stelt het in je verhaal zóó negatief allemaal bah... verzwolgen onder (zelf?) medelijden met de dikkerds...
vind het zulk slap prutsmuts over het gaan naar de psych...niemand in dit topic geeft aan zomaar van de daken te brullen dat iemand te dik is... ik heb de ervaring dat dat(op een zéér zelden uitzondering) ook op straat en in het dagelijks leven ook niet gebeurd..... als je zó negatief in het denkbeeld zit en vind dat niemnad reactie mag geven op een dikkerd,(want stel je voor dat diegene dat al vaker hoort, dat ie gaat twijfelen aan zichzelf, dat ie helemaal gek wordt van die reacties) dan ligt dat aan je eigen gedachten en aan die van de dikkerd..
bah... ik hou niet slachtofferrolletje spelen.
tevens vind ik het verhaal van een rolstoel weer heel wat anders... een rolstoel heb je niet zelf in de hand, overgewicht wel!
_steef_ schreef:Ik weet niet of mijn vraag al eerder is beantwoord. Het zijn teveel pagina's om helemaal terug te lezen![]()
Zijn er eigenlijk mensen die bewijs hebben dat een paard niet goed meer is doordat er een te zware ruiter op heeft gezeten?
Ikzelf heb een klein paardje, nu nog groen. En ikzelf ben 95 kilo met broekmaat 44.
Ik heb erg lang geprobeert te dieeten (en al wel 10 kilo eraf). Maar ben van narigheid gestopt (mede door persoonlijke omstandigheden). Heb mezelf nou voorgenomen om schijt te hebben aan wat andere mensen denken. Dit is mijn paardje, en zo moet het zijn.
AikePeer schreef:_steef_ schreef:Ik weet niet of mijn vraag al eerder is beantwoord. Het zijn teveel pagina's om helemaal terug te lezen![]()
Zijn er eigenlijk mensen die bewijs hebben dat een paard niet goed meer is doordat er een te zware ruiter op heeft gezeten?
Ikzelf heb een klein paardje, nu nog groen. En ikzelf ben 95 kilo met broekmaat 44.
Ik heb erg lang geprobeert te dieeten (en al wel 10 kilo eraf). Maar ben van narigheid gestopt (mede door persoonlijke omstandigheden). Heb mezelf nou voorgenomen om schijt te hebben aan wat andere mensen denken. Dit is mijn paardje, en zo moet het zijn.
In mijn ogen heb jij niet schijt aan andere mensen maar aan je pony/paard.
Wat ik uit jou woorden kan opmaken is dat je maar vind dat je paard zich maar aan jou moet aanpassen in plaats van andersom?!
Perrokai schreef:Bij ons op de manege stond een stevige haflingermerrie waar jarenlang alleen kinderen van 7 tot zo'n 15 jaar op geleerd hebben te rijden. Dus geen overgewicht op haar rug maar gewoon beginners die niet kunnen rijden. En ze is nu rugpatient en op rust gezet als gezelschapspaard want zolang ze niet belast wordt heeft ze geen pijn of problemen. Dus wanneer is het aantoonbaar dat het door overgewicht komt ?
En Aikepeer jij kent haar of haar paard toch ook niet en oordeelt toch ook gelijk ? Het is maar hoe negatief je het wilt lezen, ze is toch al afgevallen en heeft er wat aangedaan en zal waarschijnlijk heus wel weer gaan afvallen als ze denk dat het niet kan op haar paard, dus heeft ze toch geen schijt aan haar paard ? Het is ook nooit goed wat je ook doet. Ze denkt er toch overna en doet er zelfs iets aan ? Dat moet je toch kunnen waarderen ?
Perrokai schreef:Dus hoe bepalen jullie dan of iemand te zwaar is voor zn paard, doordat het plaatje niet past of doordat het paard er onder lijkt te bezwijken ? Wie zegt dat bv roossie22 niet te zwaar is voor de rug van haar paard terwijl het er optisch gewoon uitziet als een goede combinatie ? En ik ontken ook niet dat een te zware belasting voor een paard op welke manier dan ook tot problemen kan leiden maar wie zijn jullie om een grens of limiet te bepalen ?
Wanneer de ruiter overheerst lijkt het mij wel duidelijk. het is dan geen gelijkwaardige combinatie
En er zijn lijstjes die aangeven dat 12% ,15 % tot 20% van sommige paarden redelijk veilig is en daarbioven minder.
Alleen is het jammer dat het onderzoek van die lijstjes nog onbekend is
Veel springen is ook niet goed voor een paard dat weet iedereen maar zeg het maar eens tegen een springruiter, moet je kijken wat voor een reactie je dan krijgt !Er zijn zoveel dingen niet goed, maar daar hebben we het nu niet over, dat is nu off-topic. Omdat niet iedereen het goed doet, wil nog niet zeggen dat jij het daarvoor ook niet goed hoeft te doen Uberhaupt paardrijden is voor een paard iets tegennatuurlijks, misschien als we er helemaal niet op zouden gaan zitten zouden ze een gezonder en langer leven leiden? Dus wie bepaalt hier nu de grenzen ? En hoe begaan ben je met het lot van het paard om het beste voor hem te willen ? Door te stoppen met springen of er helemaal maar niet op te gaan rijden ? ik denk dat stoppen met rijden ook niet goed is voor de paarden, omdat dan veel paarden worden verkocht en naar de slager zullen gaan. Ik denk wel dat je er zo bewust mogelijk mee moet om gaan, want idd paardrijden is niet goed voor de paardenrug, omdat ze daarvoor niet zijn gemaakt
Wat iemand hier ook zegt over ruiters met overgewicht het is nooit goed, men gaat er altijd vannuit dat je een onzeker wrak bent die zich zelf alles inprent alles op zich zelf betrekt en vol zelfmedelijden zit. We moeten niet zeuren en zielig doen en een beetje berip kan men tegenwoordig niet meer opbrengen. Ben je iets gevoeliger als een ander wordt je gewoon genadeloos verder afgemaakt.
Moet je er maar aan werken anders zeik niet......wordt er gezegd.ik vind dat het paard voorop staat en niet de "zielige" ruiter. Natuurlijk moet je alle commentaar proberen vriendelijk te vertellen, maar iedereen is anders en heeft er andere ideeen over wat wel en niet "pijnlijk" is
superwoman schreef:Perrokai schreef:Dus hoe bepalen jullie dan of iemand te zwaar is voor zn paard, doordat het plaatje niet past of doordat het paard er onder lijkt te bezwijken ? Wie zegt dat bv roossie22 niet te zwaar is voor de rug van haar paard terwijl het er optisch gewoon uitziet als een goede combinatie ? En ik ontken ook niet dat een te zware belasting voor een paard op welke manier dan ook tot problemen kan leiden maar wie zijn jullie om een grens of limiet te bepalen ?
Wanneer de ruiter overheerst lijkt het mij wel duidelijk. het is dan geen gelijkwaardige combinatie
En er zijn lijstjes die aangeven dat 12% ,15 % tot 20% van sommige paarden redelijk veilig is en daarbioven minder.
Alleen is het jammer dat het onderzoek van die lijstjes nog onbekend is
Veel springen is ook niet goed voor een paard dat weet iedereen maar zeg het maar eens tegen een springruiter, moet je kijken wat voor een reactie je dan krijgt !Er zijn zoveel dingen niet goed, maar daar hebben we het nu niet over, dat is nu off-topic. Omdat niet iedereen het goed doet, wil nog niet zeggen dat jij het daarvoor ook niet goed hoeft te doen Uberhaupt paardrijden is voor een paard iets tegennatuurlijks, misschien als we er helemaal niet op zouden gaan zitten zouden ze een gezonder en langer leven leiden? Dus wie bepaalt hier nu de grenzen ? En hoe begaan ben je met het lot van het paard om het beste voor hem te willen ? Door te stoppen met springen of er helemaal maar niet op te gaan rijden ? ik denk dat stoppen met rijden ook niet goed is voor de paarden, omdat dan veel paarden worden verkocht en naar de slager zullen gaan. Ik denk wel dat je er zo bewust mogelijk mee moet om gaan, want idd paardrijden is niet goed voor de paardenrug, omdat ze daarvoor niet zijn gemaakt
Wat iemand hier ook zegt over ruiters met overgewicht het is nooit goed, men gaat er altijd vannuit dat je een onzeker wrak bent die zich zelf alles inprent alles op zich zelf betrekt en vol zelfmedelijden zit. We moeten niet zeuren en zielig doen en een beetje berip kan men tegenwoordig niet meer opbrengen. Ben je iets gevoeliger als een ander wordt je gewoon genadeloos verder afgemaakt.
Moet je er maar aan werken anders zeik niet......wordt er gezegd.ik vind dat het paard voorop staat en niet de "zielige" ruiter. Natuurlijk moet je alle commentaar proberen vriendelijk te vertellen, maar iedereen is anders en heeft er andere ideeen over wat wel en niet "pijnlijk" is
Perrokai schreef:Dus hoe bepalen jullie dan of iemand te zwaar is voor zn paard, doordat het plaatje niet past of doordat het paard er onder lijkt te bezwijken ?
mariekepiet schreef:......want er zijn veel zieligere dingen hoor dan een wat zwaardere ruiter op een paard.
en ik zal het nog sterker vertellen, een paardje waar ik op rijd komt altijd al heel vrolijk op me afgerent als hij me ziet en denkt, yes ik mag weer en ze is super vrolijk. en dat zal ze vast niet hebben gedaan als ze zou denken, s.h.i.t. daar heb je die dikke weer die op me rug gaat zitten!
en dan nemen we het springen, je zou dan denken dat het paard dat ook niet graag zou doen met een zwaarder persoon op je rug maar als ze al een hindernisje klaar zetten voor ons is ze al niet meer te houden.
_steef_ schreef:Ik wil graag mijn reactie nog even toelichten.
Ik denk wel degelijk aan mijn paard. En ik ben ook heel bewust bezig met hem. En heb hem heel bewust gekocht.
Ik doelde meer op wat andere mensen van de combinatie vinden.
Dat ik dik ben wil toch niet zeggen dat ik dan maar een "tinkie winkie" moet nemen? Alsjeblieft zeg!
Jammer dat dat niet zo over is gekomen.